Gå til innhold

ADHD hele livet?

Gjest Uføretrygdet

Anbefalte innlegg

Gjest Uføretrygdet

Er det mulig å ha hatt ubehandlet ADHD hele livet? Jeg er meget ukonsentrert og har vært det hele livet.Har "altid" 3-5 tanker i hodet samtidig og har vanskelig for å konsentrere meg.

Er det farlig for en voksen å ta ritalin?

Er dysleksi noe man er født med eller kan man få det som et resultat av hjerneskade/SSI medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest apelsin

Hei uferetryggdet.

ADHD er medfødt og det er noe du har hele livet ja.

Du må ikke ta ritalin uten at du har en adhd/add diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføretrygdet

Hei uferetryggdet.

ADHD er medfødt og det er noe du har hele livet ja.

Du må ikke ta ritalin uten at du har en adhd/add diagnose.

Neivel,hva kan skje da? Enten blir jeg vel bedre,eller dårlig? Går jo på SSRI bedisiner nå da,eller lykkepiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apelsin

Neivel,hva kan skje da? Enten blir jeg vel bedre,eller dårlig? Går jo på SSRI bedisiner nå da,eller lykkepiller.

Nå er ikke jeg doktor men jeg mener at hvis de som ikke har adhd tar ritalin, da blir de ruset eller hyperaktiv mens de med adhd blir rolig.

Du må ha en adhd/add diagnose for å få ritalin.

Spør ikke meg om hva som kan skje hvis du tar ritalin og ikke har adhd.

Du må spørre N.H.D på psykiatriforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apelsin

Hei uferetrygdet.

Det heter ikke bedmesin det heter medisin.

Du skrev bedmesin.

Håper du ikke ble fornermet for at jeg rettet på ordet du skrev feil for det var for å minne deg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gunnar Oftedal, barnelege

Ja, du kan ha ADHD hele livet, uten at det er diagnostisert. Jeg har mange ganger opplevd at når et barn har fått diagnosen vil en av foreldrene kunne fortelle at han eller hun har samme problemer, slik at diagnosen ADHD ble stillet også hos den voksne, på grunn av bekymringer for barnet.

Dysleksi er en medfødt tilstand. Det er også mange andre årsaker til lese og skrivevansker, som av forskjellige også kan oppstå i voksen alder. SSI-medikamenter gir ikke dysleksi, men det kan tenkes at det hos enkelte er bivirkninger som søvnforstyrrelser, rastløshet og nedsatt konsentrasjonsevne kan gi leseforstyrrelser som minner om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...