Gå til innhold

Finnes det en forening for schizofrene?

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mental Helse er nok den mest nærliggende.

Gjest Finner det ikke
Skrevet

Mental Helse er nok den mest nærliggende.

Takk skal du ha :)

Skrevet

Takk skal du ha :)

Skulle i grunn ha vært en gruppe for schizofrene.

Mental helse er vel ok, men jeg føler de trekker til seg mest av andre grupper.

Av spesialgrupper finnes ananke for tvang. På høy tid med schizofreni gruppe.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skulle i grunn ha vært en gruppe for schizofrene.

Mental helse er vel ok, men jeg føler de trekker til seg mest av andre grupper.

Av spesialgrupper finnes ananke for tvang. På høy tid med schizofreni gruppe.

Hva vil du bruke gruppen/foreningen til?

• 6 år senere...
AnnetteMint
Skrevet

Ser dette er en gammel tråd, men prøver å gjenopplive den ;)

Enig i at det burde vært en gruppe/ forening for mennesker med schizofreni og andre psykoselidelser.

Jeg ser for meg at den kunne samle erfaringer (møtested for mennesker med Schizofreni og deres pårørende) , fakta og jobbe for å svekke stigmatisering av lidelsene og å synliggjøre schizofreni i samfunnet. Mental Helse er kanskje for omfattende og stor til å synliggjøre problemstillinger Schizofrene kan ha, det er for eksempel ikke en egen gruppe for psykoselidelser i forumet på Mental helse.

stjernestøv
Skrevet

Burde fantes noe om psykoselidelser ja, kanskje hadde jeg lært noe om meg selv. Ikke sett på alt som evner. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes meget oppegående foreninger for OCD, bipolar og ADHD.

For psykoselidelser er det nok Mental Helse som er mest nærliggende. Selv om denne foreningen favner vidt, er det intet i veien for å lage psykosegrupper innen foreningen.

Anonymkode: 1fb88...c3d

Gjest Maggie55
Skrevet

Høres ut som god ide å skjerme seg slik som elefantene skjermer barna sine på en måte

Vi er ikke alle like og kan ha behov for et fellesskap for ting som ikke møter alle på livsveien

Man vet ofte så lite om hva som ligger bak tingene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...