Gjest Ny lærerinne i år Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Vi gikk på skolesiden på nettet i dag. Der logget gutten seg inn og vi kikket på fraværet. Og det var mye. Han har ikke vært borte fra skolen siden skolestart. Men han sier at han har kommet 5 minutt for seint noen ganger til timene og da har lærerinnen skrevet fravær. Synes at dette er vel litt strengt. Iallefall siden dette blir sendt inn til Kommuen. Hva synes dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sløve foreldre gir sløve barn Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg synes du skal lære ham opp i moral og respekt. Du kommer bare ikke for sent!!! Alle skal være på plass i god tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Har dere ikke fått beskjed om dette hjemme? Det synes jeg er rart. Ungene har større mulighet for å lære seg gode rutiner om hjem og skole jobber sammen. Hos oss jobbes det ekstra med det å komme tidsnok til timene dette skoleåret. Vi får e-post om for-sent-komming fra første gangs hendelse, uansett om det er ett minutt eller 15 minutter. Men det blir ikke loggført som hele fraværstimer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AtHomeMom Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det er sikkert en regel på at hvis de ikke har kommet til timen innen fem minutter etter at den har starter, så regnes det som fravær. Det er temmelig vanlig, i hvert fall er vi vant til det. Jeg synes heller du skulle lære gutten din å komme presis til avtaler (timer), det er fryktelig respektløst og til stadighet komme for sent. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parasoll Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg syns at dere skulle ha fått beskjed først, før konsekvensene blir innrapportert fravær. Hos oss blir det e-post hjem hvis det er forsentkomming, så får man ta det derfra hvis det blir flere ganger og eleven ikke skjønner alvoret. Syns det er tåpelig å slenge kommentarer til deg om at sløve foreldre gir sløve barn og at du skulle ha lært ham respekt når dere ikke har fått beskjed om at han kommer for sent engang. Vi hadde et par episoder i fjor da min tredjeklassing kom sent til timen, og det viste seg at de var flere som somlet sammen. Når vi fikk beskjed og snakket med ham og læreren tok det opp på en skikkelig måte ble det slutt med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg hadde tatt kontakt med læreren og bedt om at slike ting vil dere ha beskjed om slik at det kan endres. Dere kan jo ikke ta for dere gutten om dere ikke vet at det er et problem! Jeg synes også det er drastisk å gi heldagsfravær om man kommer 5 minutter for sent - i alle fall så lenge dere ikke har fått informasjon om det på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Får han fravær for hele timen eller for hele dagen når han kommer for sent? Hos oss føres forsentkomming opp som fravær, med en notis om hvor mange minutter det gjelder. Det føres altså som fravær, men kun for den tida de faktisk er fraværende. Jeg synes du burde ha fått beskjed om at han stadig kommer fro sent, så du kunne ha tatt tak i det. For jeg er enig med de som sier at dette må du ta tak i. Det å stadig komme fem minutter for sent er jo faktisk et problem, og det gjør det vanskelig både for ham selv, for læreren og klassen. Jeg husker fra min egen skoletid at når noen kom fem minutter etter de andre ble vi først forstyrret av at de kom, så forklarte de hvorfor de kom for sent, og så måtte læreren begynne timen på nytt og gi beskjeder en gang til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ny lærerinne i år Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Får han fravær for hele timen eller for hele dagen når han kommer for sent? Hos oss føres forsentkomming opp som fravær, med en notis om hvor mange minutter det gjelder. Det føres altså som fravær, men kun for den tida de faktisk er fraværende. Jeg synes du burde ha fått beskjed om at han stadig kommer fro sent, så du kunne ha tatt tak i det. For jeg er enig med de som sier at dette må du ta tak i. Det å stadig komme fem minutter for sent er jo faktisk et problem, og det gjør det vanskelig både for ham selv, for læreren og klassen. Jeg husker fra min egen skoletid at når noen kom fem minutter etter de andre ble vi først forstyrret av at de kom, så forklarte de hvorfor de kom for sent, og så måtte læreren begynne timen på nytt og gi beskjeder en gang til. Vi har ikke hørt ett ord om dette før på møtet nå. Hun har skrevet opp at han kom for seint