Gjest Näckrosa Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Vi ønsker oss veldig en hund.. en puddel, for eksempel av type toy/dverg. Eg har god greie på hund, men ønsker ingen dyr hund, men en rimelig familiehund. Noen som vet hvordan man får tak i dette? Har prøvd finn.no, omplasseringsstder osv. men alle er solgt / gitt bort før vi rekker å blunke ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har du forsøkt FOD gården? Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 u/t 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Skal du ha renraset eller blanding? Hvis du skal ha renraset, så kontakt raseklubben. De har oversikt over oppdrettere og valpekull. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tilta Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg kjenner noen som skaffet seg hund via Finn. Så du får bare sjekke daglig og ringe med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hundeeieren Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Dere skal jammen ha en posjon flaks hvis dere finner en hund av en slik rase billig eller gratis...de fleste som anskaffer seg hund er villige til å betale for dem. Heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Dere skal jammen ha en posjon flaks hvis dere finner en hund av en slik rase billig eller gratis...de fleste som anskaffer seg hund er villige til å betale for dem. Heldigvis. For en arrogant og spydig tone! Prisen på hunder (rasehunder) er kunstig høy, ingen tvil om det. At mange har problem med å punge ut med 15000 for en hund sier _ingenting_ om deres egenskaper som hundeeiere. Hadde jeg selv hatt hvalper skulle jeg gjerne gitt de bort/solgt de veldig billig til mennesker jeg visste var gode dyrevenner...men det har jeg altså ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Dere skal jammen ha en posjon flaks hvis dere finner en hund av en slik rase billig eller gratis...de fleste som anskaffer seg hund er villige til å betale for dem. Heldigvis. Størrelsen på lommeboka sier lite om evnen til å ta vare på en hund. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Du må nok kjemme internett flere ganger om dagen. Samt ringe ukentlig til ulike omplasserings"instanser" for å finne en rasehund du ikke må betale skjorta for. Alternativet er blandingshund, men dette er kanskje ikke aktuelt? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200eek Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg anbefaler Japansk Spisshund. Jeg har hatt utrolig mange slags hunder og selv om schaferen f.eks. er min favoritt, så er det ingen som slår japaneren som familiehund Det er det mest noble, flotte slag hund jeg har vært borti De er pene, de har selvrensende pels - de blir utrolig nok hvite igjen av seg selv samme søren liksom - de er "soffahunder" men som samtidig er veldig robuste. Kan ta livet med ro, og fly i timesvis i skog og mark Flott størrelse, nydelig hund. Passer til alt Hva med å skrive et brev hvor dere presenterer dere selv, setter på bilder, og skriver litt om hver og en i familien. Dette sender dere ut til oppdrettere som har rasen dere ønsker dere. Skriv at dere ikke har 15 tusen på en gang til hund men at dere kan tilby et stabilt og godt liv til en krabat, så hvis de vet om noen som skal omplassere noen..om de kan være så snill å vurdere dere. Dere må jo også fortelle litt hvorfor dere ønsker det slaget, kanskje fortelle at den passer alle i familiens interesser, at dere vet den er glad i å gå masse tur.f.eks. og at dere pleier å gjøre det, at den er glad i vann, og dere har en hytte ved vannet osv Det kan være en mulighet for å få overtatt akkurat en slik hund dere ønsker, uten å måtte ruinere dere Dere kan jo også bruke det samme prinsippet og henge opp på tavlene på kjøpsenteret ol ting Kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200eek Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Dere skal jammen ha en posjon flaks hvis dere finner en hund av en slik rase billig eller gratis...de fleste som anskaffer seg hund er villige til å betale for dem. Heldigvis. He he...jeg betaler av prinsipp ikke flere tusen kroner for en hund når det er såpass mange flotte hunder som kan være en kompis i flere år i livet som jeg kan få gratis Og da har jeg vel kanskje veldig flaks jeg da...for jeg har sittet med både rasebikkjer, store pappegøyer og you name it for slikk og ingen ting og som regel gratis flere ganger i livet Siste to bikkjene i livet mitt var en schaferhanne med strøkne papirer...kr. 2000.- og en Japansk Spisshund med strøkne papirer...kr. 0.- Japaneren har jeg forøvrig ennå, han kom da han var halvannet og har fylt ni år nå Så lommeboka er ikke alt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg anbefaler Japansk Spisshund. Jeg har hatt utrolig mange slags hunder og selv om schaferen f.eks. er min favoritt, så er det ingen som slår japaneren som familiehund Det er det mest noble, flotte slag hund jeg har vært borti De er pene, de har selvrensende pels - de blir utrolig nok hvite igjen av seg selv samme søren liksom - de er "soffahunder" men som samtidig er veldig robuste. Kan ta livet med ro, og fly i timesvis i skog og mark Flott størrelse, nydelig hund. Passer til alt Hva med å skrive et brev hvor dere presenterer dere selv, setter på bilder, og skriver litt om hver og en i familien. Dette sender dere ut til oppdrettere som har rasen dere ønsker dere. Skriv at dere ikke har 15 tusen på en gang til hund men at dere kan tilby et stabilt og godt liv til en krabat, så hvis de vet om noen som skal omplassere noen..om de kan være så snill å vurdere dere. Dere må jo også fortelle litt hvorfor dere ønsker det slaget, kanskje fortelle at den passer alle i familiens interesser, at dere vet den er glad i å gå masse tur.f.eks. og at dere pleier å gjøre det, at den er glad i vann, og dere har en hytte ved vannet osv Det kan være en mulighet for å få overtatt akkurat en slik hund dere ønsker, uten å måtte ruinere dere Dere kan jo også bruke det samme prinsippet og henge opp på tavlene på kjøpsenteret ol ting Kanskje? Å som jeg ønsker meg en japansk spisshund! *sukk* Nå har vi ikke kapasitet til mer en den dachsen vi har, men en dag, en dag! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200eek Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1286575881' post='4449673] Å som jeg ønsker meg en japansk spisshund! *sukk* Nå har vi ikke kapasitet til mer en den dachsen vi har, men en dag, en dag! ) Ja, som skrevet Shira....anbefales på det varmeste Vår er nå 9 år og jeg får ikke fullrost ham, håper han holder ut i mange, mange, mange år til hos oss (de blir jo heldigvis glatt 13/14 år hvis ikke noe annet tilstøter) Dere får kose dere med pølsa så lenge...utrolig sjarmerende vovser det også ... og så får dere ha lykke til med japaner i fremtiden 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Ja, som skrevet Shira....anbefales på det varmeste Vår er nå 9 år og jeg får ikke fullrost ham, håper han holder ut i mange, mange, mange år til hos oss (de blir jo heldigvis glatt 13/14 år hvis ikke noe annet tilstøter) Dere får kose dere med pølsa så lenge...utrolig sjarmerende vovser det også ... og så får dere ha lykke til med japaner i fremtiden Håper og tror dere har han lenge enda! ) Vår pølse, he he, er 7 år, men har mye syk det siste halve året, nå ser det heldigvis bedre ut. Hun brukes litt som ettersøkshund. Sambo vil ikke ha japaner, han er dachselsker på sin hals, men senere er det ikke noe i veien for å ha to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.