Gå til innhold

Jeg lurer på hva forskjellen er?

Gjest apelsin

Anbefalte innlegg

Gjest apelsin

Jeg lurer på hva som er forskjellen på de som har adhd og psykisk utviklingshemmning og på de som har adhd og aspergers?

Altså om de med adhd som har høy iq får tileggsdiagnosen aspergers for å få hjelp og de med adhd som har lav iq får diagnosen psykisk utviklingshemmning for å få hjelp.

Kan noen svare meg på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gunnar Oftedal, barnelege

Nei, det er ikke slik du antyder. Både diagnosen ADHD og Asberger blir gitt på bakgrunn av helt spesifikke symptomer, og har ingen sammenheng med personens IQ. Mennesker med begge disse diagnosene kan være ekstra gløgge og mindre gløgge, som folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apelsin

Nei, det er ikke slik du antyder. Både diagnosen ADHD og Asberger blir gitt på bakgrunn av helt spesifikke symptomer, og har ingen sammenheng med personens IQ. Mennesker med begge disse diagnosene kan være ekstra gløgge og mindre gløgge, som folk flest.

Hei Gunnar Oftedal, barnelage.

Takk for svar.

Jeg lurte litt på det for jeg har fas som er føtalt alkohol syndrom, litt adhd, diabetes og refluks og jeg ha IQ på ca 89.

Jeg er slik at jeg har ritualer, ting må være slik det pleier, jeg liker ikke å få klem eller at noen tar på meg og jeg liker ikke mye folk og tåler ikke mye støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Anonym som lurer 35852

Hei.

Hva er forskjellen på de med adhd+psykisk utviklingshemmet og på de med adhd+aspergers?

Hva er forskjellen på de med fas+psykisk utviklingshemmet og på de med fas+aspergers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest to ulike diagnose

Hei.

Hva er forskjellen på de med adhd+psykisk utviklingshemmet og på de med adhd+aspergers?

Hva er forskjellen på de med fas+psykisk utviklingshemmet og på de med fas+aspergers?

Du lurer med andre ord på hva som er forskjellen på asperger og spsykisk utviklingshemmet. Det er to helt forskjellige diagnoser. Du kan søke og lese selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lurer med andre ord på hva som er forskjellen på asperger og spsykisk utviklingshemmet. Det er to helt forskjellige diagnoser. Du kan søke og lese selv.

Jeg lurer ikke på hva som er forskjellen på de to diagnosene men på de som har adhd med psykisk utviklingshemmet og på de som har adhd med aspergers.

Og jeg lurer på hva som er forskjellen på de som har fas med psykisk utviklingshemmet og på de som har fas med aspergers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...