Gjest Småbekymret mor Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei. Vi har en sønn på 10 mnd, som for 2 mnd siden falt og slo hodet mot en skarp kant. Han hadde akkurat begynt å reise seg opp mot bord og stoler, og falt bakover i et ubevoktet øyeblikk. Han kastet opp like etter fallet, men virket ellers fin. Vi dro på legevakten, og de sa at jeg skulle observere han og se etter om han begynte å virke sløv og fjern. Etter at vi kom hjem, kastet han opp to ganger til. Én like etterpå, og så noen timer senere. Jeg ringte legen igjen, men han mente det var "som forventet" og jeg slo meg til ro med det. I dagene etter dette, spiste han litt mindre enn vanlig, og var kanskje litt roligere, men ellers normal. En uke senere var vi på helsestasjonen, og da viste det seg at han hadde lagt på seg mye mindre enn forventet. Vi ble bedt om å komme tilbake etter en uke, og da var vekten normal igjen. Her om dagen kom jeg over noe informasjon om hodeskader på nettet, og har begynt å bekymre meg for om gutten vår burde ha blitt nøyere undersøkt. Er det fare for at han kan ha fått langvarige skader av dette? Han er ellers kvikk og fin og like ivrig som før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Etter det du beskriver har gutten din hatt en meget lett hjernerystelse. Han har ikke vært bevisstløs, og vært i god form etter slaget. Det at vektøkingen var mindre enn ventet i en periode tror jeg ikke har noe med denne saken å gjøre. Det er ingen grunn til å tro at en liten rystelse som dette skulle ha noen konsekvenser. De symptomene du ville vente om det hadde vært noen skade ville vært uopplagthet, grettenhet, tegn til hodepine, øket søvnbehov først og fremst. Når gutten din nå, 2 måneder etter virker frisk, og han heller ikke har hatt noen av de vanlige symptomene etter en hjernerystelse, vil jeg betrakte ham som frisk, og være helt sikker på at det ikke er noen grunn til bekymring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.