Gå til innhold

Slitesterke dresser

Gjest lei av at alt går hull på

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøp en med gummiert buksebak og knær, Helly Hansen og Reflex har i hvertfall pleid å ha slike.

Jeg kjøpte HH med gummi i rompa til min 8-åring i fjor. Ble hull med en gang. reklamerte og fikk ny men det gikk hull på den også. Men det MÅ være gummi i rompa i følge jentungen, så jeg gadd ikke klage igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg kjøpte HH med gummi i rompa til min 8-åring i fjor. Ble hull med en gang. reklamerte og fikk ny men det gikk hull på den også. Men det MÅ være gummi i rompa i følge jentungen, så jeg gadd ikke klage igjen.

Ok, vi har hatt gode erfaringer med våre HH-dresser, selv om de er litt tyngre og mer klumpete enn f.eks. Reima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dresser med gummi har aldri holdt lenge her i huset. Her er det kun Troll sin som holder. Mens andre dresser får hull i rompe eller på knær etter noen uker har jeg trolldresser som er hele etter fire sesonger. Fantastisk kvalitet men de er dyre:-(

Må også si at de i tillegg til å være slitesterke er veldig lette og gode og varme:-) Men prisen ligger vel på 1600 kr eller noe slikt tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en ReimaTec-dress vi har vært veldig fornøyde med, og har også vært fornøyde med Reflex sin. Når det er sagt, så kjøper jeg heller en ny dress til 500-600 kr hvis en slites ut enn å spandere 1500-2000 kr på EN dress. Man får ganske mange billigere dresser for den prisen! Jeg vet hvordan ungene bruker klærne sine, og jeg hadde blitt helt nervevrak av å vite at de sklir og klatrer og herjer rundt i 2000 kr... I år satser vi på HH, har gode erfaringer med den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gummi lapper man kjapt og greit med gaffatape! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig pent ;-(

Jeg går heller ikke med vinterklær lappet med gaffatape.

Spørs jo hva man vektlegger, det. Jeg har ingen problemer med å gå med gappalapp i baken, ei heller har mine barn hatt det. Så vi er kanskje litt spesielle. Vi har valgt å kjøpe dyre dresser, og heller lappe dem slik at de har vært brukbare lenger.

Er ikke så himla nøye på utseendet i slike tilfeller, er mer opptatt av at det skal fungere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jo veldig pent ;-(

Jeg går heller ikke med vinterklær lappet med gaffatape.''

Jeg ante ikke at det lot seg gjøre, men syns det er et genialt tips for å få dyre parkdresser til å vare ut sesongen.

Tror ikke barn i vilter leik bryr seg om en lappa dress dersom den ellers er tett og varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med Reflex sine dresser. Jentene hadde også HH-dresser som var veldig slitesterke og ble brukt av begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det på mitt barns dress, men jeg satt teipen på innsiden av dressen. Fungerte greit, og ingen så lappen. Har gjort det samme med en nesten splitter ny dunjakke som frøkna var så uheldig å få en rift i. Teip på innsiden, og klemme godt til på utsiden. Ikke "helt" usynlig men nesten. Jeg hadde iallefall ikke råd til ny dyr jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Vi hadde en fra Reflex til den eldste. Den gikk i arv til nr to og tre. Far kastet den til slutt, fordi fargene var umoderne. Da var refleksbåndene på ermer og ben litt frynsete kanten, ellers var dressen like hel og fin. Brukt til tre barn i flere sesonger.

Siden har vi brukt Skogstad og vært veldig fornøyd med det.

(Grunnen til at vi ikke kjøpte flere Reflex-dresser var altså ikke at vi ikke var fornøyd, men at det ikke er å få tak i her omkring. Den ene dressen vi hadde var en vi fikk i gave.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg synes har fungert etter at guttungen min har begynt på skolen er skogstad sin bukse - og bare bruke jakke til...den er slitesterk og har dobbelt stoff iallefall på knærne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...