MHC Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ville tatt dem med. Var selv ca. 5- 6 da min oldemor ble begravet. Hadde med våre barn da farfaren døde for to år siden. Da var de 4-6 og 8 1/2. De satt pent i kirken- vi hadde snakket om det på forhånd at voksne kommer til å gråte osv. På samlingen etterpå lekte de med fettre og kusiner og hadde det veldig kjekt..... De var og med i sykehuskapekket for å se på farfar før de satte på kistelokket. Synes det var en fin stund. Barna snakker om det som den naturligste ting av verden. (Som jo døden er.) Ta dem med! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg ville absolutt hatt med barna i kirken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg hadde tatt med barna. Hvis du blir veldig lei deg og føler at du ikke kan være der for barna dine i tillegg til deg selv under seremonien kan en annen ha ansvaret for dem, faren deres eller en annen som står barna nær men kanskje ikke hadde så nært forhold til avdøde. (farmor til barna f.eks) Jeg tror barn har godt av å være med på seremonier, seremoniene er jo til for å gjøre det lettere for oss å takle f.eks sorg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg har vært i to begravelser med barn, begge gangene har de vært en stor trøst for meg. Siste gangen var den ene 3 år og den andre 8 mnd. Det var godt å ha dem på fanget og snakke lavt med 3-åringen om hva som skjedde. Jeg var selvsagt også lei meg og gråt, men det er greit at de får se voksne som er lei seg. Det blir nok ikke lenge før vi må i et par begravelser til, og da skal ungene være med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.