Gjest cii Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg trenger forslag til hvor det går an å finne klær til en STOR ettåring. Han er 17-18 kg, rund og god, og må jo bruke str 92. Men problemet er at det meste av spesielt bukser blir så trange rundt midje og lår så han får ikke bevegd seg, og han er en aktiv kar. Har kikket rundt på de fleste kjedebutikkene uten å egentlig finne noe som jeg syns egner seg. Er det noen som har noen forslag?? Gutten må jo ha klær på seg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 I barnehagen hvor jeg jobber bruker de fleste ettåringene hele dresser både i ull og fleece nå i vinterhalvåret. Longs og strømpebukser er deilig å ha på og lett å røre seg i. Såkalt onepice er romslige og passer de fleste størrelser. Joggebukser er også greit til småbarn. Vanlige bukser brukes knapt, og taes ofte av iløpet av dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Kanskje snekkerbukse? Denne damen syr barneklær på bestilling www.kakle.net Nøstebarn har noen ullbukser, f.eks denne https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Sparkebukse--uten-fot-i-ullfrotte/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har ikke konkrete tips, men en må vel kunne finne elastiske klær med strikk, à la treningsbukser, fleecebukser e.l.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Støtter forslaget om hele fleece/ulldresser. Ellers husker jeg jentene mine gikk mye i snekkerbukser, og de var kjempevie i livet. Men 17-18 kg? Er han høy også, og har kanskje ikke begynt å gå ennå? Min ynste datter på 7,5 år veier nå 17 kg..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Velour-joggebukser fra Lindex er en slager i barnehagen. Bula-bukser m/rutemønster på knærne er romslig. Myke dongeribukser med strikk i livet (og strikk nederst på beina) koster 99,- på H&M. Disse er veldig populære, baggy fasong. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oi da!" Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Oi han var stor! Har en jente på 2 1/2 år som er litt smålubben og hun veier bare 13-14 kg! Men ikke så veldig høy da, tipper hun er rundt 86 cm nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Oi han var stor! Har en jente på 2 1/2 år som er litt smålubben og hun veier bare 13-14 kg! Men ikke så veldig høy da, tipper hun er rundt 86 cm nå. Jeg har en jente på 7 år som veier 18 kg. Men hun ER liten.... Ser problemet med klær, hos oss har det vært motsatt, vanskelig å finne tøffe klær til en jente på 7 som hater rosa, og som bruker størrelse 104 - 110 Dessverre lite hjelp fra meg, men lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har en jente på 7 år som veier 18 kg. Men hun ER liten.... Ser problemet med klær, hos oss har det vært motsatt, vanskelig å finne tøffe klær til en jente på 7 som hater rosa, og som bruker størrelse 104 - 110 Dessverre lite hjelp fra meg, men lykke til. Min elsker rosa og prinsesser, men hater Hello Kitty - det er faktisk en utfordring det også. Ellers ser jeg stort sett fordeler når det gjelder å ha liten jente. Synes klærne på feks H&M generelt er stygge med en gang de bikker over strls 128 - da er de liksom ungdom, noe som ikke er tilfelle med de fleste (bortsett fra våre to små da) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Oi, han var en stor kar, ja!! Snuppa mi som blir 5 om et par uker veier knappe 16 kilo Ellers vil jeg anbefale alle type "joggebukser" og "myke" bukser med strikk i livet!! Nå som det går mot vinter kan han vel være i bhg (hvis han går i bhg) i bare ullundertøy (trøye og stillongs) inne i bhg?? Veldig behagelig for dem å leke i!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokkert Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hvordan i all verden kan en ett-åring veie så mye? Det må jo være noe galt? Stakkars unge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cii Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg skulle kanskje spesifisert at jeg ikke trengte svar av typen "oi han var diger" og "det må være noe galt" osv, for det er det slett ikke. Han følger _sin_ kurve helt perfekt, når man er godt over 5 kg ved fødsel er det naturlig at man ikke veier f.eks ti-tolv kg ved ett år. Han ble fullammet til 6 mndr, og er nå en aktiv og kvikk kar som straks begynner å gå. Alle vet jo og ser jo at han er stor! Og det er vanskelig å finne klær som passer, det var det som var problemstillingen nå. Han er ikke min gutt, men jeg er tante til han. Og hans mor forteller om stygge blikk når hun har han med seg i vogna, om himling med øyne og til og med kommentarer om hvor "stor og stygg" han er. Hallo!!! Det er fantastisk skjønn og frisk og kvikk guttunge det er snakk om, og jeg kan ikke engang forestille meg hvor sårt det må være å møte verden når den består av så åpenbart kritiske mennesker, og så opptatte av utseende. Jeg skal prøve å finne en hel dress til han, at jeg ikke har tenkt på det selv(!!). Eller snekkerbukse selvsagt. Det blir jo mye bedre for han å fortsette å ha et aktivt ettåringsliv i, uten strikker som strammer noe sted. Kanskje han går av seg litt valpefett når han nå straks begynner å løpe rundt? Kanskje han og mammaen kan få slippe stygge blikk og kommentarer da, når han blir mer "normal". