Gå til innhold

Får barna for store krav?

Gjest til ettertanke

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå ja.

Ja nå er jeg ikke lærer men jobber forebyggende som er en litt annen gate. Uansett så skjønner vel alle at skolen er viktig i barnas liv men det er noe som er enda viktigere og har enda større påvirkningskraft; nemlig foreldre. Det er det dessverre ikke alle foreldre som skjønner. Vi som jobber forebyggende ser dette gang på gang; der foreldre bør stramme inn så gjør de det stikk motsatte bare fordi ungene(ja for de er jo fortsatt barn!) har blitt høyere....kanskje foreldrene tror at siden de er så store så vokser hjernen tilsvarende...dessverre er det ikke sånn. Foreldre er for slappe både ifht skole og oppfølging ellers og det er veldig synd!

Enig i at foreldrenes innsats er viktige, men jeg satt ved siden av han mens han gjorde lekser nesten hele barneskolen. Jeg terpet på prøver med han også på ungdomskolen. Han gikk ut ungdomskolen med 3,8 i snitt.

Etter å ha tilbragt ett år i utlandet har han nå bare fått 5 og 6 så langt i år. Det er ikke mulig å forklare det med noe annet enn at det er skolen der nede som er årsak til dette. Vi følger han ikke bedre opp nå. Vi er ikke noe skyld i dette. Jeg vil heller si tvert i mot. Vi har ikke gjort noenting denne høsten.

Han har blitt kritisk til den norske skolen nå som han mener er alt for slapp og han er ikke alene om å mene dette.

Han mener det er kaotiske tilstander i norske klasserom og at lærerne ikke får respekt av elevene sine i forhold til hvordan det var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MayLynn

Ja nå er jeg ikke lærer men jobber forebyggende som er en litt annen gate. Uansett så skjønner vel alle at skolen er viktig i barnas liv men det er noe som er enda viktigere og har enda større påvirkningskraft; nemlig foreldre. Det er det dessverre ikke alle foreldre som skjønner. Vi som jobber forebyggende ser dette gang på gang; der foreldre bør stramme inn så gjør de det stikk motsatte bare fordi ungene(ja for de er jo fortsatt barn!) har blitt høyere....kanskje foreldrene tror at siden de er så store så vokser hjernen tilsvarende...dessverre er det ikke sånn. Foreldre er for slappe både ifht skole og oppfølging ellers og det er veldig synd!

Jeg syns denne tråden er et veldig godt eksempel på at SKOLEN må skjerpe seg jeg og slutte å skylde alt på foreldrene.

Vi kan faktisk ikke gjøre så mye med det som skjer på SKOLEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...