Gå til innhold

PPU eller spes.ped?

Gjest Vil bli litt klokere

Anbefalte innlegg

Gjest Vil bli litt klokere

Noen her som har tatt noen av disse? Jeg har et hovedfag og lurer på om jeg skal velge ppu eller spes.ped for å kunne jobbe på skole/høyskole. Bor i nærheten av østfold og kunne tenke meg å ta det der, eller oslo? Noen som vet om det starter noe etter jul? Hvordan er studiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil ha fast tilsetting (eller egentlig "oppsigelig" som det heter) i skolen må du ha PPU eller lærerutdanning, med mindre du bare skal jobbe med spesped (og selv da kan det bli krav om PPU).

Hvis du søker en stilling i skolen før du har tatt PPU, kan du få tilsetting på vilkår og da har du 3 år på deg til å ta PPU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...