til 1 time en dag og 3 time en dag osv. Men skal be henne om å informere oss om dette tidligere vist det skjer igjen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hvis det var notert mye fravær må han jo ha kommet for sent en del ganger, og det synes jeg virker respektløst overfor både lærer og de øvrige elevene. På vår skole blir forsentkomming slått hardt ned på. Når det er sagt høres det jo merkelig ut om de noterer forsentkomming som fullt fravær for såpass små barn. Det minner meg om at læreren min på videregående gjorde noe lignende; Han var lei av forsentkomming og sa klart fra om at han kom til å begynne å låse døren fem minutter etter skoletimens start. De som da ikke hadde innfunnet seg slapp ikke inn, og fikk notert fravær. Det funket! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hvis det var notert mye fravær må han jo ha kommet for sent en del ganger, og det synes jeg virker respektløst overfor både lærer og de øvrige elevene. På vår skole blir forsentkomming slått hardt ned på. Når det er sagt høres det jo merkelig ut om de noterer forsentkomming som fullt fravær for såpass små barn. Det minner meg om at læreren min på videregående gjorde noe lignende; Han var lei av forsentkomming og sa klart fra om at han kom til å begynne å låse døren fem minutter etter skoletimens start. De som da ikke hadde innfunnet seg slapp ikke inn, og fikk notert fravær. Det funket! ''Det minner meg om at læreren min på videregående gjorde noe lignende; Han var lei av forsentkomming og sa klart fra om at han kom til å begynne å låse døren fem minutter etter skoletimens start. De som da ikke hadde innfunnet seg slapp ikke inn, og fikk notert fravær. Det funket! '' En slik kampanje ble kjørt på skolen jeg var i praksis på i fjor. Elevene var dritsure og mente det var overformynderi. Men etter tre ukers økt var problemet så godt som borte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det må være strengt og det trenger barna. I 1. og 2. er de litt snillere, men en 4. klassing bør ha fått dette inn mener jeg. Forsentkomming slås hardt ned på på skolen til mine barn, det er flaut og forstyrrer både lærer og de andre elevene. Dette tas opp på foreldremøter og blir i det hele tatt nevnt titt og ofte. Tenk deg at opptil flere barn kommer x antall min. for sent hver dag og hver gang de kommer inn, forstyrrer/abrytes undervisningen. Det handler om at de en dag skal ut i arbeidslivet og tilpasse seg det, og man kan ikke bare komme spankulerende inn på jobben når det måtte passe en. Det er forresten en god del foreldre som kommer for sent på foreldremøter, det synes jeg er irriterende og forstyrrende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg stusser over at du ikke har fått beskjed om det før han gjentatte ganger har kommet for sent. Etter den andre gangen burde lærer gitt beskjed til foreldrene mener jeg. Som mor er det jo ikke så lett å ta tak i slike ting om man ikke får informasjon fra skolen. Mye som kan skje på skoleveien av sommel, lek og distraksjoner for eksempel. Er det ikke derfor skole/hjem samarbeidet skal være så tett, slik at nettopp slike ting kan tas tak i? Synes det er dårlig av skolen å notere dette som fravær gjentatte ganger, før de faktisk gir beskjed til foreldrene. Ja, 4. klassinger skal forventes å komme til riktig tid. Men de er fremdeles barn som trenger oppfølging. Det er mange som er umodne og ikke så påpasselige, så god kommunikasjon fra skolen i slike tilfeller må da være et minimum! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest distrea Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvis det var notert mye fravær må han jo ha kommet for sent en del ganger, og det synes jeg virker respektløst overfor både lærer og de øvrige elevene. På vår skole blir forsentkomming slått hardt ned på. Når det er sagt høres det jo merkelig ut om de noterer forsentkomming som fullt fravær for såpass små barn. Det minner meg om at læreren min på videregående gjorde noe lignende; Han var lei av forsentkomming og sa klart fra om at han kom til å begynne å låse døren fem minutter etter skoletimens start. De som da ikke hadde innfunnet seg slapp ikke inn, og fikk notert fravær. Det funket! Hehehe, jeg rotet like mye etterpå det ble innført så resultatet var at jeg fikk så høyt fravær at jeg mistet karakteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Men fravær settes da ikke ved forsentkomming? Det var rart! Ring skolen og hør, det er lurt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.