Gjest reiseleder in spe Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hva hadde du tenkt om dette: Fritidsaktivitet på jubileumstur. Tur til land i Europa med fly, ca 2,5 time flytid. Potensielt ca 50 barn i gruppa, alder 9-12 år med ca 5 barn pr voksen. 5 dager på tur. De voksne har vært på tur med barn før, og kjenner barna godt etter en gang i uka pluss noen helger. Hadde du sendt med ditt barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Kommer an på barnet og ditt forhold til de voksne som skal være med. Jeg var selv med på mye som 10- 11- 12 åring gjennom kor og CISV. Som 11- åring fire uker på sommerleir i utlandet + utallige helger og langhelger rundt om i Norge. Dette er 30 år siden. Min datter som nå er 11 hadde jeg nok sendt avsted hvis tilbudet var der og hun ville. Min bedre halvdel er MYE mer skeptisk og engstelig. Han ville nok sagt nei i utgangspunktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Den eldste min - helt klart. Den minste - definitivt ikke i år. :-) Mao: Det er ungene det kommer an på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Absolutt! Dvs. om barnet hadde lyst, og kan ikke tenke meg annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Tja...vet ikke helt. En av oss foreldre hadde sannsynligvis vært en av reiselederne... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Dette synes jeg avhenger av hvor mye du stoler på de voksne som skal være med på turen. Broren min har vært lagleder i fotball i ørten år, og forteller historier om mye alkoholbruk og lite kontroll blant en god del av lederne på cuper i utlandet. Dersom de voksne er innstilt på å gjøre en innsats og ungen selv har lyst ( og er vant til å være i sammenhenger uten foreldrene), så tror jeg det kan bli en flott tur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ja, med visse forbehold. Hvordan fremstår lederene mht ansvarsbevissthet. Er det lagt opp et program over turen? Hvordan er det ordnet med overnatting? Hvordan ordner de seg på Fritiden på turen? Hvis dette er tilfredstillende hadde jeg ike hatt noen betenkligheter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ja, med visse forbehold. Hvordan fremstår lederene mht ansvarsbevissthet. Er det lagt opp et program over turen? Hvordan er det ordnet med overnatting? Hvordan ordner de seg på Fritiden på turen? Hvis dette er tilfredstillende hadde jeg ike hatt noen betenkligheter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg var på tilsvarende tur selv da jeg var 11 år, og det var en fantastisk opplevelse - lærerikt og morsomt. Men jeg må si som andre her: Det kommer an på barnet og på de voksne lederne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ja Og jeg har vært med på mange slike turer selv, ikke noe problem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Guttungen på 9 hadde elsket det! Jeg hadde sendt han avgårde, men såklart kun dersom jeg kjente til opplegget godt, at det var seriøst, men det går jeg utifra at det er? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ja, forutsatt at jeg stolte både på barnet og de voksne. Begge mine barn hadde nok hatt veldig lyst, hvis dette var med en kjent gruppe som f.eks. en fritidsaktivitet. Jeg vet jo at jeg selv ville taklet å være reiseleder, så hvorfor skulle jeg mistenke de andre foreldrene for ikke å klare det samme? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg hadde sendt dem avgårde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Mine gutter på 10 og 12 hadde fått reise på en slik tur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ja, forutsatt at jeg stolte både på barnet og de voksne. Begge mine barn hadde nok hatt veldig lyst, hvis dette var med en kjent gruppe som f.eks. en fritidsaktivitet. Jeg vet jo at jeg selv ville taklet å være reiseleder, så hvorfor skulle jeg mistenke de andre foreldrene for ikke å klare det samme? ''Jeg vet jo at jeg selv ville taklet å være reiseleder, så hvorfor skulle jeg mistenke de andre foreldrene for ikke å klare det samme? '' Ja, jeg stusser også litt over at så mange mistror de voksne som er med. Jeg vil tro de voksne som melder seg til å være med på slik tur typisk er av den ganske ansvarsbevisste typen, selv om det selvfølgelig vil finnes unntak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Tja...vet ikke helt. En av oss foreldre hadde sannsynligvis vært en av reiselederne... Samme med oss! De behøves alltid ekstra voksne med til slike turer, så da hadde en av oss blitt med! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Så lenge jeg følte meg trygg på de voksne, og så lenge barnet hadde lyst så tror jeg det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 ''Jeg vet jo at jeg selv ville taklet å være reiseleder, så hvorfor skulle jeg mistenke de andre foreldrene for ikke å klare det samme? '' Ja, jeg stusser også litt over at så mange mistror de voksne som er med. Jeg vil tro de voksne som melder seg til å være med på slik tur typisk er av den ganske ansvarsbevisste typen, selv om det selvfølgelig vil finnes unntak. ''Ja, jeg stusser også litt over at så mange mistror de voksne som er med'' Jeg vet ikke helt om jeg er enig i det, ut i fra de historiene jeg har hørt fra håndball- og fotballturer for barn mellom 10 og 12. Det er ulike oppfatninger om hvor tett man skal følge opp barn og unge på en slik tur, og det kan være greit å vite noe om hvilke holdninger de voksne har både til oppfølgning og alkoholbruk under turen . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Helt klart! Men jeg hadde nok stått på lista over de som skulle være med som foreldrevakt, da. :-) Storkoser meg på slike turer, og prøver å ordne slik at jeg kan få være med. Ungene her har fått være med på mange turer, også uten foreldre. De vokser veldig på det! Men man må se an barnet. Noen barn trenger (nesten) en til en oppfølging i slike situasjoner. Andre barn trenger spesielle opplegg i forhold til mat el. Informasjon er veldig viktig begge veier! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 ''Ja, jeg stusser også litt over at så mange mistror de voksne som er med'' Jeg vet ikke helt om jeg er enig i det, ut i fra de historiene jeg har hørt fra håndball- og fotballturer for barn mellom 10 og 12. Det er ulike oppfatninger om hvor tett man skal følge opp barn og unge på en slik tur, og det kan være greit å vite noe om hvilke holdninger de voksne har både til oppfølgning og alkoholbruk under turen . Ja, det har du vel rett i. Jeg har mindre barn, og på de turene mine barn har vært har de voksne vært av den svært ansvarsbevisste typen, som følger opp barna nesten mer enn nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.