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokkert Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg skulle kanskje spesifisert at jeg ikke trengte svar av typen "oi han var diger" og "det må være noe galt" osv, for det er det slett ikke. Han følger _sin_ kurve helt perfekt, når man er godt over 5 kg ved fødsel er det naturlig at man ikke veier f.eks ti-tolv kg ved ett år. Han ble fullammet til 6 mndr, og er nå en aktiv og kvikk kar som straks begynner å gå. Alle vet jo og ser jo at han er stor! Og det er vanskelig å finne klær som passer, det var det som var problemstillingen nå. Han er ikke min gutt, men jeg er tante til han. Og hans mor forteller om stygge blikk når hun har han med seg i vogna, om himling med øyne og til og med kommentarer om hvor "stor og stygg" han er. Hallo!!! Det er fantastisk skjønn og frisk og kvikk guttunge det er snakk om, og jeg kan ikke engang forestille meg hvor sårt det må være å møte verden når den består av så åpenbart kritiske mennesker, og så opptatte av utseende. Jeg skal prøve å finne en hel dress til han, at jeg ikke har tenkt på det selv(!!). Eller snekkerbukse selvsagt. Det blir jo mye bedre for han å fortsette å ha et aktivt ettåringsliv i, uten strikker som strammer noe sted. Kanskje han går av seg litt valpefett når han nå straks begynner å løpe rundt? Kanskje han og mammaen kan få slippe stygge blikk og kommentarer da, når han blir mer "normal". Nå er det vel ikke akkurat bare utseende man tenker på. Men at overvekt som regel følger med oppover. Dette er jo ikke bare "litt lubben" heller, men rett og slett fedme! Har da selv hatt barn på 4200 gram ved fødselen som veide 10, 5 kilo ved 12-mnd alder og til og med da var en lubben unge! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Nå er det vel ikke akkurat bare utseende man tenker på. Men at overvekt som regel følger med oppover. Dette er jo ikke bare "litt lubben" heller, men rett og slett fedme! Har da selv hatt barn på 4200 gram ved fødselen som veide 10, 5 kilo ved 12-mnd alder og til og med da var en lubben unge! Det går ikke an å snakke om overvekt på en ettåring som ikke en gang har begynt å gå! Det får da være grenser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Det går ikke an å snakke om overvekt på en ettåring som ikke en gang har begynt å gå! Det får da være grenser. Hvis det er riktig at denne gutten veier 18 kg, er han langt utenfor percentilenen for sin alder. Så langt utenfor at det er å betrakte som overvekt:-( Selv om man tar et utgangspunkt i en høyde som er normal for en toåring, vil han være utenfor 97.5 percentilenen. Jeg håper at dette barnet får en sunnere vektutvikling når han begynner å gå, slik at han ikke får et varig vektproblem. Det er forferdelig tungt for barn å være overvektige, og da tenker jeg ikke bare på det rent fysiske. Jeg håper virkelig at foreldrene får god og riktig oppfølging fra helsestasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Nå er det vel ikke akkurat bare utseende man tenker på. Men at overvekt som regel følger med oppover. Dette er jo ikke bare "litt lubben" heller, men rett og slett fedme! Har da selv hatt barn på 4200 gram ved fødselen som veide 10, 5 kilo ved 12-mnd alder og til og med da var en lubben unge! Men han må vel ha klær på seg allikevel? Det var det trådstarter spurte om, ikke om han burde slankes. Min erfaring med helsesøstre er at de er svært opptatt av vektkurver, så jeg er sikker på at moren hans får så hatten passer om ikke barnets tante også skal gi henne inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg skulle kanskje spesifisert at jeg ikke trengte svar av typen "oi han var diger" og "det må være noe galt" osv, for det er det slett ikke. Han følger _sin_ kurve helt perfekt, når man er godt over 5 kg ved fødsel er det naturlig at man ikke veier f.eks ti-tolv kg ved ett år. Han ble fullammet til 6 mndr, og er nå en aktiv og kvikk kar som straks begynner å gå. Alle vet jo og ser jo at han er stor! Og det er vanskelig å finne klær som passer, det var det som var problemstillingen nå. Han er ikke min gutt, men jeg er tante til han. Og hans mor forteller om stygge blikk når hun har han med seg i vogna, om himling med øyne og til og med kommentarer om hvor "stor og stygg" han er. Hallo!!! Det er fantastisk skjønn og frisk og kvikk guttunge det er snakk om, og jeg kan ikke engang forestille meg hvor sårt det må være å møte verden når den består av så åpenbart kritiske mennesker, og så opptatte av utseende. Jeg skal prøve å finne en hel dress til han, at jeg ikke har tenkt på det selv(!!). Eller snekkerbukse selvsagt. Det blir jo mye bedre for han å fortsette å ha et aktivt ettåringsliv i, uten strikker som strammer noe sted. Kanskje han går av seg litt valpefett når han nå straks begynner å løpe rundt? Kanskje han og mammaen kan få slippe stygge blikk og kommentarer da, når han blir mer "normal". ''"stor og stygg" han er. '' Sier virkelig folk det? Jeg er sjokkert. Selvfølgelig er han nydelig, det tror jeg 100 % på. Du får si til mamman at neste gang noe sier noe slikt skal hun bare svare at hun selv synes han er skjønn, men i motsetning til en annen person i hennes umiddelbare nærehet har han iallefall muligheten til å vokse seg penere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.