Gå til innhold

Flaut å gå til psykolog når en har mensen?


Gjest gynundersøkelse

Anbefalte innlegg

Gjest gynundersøkelse

Jeg skal til gynekolog neste uken men da får jeg mensen. Jeg synes bare at det er forferdelig ekkelt, selv om de sikkert er vant til det.

Er det greit for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn går det når en alternerer mellom to forum samtidig :))

Hehe, jeg stussa på at mensen var noe psykologen burde ha kjennskap til og ikke minst hvilken innvirkning den har på terapien :-D

Personlig ville jeg utsatt timen hos gynekologen, men du kan jo ringe kontoret og spørre hva de meiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, tenkte noe ala krekling: innimellom skjønner jeg ikke bæret på psykiatri :)

Til spørsmålet ditt: Jeg liker heller ikke å ha mens under GU, og ville ringt og endret avtalen om det ikke var noe akutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gått hvis jeg hadde mensen, usj!

Om du hadde blødd i ett strekk i to måneder som min venninne gjorde ville du nok dét. Iallefall burde du gjort det... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gynundersøkelse

Hehe, tenkte noe ala krekling: innimellom skjønner jeg ikke bæret på psykiatri :)

Til spørsmålet ditt: Jeg liker heller ikke å ha mens under GU, og ville ringt og endret avtalen om det ikke var noe akutt.

Problemet er at det er akutt, men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan vente. Og det er ikke så lett å få en time som passer inn i min hormonelle syklus heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det er akutt, men jeg vet ikke hvor lenge jeg kan vente. Og det er ikke så lett å få en time som passer inn i min hormonelle syklus heller.

Da ville jeg beholdt timen, og heller sagt noe sånt som at "dette ikke er det hyggeligste å gjøre nå som du blør". Som sagt er leger vant med at det av og til _må_ tas GU under blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En tanke

Om du hadde blødd i ett strekk i to måneder som min venninne gjorde ville du nok dét. Iallefall burde du gjort det... ;-)

Blødde i over et år jeg, og det var normalt sa legen etter p.sprøyte slutt. Så jeg begynte igjen...og sluttet,så nå er det på'an igjen. En kan bli skikkelig lei av å blø,phu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gynundersøkelse

Da ville jeg beholdt timen, og heller sagt noe sånt som at "dette ikke er det hyggeligste å gjøre nå som du blør". Som sagt er leger vant med at det av og til _må_ tas GU under blødning.

Vil det hjelpe å bruke en tampong som jeg tar ut like før, for å dempe blødningene under undersøkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde i over et år jeg, og det var normalt sa legen etter p.sprøyte slutt. Så jeg begynte igjen...og sluttet,så nå er det på'an igjen. En kan bli skikkelig lei av å blø,phu!

I dette tilfellet ville jeg tatt en ny GU. Jeg ville definitivt ikke gått og ventet på at blødningen sluttet slik at jëg ikke skulle synes at det var ekkelt å gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil det hjelpe å bruke en tampong som jeg tar ut like før, for å dempe blødningene under undersøkelsen?

Jeg bruker alltid tampong nettopp fordi jeg føler meg renere med tampong enn med bind, så ja; det var en god ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurende nå

Jeg bruker alltid tampong nettopp fordi jeg føler meg renere med tampong enn med bind, så ja; det var en god ide :)

Er det godt å utvide skjeden slik at du kan dytte den inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fikk beskjed en gang om at man ikke skulle ha mensen når man går til gynekolog. Dette har sikkert med at det er vanskeligere å se på slimhinnene om de er friske hvis det er mye blod og sånt.

Dersom du ringer kan de kanskje hjelpe deg med en ny time ganske raskt. Jeg ville uansett ringt og hørt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En tanke

I dette tilfellet ville jeg tatt en ny GU. Jeg ville definitivt ikke gått og ventet på at blødningen sluttet slik at jëg ikke skulle synes at det var ekkelt å gå til legen.

Så du mener det kan være noe galt?

De tar meg ikke særlig alvorlig, men å blø så mye er ikke psykisk iallefall. Har nettopp tatt en flaske jernekstrakt, blir vel slapp av å blø slik. Håper det hjelper da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gynundersøkelse

Jeg bruker alltid tampong nettopp fordi jeg føler meg renere med tampong enn med bind, så ja; det var en god ide :)

Men du må vel uansett ta den av før du skal opp i stolen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...