Gå til innhold

Jada- nok et Halloween innlegg- NÅR?

MHC

Anbefalte innlegg

Barna maser og maser selvfølgelig om å gå Halloween. I fjor reiste vi bort den helgen, barna kledte seg ut og satt i bilen med litt godteri. I år skal vi ikke reise bort.

Hvilken dag er det egentlig at de "går Halloween?" Søndag er vel dagen, men blir "feiringen" lagt til fredag?

Synes dette er noe førdømrade sprøyt her i Norge, men kan jo forstå barna som blir proppet fulle med reklame i aviser og på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset inviterer barnas venner til fest lørdag kveld, men da ute tiggerunde. Lager "ekkel" mat og serverer godis til de sprekker. :-)

Søndag kveld er vi opptatt til ganske sent, og ungene er ikke så veldig gira på å gå på dørene til folk og tigge - så jeg tipper det ikke blir noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset inviterer barnas venner til fest lørdag kveld, men da ute tiggerunde. Lager "ekkel" mat og serverer godis til de sprekker. :-)

Søndag kveld er vi opptatt til ganske sent, og ungene er ikke så veldig gira på å gå på dørene til folk og tigge - så jeg tipper det ikke blir noe da.

Det er sånn feiring jeg liker: privat, der man ikke plager andre med bråk og tigging. Nok en Halloween hater her, som dessverre innser at slaget er tapt. Vi fant på andre ting i mange år og "rømte" unna på Halloween dagen, men nå er barna så store at det ikke funker lenger - dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn feiring jeg liker: privat, der man ikke plager andre med bråk og tigging. Nok en Halloween hater her, som dessverre innser at slaget er tapt. Vi fant på andre ting i mange år og "rømte" unna på Halloween dagen, men nå er barna så store at det ikke funker lenger - dessverre....

Nei, vi måtte også svelge den kamelen. Dvs., vi kunne jo ha nektet tvert, men såååå viktig er det tross alt ikke. Og vi har hatt fest her hjemme i flere år allerede, men det er første året de ikke skal gå på dørene i nabolaget.

Jeg har forresten alltid sendt sms til alle mine gatenaboer noen små dager før HW, og sagt at de som ikke vil ha besøk bare må slukke utelyset for da ringer ikke ungene på. Det har fungert kjempegreit.

Dessuten - det er veldig gøy å ordne i stand til en slik fest, altså! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloween mom

Jeg trodde man skulle gå på lørdag? Tenkte at det er greit at de har fri dagen etterpå. Det blir gjerne overnatting med mer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man skulle gå på lørdag? Tenkte at det er greit at de har fri dagen etterpå. Det blir gjerne overnatting med mer til.

He-he, høres nesten ut som du ikke helt vet hva Halloween er?

Søndag er Selve Dagen. Å flytte feiringa i Norge til lørdagen blir omtrent som å flytte julekvelden til en mer passe dag fordi det er mer praktis. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloween mom

He-he, høres nesten ut som du ikke helt vet hva Halloween er?

Søndag er Selve Dagen. Å flytte feiringa i Norge til lørdagen blir omtrent som å flytte julekvelden til en mer passe dag fordi det er mer praktis. :-)

Vi har feiret halloween i mange år. Kan bare aldri huske at det har vært utenom helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har feiret halloween i mange år. Kan bare aldri huske at det har vært utenom helg.

For noen år siden var det iallefall på en onsdag, for da er det korpsøvelse og hele korpset hadde kledd seg ut og spilte skummel musikk... -If you can't beat them, join them...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke den 31. oktober alltid tidligere har falt på en lørdag eller søndag... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

For noen år siden var det iallefall på en onsdag, for da er det korpsøvelse og hele korpset hadde kledd seg ut og spilte skummel musikk... -If you can't beat them, join them...

Det synes jeg var en kjempegod idè, jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre er invitert til Halloween fest hos sine venner på søndag.

Men det varer ikke så lenge som det ville ha gjort på en fredag/lørdag. Og det er like greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier er det jo 31.oktober, men jeg blir ikke veldig overrasket om noen går på lørdag istedet...

Rundt oss er det veldig lite snakk om halloween i år og vi har sett mindre av det for hvert år.

Håper dette dør ut. Gi appelsiner til tiggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...