Gjest IdaCarine Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ser en gammel video på nettet om en førsteklasse som skulle lære hvordan diskriminering fungerte i praksis og hvordan det føltes. Vi ble delt inn i to grupper: de med blå øyne og de med brune øyne. Den ene dagen ble de med blå øyne favorisert av læreren og fikk alle fordelene som de andre gruppen ikke fikk. Den andre dagen var det de med brune øyne som ble favorisert. Gjøres dette eksperimentet på skolene i dag også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Tror ikke det gjøres på skolen mine jenter går på i hvert fall... Som forøvrig er min gamle barneskole, og det ble ikke gjort da jeg gikk der heller... Men husker at vi så en film om dette på skolen - trodde det var fra en skole i USA jeg da...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KaisaStina Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Tror ikke det gjøres på skolen mine jenter går på i hvert fall... Som forøvrig er min gamle barneskole, og det ble ikke gjort da jeg gikk der heller... Men husker at vi så en film om dette på skolen - trodde det var fra en skole i USA jeg da...? her er videoen http://topdocumentaryfilms.com/a-class-divided/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.