Gå til innhold

Sårhet nedentil

Gjest Nei - ikke i dag....

Anbefalte innlegg

Ikke riktig forum, men vet jo at det er her kunnskapen og erfaringen ligger:-)

For drøye 2 uker siden fikk jeg sopp. Behandlet det med Canesten stikkpille + krem. Men fortsatt føles det sårt ut. Kan dette være noe annet? F.eks. en kjønnsykdom???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sopp er ubehagelig

Tror mange erfarer at Canesteen ikke er maksimalt effektivt.

Husk å unngå såpe der nede og ikke dusj og vask mer enn nødvendig. Bruk luftig undertøy og sov gjerne uten om natten.

Kostholdet har også en viss betydning, mye sukker og andre karbohydrater kan gjøre vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange erfarer at Canesteen ikke er maksimalt effektivt.

Husk å unngå såpe der nede og ikke dusj og vask mer enn nødvendig. Bruk luftig undertøy og sov gjerne uten om natten.

Kostholdet har også en viss betydning, mye sukker og andre karbohydrater kan gjøre vondt verre.

Enda en god grunn til å kutte godterier. Det var en god nyhet som motiverer:-) (Var veldig flink noen uker, men så sprakk jeg helt)

Jeg bruker bare såpe beregnet på underlivet. Dusjer stort sett en gang pr. dag. Og sover naken.

Så da har jeg liksom bare kostholdet å ty til for forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fast partner må han også behandles. Han kan være smittet uten å merke noe, og så smitter han deg tilbake og så er man inne i en sirkel hvor man smitter hverandre frem og tilbake, og ikke blir bra. Canesten stikkpille og salve til deg, salve til partner. Behandles samtidig, og ikke sex uten kondom før etter behandlingen er avsluttet og man er symptomfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fast partner må han også behandles. Han kan være smittet uten å merke noe, og så smitter han deg tilbake og så er man inne i en sirkel hvor man smitter hverandre frem og tilbake, og ikke blir bra. Canesten stikkpille og salve til deg, salve til partner. Behandles samtidig, og ikke sex uten kondom før etter behandlingen er avsluttet og man er symptomfri.

Vi har ikke hatt sex etter jeg oppdaget dette. Så det kan ikke være grunnen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt sex etter jeg oppdaget dette. Så det kan ikke være grunnen:-(

Da vil jeg anbefale en ny kur, og hvis det fortsatt ikke blir bedre bør du oppsøke legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vil jeg anbefale en ny kur, og hvis det fortsatt ikke blir bedre bør du oppsøke legen.

Ny stikkpille altså?

Da jeg fikk det så var det veldig klart. Knudrete utflod og kløe. Nå kjenner jeg det bare når jeg tørker meg. Da kjennes det sårt ut. Så jeg vet jo ikke om det er sårt p.a.a at jeg har hatt (eller har) sopp, eller om det er noe annet.

Blir liksom så veldig i tvil på hva som er riktig å gjøre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny stikkpille altså?

Da jeg fikk det så var det veldig klart. Knudrete utflod og kløe. Nå kjenner jeg det bare når jeg tørker meg. Da kjennes det sårt ut. Så jeg vet jo ikke om det er sårt p.a.a at jeg har hatt (eller har) sopp, eller om det er noe annet.

Blir liksom så veldig i tvil på hva som er riktig å gjøre da.

For det første mener jeg at det er en annen soppkur også som finnes (ikke Canesten) som kanskje kan hjelpe hvis ikke Canesten hjelper. I tillegg mener jeg det finnes en pille på resept (ikke stikkpille, en eneste pille som skal spises) - den mener jeg har virket når ikke Canesten har virket? Diflucan eller noe sånt. men den _var_ i alle fall på resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første mener jeg at det er en annen soppkur også som finnes (ikke Canesten) som kanskje kan hjelpe hvis ikke Canesten hjelper. I tillegg mener jeg det finnes en pille på resept (ikke stikkpille, en eneste pille som skal spises) - den mener jeg har virket når ikke Canesten har virket? Diflucan eller noe sånt. men den _var_ i alle fall på resept.

Jeg er bare så i tvil om jeg skal fortsette behandling for sopp nå da jeg ikke vet om det er det som er problemet nå....

Og ikke kan jeg se noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare så i tvil om jeg skal fortsette behandling for sopp nå da jeg ikke vet om det er det som er problemet nå....

Og ikke kan jeg se noe heller.

