Gå til innhold

Når en ikke liker et nabobarn

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg tror at denne jenta bringer frem i deg noe som får deg til å føle på din egen "svakhet". Og denne "svakheten" avskyr du. Du jobber veldig hardt for at sidene du ser hos denne jenta ikke skal være synlig hos deg selv.

Du måler andres vellykkethet i inntekt, karrierevalg/utdanning og hva de har av materielle verdier. Du har utviklet det jeg kaller et "trangt" hjerte. Trist....

''Jeg tror at denne jenta bringer frem i deg noe som får deg til å føle på din egen "svakhet". Og denne "svakheten" avskyr du. Du jobber veldig hardt for at sidene du ser hos denne jenta ikke skal være synlig hos deg selv. ''

Jeg tror ikke du har rett i dette.

''Du måler andres vellykkethet i inntekt, karrierevalg/utdanning og hva de har av materielle verdier. Du har utviklet det jeg kaller et "trangt" hjerte. Trist....''

Hvor har du dette fra? Jeg hadde en tråd for noen uker siden om noen naboer som har inntekt på mange millioner uten vanlig jobb. Og ja, jeg var/er litt misunnelig. Men jeg synes da ikke de er mer vellykket enn oss eller en annen familie som har normal inntekt eller lavere inntekt enn normalt.

Nei - jeg har absolutt ikke noe trangt hjerte - jeg er en raus person med et stort hjerte. Men jeg har tillatt meg selv å skrive om en følelse jeg ikke er stolt over, og jeg har fått mye å tenke på ut fra hva dere har skrevet til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• Sør

9

• frosken

6

• miia

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest feather in a cap

Jeg skrev at barn "vanligvis" kun får type 1. Jeg er selvsagt godt klar over at en del barn kan få type 2, og at det antallet er stigende, men kommentaren min gikk egentlig mest på at diettendringer (nevnt over) neppe er en slags "mirakelkur" for oppførsel, bortsett fra i helt spesielle tilfeller.

Med vennlig hilsen

http://care.diabetesjournals.org/content/14/3/173.short

Ellers enig i at kostholdet neppe er av interesse for oppførselen i tilfellene nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Synes det er rart at du ikke forstår det prust vil si, selv om hun kanskje blander kortene ørlite.

Uansett hvorfor hun føler som hun føler, er det vel ikke så vanskelig å forstå at hun villle gått inn for å undertrykke disse følelsene dersom hun antok jenta ikke visste bedre (grunnet mulig manglende oppfølging hjemme)?

Jeg er ikke enig her. Det er ingen grunn til å mislike et barn sterkere fordi hun ikke blir mishandlet hjemme. Hvis prust ikke liker barnet så er det prust sine følelser. De må hun ta tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...