Gå til innhold

Overnatting 17 år

Gjest en tenåringsmor

Anbefalte innlegg

Gjest en tenåringsmor

Mitt barn ønsker å overnatte hos kjæreste og omvendt. Har forsåvidt ingenting i mot det. Men jeg mener at de kan vente til de har vært i sammen et par måneder, og ikke bare noen uker. Men jeg har vist ingenting jeg skulle ha sagt. Hva synes dere?

Legger dette på åpent forum også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Ungdommen er 17 år.... og skal gradvis ta ansvar for større og større del av sitt liv og hverdag.

Jeg synes det må bli opp til ungdommen selv. Som foreldre kan vi anbefale noen kjøre-regler: feks å begrense overnattinger til helga for å få nok søvn i ukedager. Vi kan også forsikre oss om at poden tenker på prevensjon. Utover det, så er det lite vi kan gjøre fra eller til.

(er sex det du er redd, så hører ikke nødvendigvis dette natta til....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Våre tre jenter hadde alle fast kjæreste da de var 17. Det var en selvfølge at helgene skulle tilbringes sammen, enten her eller hos guttens foreldre. Aldri et tema her hvorvidt vi skulle tillate det eller ikke. Jeg mener at det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en tenåringsmor

Våre tre jenter hadde alle fast kjæreste da de var 17. Det var en selvfølge at helgene skulle tilbringes sammen, enten her eller hos guttens foreldre. Aldri et tema her hvorvidt vi skulle tillate det eller ikke. Jeg mener at det er helt greit.

Jeg unner 17 åringen det. Men synes de kunne drøyd det til de har vært sammen litt lengre enn ca 3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en tenåringsmor

Ungdommen er 17 år.... og skal gradvis ta ansvar for større og større del av sitt liv og hverdag.

Jeg synes det må bli opp til ungdommen selv. Som foreldre kan vi anbefale noen kjøre-regler: feks å begrense overnattinger til helga for å få nok søvn i ukedager. Vi kan også forsikre oss om at poden tenker på prevensjon. Utover det, så er det lite vi kan gjøre fra eller til.

(er sex det du er redd, så hører ikke nødvendigvis dette natta til....)

Det er vel ingen som har sex på dagtid???

Er selvfølgelig helt klar over at det kan skje når som helst. Bare synes at det er litt dårlig signaleffekt at de får overnatte etter 3 uker. Men jeg har vel egentlig gitt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Er selvfølgelig helt klar over at det kan skje når som helst. Bare synes at det er litt dårlig signaleffekt at de får overnatte etter 3 uker. Men jeg har vel egentlig gitt opp :)

Å joda jeg har ofte hatt sex på dagtid og det helt fra 70-tallet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi hatt kjærester på overnatting flere ganger, men i hvert sitt rom. De har ikke fått lov til å overnatte sammen hos oss før de har fylt 18, og da skal de iallefall ha vært sammen i mer enn noen få uker. Heller måneder. Har opptil flere ganger fått høre at jeg er gammeldags og sær, men i mitt hjem er det jeg som bestemmer. Mellomste sønnens kjæreste nærmest "flyttet inn" da hun var nesten 19, sønnen 18, men da hadde de allerede vært sammen i over ett år. De bodde her i ett år før de flyttet ut, og inn i egen leilighet.

Sånn i etterkant sier de at det var en helt grei ordning, og at det var bra med faste regler som de hadde å forholde seg til. Vi kommer nok til å følge samme regel med yngstejenta selv om pappa (halvt alvorlig) sier at hun ikkre får lov å få seg kjæreste før hun er 35, ikke kysse før hun er 40, oh kanskje gifte seg når hun er 45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krekling

Her har vi hatt kjærester på overnatting flere ganger, men i hvert sitt rom. De har ikke fått lov til å overnatte sammen hos oss før de har fylt 18, og da skal de iallefall ha vært sammen i mer enn noen få uker. Heller måneder. Har opptil flere ganger fått høre at jeg er gammeldags og sær, men i mitt hjem er det jeg som bestemmer. Mellomste sønnens kjæreste nærmest "flyttet inn" da hun var nesten 19, sønnen 18, men da hadde de allerede vært sammen i over ett år. De bodde her i ett år før de flyttet ut, og inn i egen leilighet.

Sånn i etterkant sier de at det var en helt grei ordning, og at det var bra med faste regler som de hadde å forholde seg til. Vi kommer nok til å følge samme regel med yngstejenta selv om pappa (halvt alvorlig) sier at hun ikkre får lov å få seg kjæreste før hun er 35, ikke kysse før hun er 40, oh kanskje gifte seg når hun er 45.

''pappa (halvt alvorlig) sier at hun ikkre får lov å få seg kjæreste før hun er 35, ikke kysse før hun er 40, oh kanskje gifte seg når hun er 45.''

Dette er en grei regel. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenåringsmora

Akkurat det hadde jeg ikke giddet å krangle om. la de ligg over hos hverandre.

Sønnen min er 16 1/2 og har vært sammen fra august, Hun lå over her helga etter at de ble sammen. Hun er 18 år da.

Syns det er trivelig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Tre uker er da ikke så ille? Tenk på de som velger være singel og foretrekker ONS....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Å joda jeg har ofte hatt sex på dagtid og det helt fra 70-tallet;-)

He-he. Sov heller aldri i lag med kjæresten i tenårene. Var likevel ikke jomfru da jeg giftet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...