Gjest snart dåppppppppppp Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Noen erfarne mødre her? Har noen ferdigtrykte invitasjoner med følgende tekst: ................ har den glede å innby ...................... til .......................... .........................dag den .............. kl ............... Hvor skal jeg skrive hva? F.eks. ungen heter Maja, foreldrene Theo og Nora, dåpen er søndag 1. januar kl 11 i kirka og kl 15 hos oss. Hvor kan jeg skrive hva? Takknemlig for hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Forslag (her satt inn med store bokstaver) følger nedenfor. Men hvorfor så lang tid mellom dåp og fest? For langveisfarende er det ganske tungvint med flere timer i mellom. THEO OG NORA har den glede å innby PER OG PÅL til MAJAS BARNEDÅP SØNdag den 1. JANUAR kl 11 i XXX KIRKE. ETTER DÅPEN ER DU/DERE VELKOMNE TIL MIDDAG(?) HOS OSS KL. 15. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takknemlig trådstarter :) Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Forslag (her satt inn med store bokstaver) følger nedenfor. Men hvorfor så lang tid mellom dåp og fest? For langveisfarende er det ganske tungvint med flere timer i mellom. THEO OG NORA har den glede å innby PER OG PÅL til MAJAS BARNEDÅP SØNdag den 1. JANUAR kl 11 i XXX KIRKE. ETTER DÅPEN ER DU/DERE VELKOMNE TIL MIDDAG(?) HOS OSS KL. 15. Ja, det var bare et eksempel. Det tar sikkert bare et kvarter å kjøre til kirken da. Men var litt usikker på hvor lenge gudstjenesten varer? Hvor lang tid syns du jeg burde tatt? Er noen som skal reise hjem samme dag som har lang reisevei... Så jeg har ikke bestemt tidspunkt for middag ennå da. Men kl 11 er i kirken. Hvor lang tid pleier en dåp å vare? Det er en vanlig gudstjeneste med nattverd. De pleier å ha flere dåpsbarn på en gudstjeneste. Men takk for hjelpen så langt! Du er en knupp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ja, det var bare et eksempel. Det tar sikkert bare et kvarter å kjøre til kirken da. Men var litt usikker på hvor lenge gudstjenesten varer? Hvor lang tid syns du jeg burde tatt? Er noen som skal reise hjem samme dag som har lang reisevei... Så jeg har ikke bestemt tidspunkt for middag ennå da. Men kl 11 er i kirken. Hvor lang tid pleier en dåp å vare? Det er en vanlig gudstjeneste med nattverd. De pleier å ha flere dåpsbarn på en gudstjeneste. Men takk for hjelpen så langt! Du er en knupp! ''Men kl 11 er i kirken. Hvor lang tid pleier en dåp å vare? Det er en vanlig gudstjeneste med nattverd. De pleier å ha flere dåpsbarn på en gudstjeneste'' Det er vel veldig forskjellig hvor lenge gudstjenester varer, og det varierer også hvor mange barn som skal døpes. Jeg ville ringt menighetskontoret i kirken og hørt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ja, det var bare et eksempel. Det tar sikkert bare et kvarter å kjøre til kirken da. Men var litt usikker på hvor lenge gudstjenesten varer? Hvor lang tid syns du jeg burde tatt? Er noen som skal reise hjem samme dag som har lang reisevei... Så jeg har ikke bestemt tidspunkt for middag ennå da. Men kl 11 er i kirken. Hvor lang tid pleier en dåp å vare? Det er en vanlig gudstjeneste med nattverd. De pleier å ha flere dåpsbarn på en gudstjeneste. Men takk for hjelpen så langt! Du er en knupp! En gudstjeneste med nattverd og dåp varer 60 - 75 minutter. Vanligvis noen få minutter over en klokketime. Mine erfaringer er fra Oslo, vet ikke hvor mye dette varierer lokalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mener jeg Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 En gudstjeneste med nattverd og dåp varer 60 - 75 minutter. Vanligvis noen få minutter over en klokketime. Mine erfaringer er fra Oslo, vet ikke hvor mye dette varierer lokalt. En og en halv time er mer sannsynlig enn en klokketime, vil jeg tro. Men det spørs litt hvor mange dåpsbarn det er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 En og en halv time er mer sannsynlig enn en klokketime, vil jeg tro. Men det spørs litt hvor mange dåpsbarn det er. I den Oslo-kirken jeg er regelmessig, tror jeg den absolutte rekordvarigheten jeg har vært med på, er 1 time og 20 minutter. Da var det virkelig mange dåpsbarn. Men det finnes sikkert variasjoner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 I den Oslo-kirken jeg er regelmessig, tror jeg den absolutte rekordvarigheten jeg har vært med på, er 1 time og 20 minutter. Da var det virkelig mange dåpsbarn. Men det finnes sikkert variasjoner. Da vi døpte yngstemann var det "til vår glede og overraskelse" en klassisk konsert under gudstjenesten. Hele herligheten varte nesten to timer, til tross for få dåpsbarn. Ikke bare storebror som var utålmodig da, nei... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Da vi døpte yngstemann var det "til vår glede og overraskelse" en klassisk konsert under gudstjenesten. Hele herligheten varte nesten to timer, til tross for få dåpsbarn. Ikke bare storebror som var utålmodig da, nei... De ville nok benytte anledningen når de hadde publikum. I mange storbykirker utgjør dåpsfølgene mer enn halvparten av de frammøtte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.