Gå til innhold

Om å tilbe sine egne barn.

Holmes

Anbefalte innlegg

Litt inspirert av andre tråder her, så tenkte jeg det er på tide å ta frem denne her. Jeg er absolutt enig med Carlin i at det kan være karakterbyggende for barn å tape i spill og annet. Der har han jammen meg et poeng! Tullete å høre at man alltid er flink og best når det helt klart er løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AtHomeMom

Nå orker jeg ikke å se på den linken, men ut fra det du skriver så vil jeg kommentere at: er det virkelig noen som tror og mener at barn har godt av å vinne i alt, få viljen sin i alt og tro at de er verdens midtpunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nå orker jeg ikke å se på den linken, men ut fra det du skriver så vil jeg kommentere at: er det virkelig noen som tror og mener at barn har godt av å vinne i alt, få viljen sin i alt og tro at de er verdens midtpunkt?

Samme tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tenkte jeg.

Nei det er vel egentlig ikke det men hvis man ser seg rundt så er det jo veldig mange foreldre som sikkert kunne gått over lik for å dytte frem egne barn....se bare hvordan foreldrene holder på i skolesammenheng...meg først meg først....hjelpe meg og dessverre blir barna også uspiselige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Nei det er vel egentlig ikke det men hvis man ser seg rundt så er det jo veldig mange foreldre som sikkert kunne gått over lik for å dytte frem egne barn....se bare hvordan foreldrene holder på i skolesammenheng...meg først meg først....hjelpe meg og dessverre blir barna også uspiselige

''se bare hvordan foreldrene holder på i skolesammenheng...meg først meg først.''

Eksempel? Jeg ser bare ikke for meg noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre, det finnes MANGE slike foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''se bare hvordan foreldrene holder på i skolesammenheng...meg først meg først.''

Eksempel? Jeg ser bare ikke for meg noe....

Det jeg tenker på er at mange foreldre har et så stort fokus på eget barn at de ikke ser de andre barna i en klasse, som en gruppe, og klarer ikke å se eget barn "utenfra" men bare som en engel som skal pusches fram uten tanke på andre barn som også er tilstede. Jeg jobber i skolen og ser og opplever daglig foreldre som er så ego og hensynsløse ifht andre barn enn sine egne at jeg blir kvalm. Helt konkret dreier dette seg om at foreldre ønsker direkte "linje" til læreren og ikke har øye for at i hente/bringesituasjon er det kansje også flere foreldre som har behov for et ord eller to med læreren.....de okkuperer all tid lærer har på foreldremøter for å snakke om sitt barn eller de ringer/mailer /sms om de minste ting vedrørende deres barn....

Det gjør jo sitt til at lærer ikke får like mye tid til de andre foreldrene, noe som igjen går ut over både voksne og barn...bare se deg rundt hvis du har barn i skolen så oppdager du de nok....dette er selvfølgelig et stort problem for lærerne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...