Kanskje du bare skal bruke salve et par dager for å se om det bedrer seg. Hvis ikke er det nok lurt å oppsøke lege, tross alt. Bedre å gå en gang for mye enn for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt i underlivet. Runde sår kan være andre ting som herpes. Når du ikke er bedre etter to uker, synes jeg du burde få en time for å sjekke om det er noe annet enn sopp. Tror ikke det skadet med soppkur uansett hva det er. Men det er viktig å finne ut av. Dessverre kan partnere være utro, og man kan få andre kjønnsykdommer. Lactal er også veldig bra for sårt og tørt underliv. Men viktig å sjekke ut at man ikke har noen sykdommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det ikke nok med 1 stikkpille for å behandle en soppinfeksjon. Kjøp deg en pakke med 6 stikkpiller og prøv en runde til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være eksem , evt sammen med sopp. Det har jeg :-(

Holder på med en hestekur nå, med én tablett ( i munnen), så en krem i 2 uker, deretter en annen krem i 4 uker...

Er blitt litt bedre, men ikke helt, etter 1,5 uke med den første kremen.

Canesten hjelper ikke på alle, så ta en tur til legen hvis det ikke gir seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en titt i underlivet. Runde sår kan være andre ting som herpes. Når du ikke er bedre etter to uker, synes jeg du burde få en time for å sjekke om det er noe annet enn sopp. Tror ikke det skadet med soppkur uansett hva det er. Men det er viktig å finne ut av. Dessverre kan partnere være utro, og man kan få andre kjønnsykdommer. Lactal er også veldig bra for sårt og tørt underliv. Men viktig å sjekke ut at man ikke har noen sykdommer først.

Jeg bruker Lactal:-) Aldri annen såpe.

Jeg kan ikke se noe. Alt ser normalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det ikke nok med 1 stikkpille for å behandle en soppinfeksjon. Kjøp deg en pakke med 6 stikkpiller og prøv en runde til.

Så det finnes pakninger mer flere piller altså. Det visste jeg ikke. Synes bare at drøye hundrelappen for en stikkpille var ganske grovt betalt.

Men tror jeg skal prøve en gang til. Har lite erfaring ettersom det kun er 2. gangen i mitt liv at jeg har fått sopp. Forrige gang på utenlandstur, og da fikk jeg kun en stikkpille som hjalp umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være eksem , evt sammen med sopp. Det har jeg :-(

Holder på med en hestekur nå, med én tablett ( i munnen), så en krem i 2 uker, deretter en annen krem i 4 uker...

Er blitt litt bedre, men ikke helt, etter 1,5 uke med den første kremen.

Canesten hjelper ikke på alle, så ta en tur til legen hvis det ikke gir seg!

Ja, det er kanskje eneste mulighet. Men lurer på om jeg skal teste en kur til først.

Har ingen allergier eller eksem, så jeg håper (og tror) ikke at det er det. Høres kjedelig ut det du beskriver. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med en pille kan noen ganger være at mye av den kommer ut før den har løst seg ordentlig opp. Den får da ikke tid til å virke slik den skal. Den ene pillen er sterkere enn de i 6-pack for å skulle klare av infeksjonen. Men den klarer ikke det hvis den ikke blir ført opp langt nok eller at virkestoffene ikke får blitt der i lang nok tid. Derfor kjøper jeg alltid 6-pack og setter 1 hver kveld i 6 dager. Da vet jeg at virkestoffer alltid er tilstede der over dager og det fungerer bedre. Jeg mener prisen er omtrent den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det finnes pakninger mer flere piller altså. Det visste jeg ikke. Synes bare at drøye hundrelappen for en stikkpille var ganske grovt betalt.

Men tror jeg skal prøve en gang til. Har lite erfaring ettersom det kun er 2. gangen i mitt liv at jeg har fått sopp. Forrige gang på utenlandstur, og da fikk jeg kun en stikkpille som hjalp umiddelbart.

Problemet med en pille kan noen ganger være at mye av den kommer ut før den har løst seg ordentlig opp. Den får da ikke tid til å virke slik den skal. Den ene pillen er sterkere enn de i 6-pack for å skulle klare av infeksjonen. Men den klarer ikke det hvis den ikke blir ført opp langt nok eller at virkestoffene ikke får blitt der i lang nok tid. Derfor kjøper jeg alltid 6-pack og setter 1 hver kveld i 6 dager. Da vet jeg at virkestoffer alltid er tilstede der over dager og det fungerer bedre. Jeg mener prisen er omtrent den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info:-)

Synes jeg merker forbedringer nå selv om jeg ikke har gjort noe mer med saken:-) Tiden er nok en faktor her den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info:-)

Synes jeg merker forbedringer nå selv om jeg ikke har gjort noe mer med saken:-) Tiden er nok en faktor her den også.

Godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...