Gjest lurer jeg på her Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Bare et spørsmål som nettopp var oppe til diskusjon med andre foreldre: når barn bråker eller ikke hører etter på en organisert aktivitet og man ikke får snakket med barna sine under aktiviteten, men observerer at de lager støy e.l. En foreldre mener man ikke skal snakke med barna etterpå og si at det ikke var noe ok at de oppførte seg slik, for da får de skyldfølelse eller dårlig samvittighet. Mens en annen foreldre mener at dette er naturlig å ta opp med barna, i fht det å kunne oppføre seg i en slik sammenheng. Noen tanker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Skyldfølelse og dårlig samvittighet er en viktig del av oppdragelsen. Det er også en viktig del av det å være menneske. Hvorfor skal barn skånes for naturlige og mennesklige følelser? Selvsagt skal man ta opp slike ting med barna. Bruk gjerne utestemmen hvis nødvendig. At man i det hele tatt skal diskutere dette.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Den forederen som mener man ikke skal snakke med barna sine om det er helt på jordet selvsagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvordan i all verden skal barna lære hvordan de skal oppføre seg blant folk dersom man ikke kan snakke med dem om oppførsel i etterkant? Klart man gjør det. I alle fall hvis man har ambisjoner om å lære barna oppdragelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvordan skal man ellers få formidlet at barna ikke oppfører seg skikkelig? Selvsagt må man snakke med dem i etterkant, om man ikke kan snakke med dem der og da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg snakker med ungen i etterkant. Hvordan skal de ellers lære at oppførselen var uakseptabel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hahahahahaha, tenk om barna får dårlig samvittighet og skyldfølelse!! Hjeeeeeeeeelp.... Himmel, det finnes altfor mange dusteforeldre her i verden! Selvsagt må vi som foreldre snakke med barna. Hvordan skal de ellers lære hva som er rett og galt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg snakker med ungen i etterkant. Hvordan skal de ellers lære at oppførselen var uakseptabel? Støttes! En pussig problemstilling for øvrig.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når en selv er leder for andres barn i en organisert aktivitet, skal en si fra til foreldrene dersom ett eller to barn peker seg ut og lager mye støy/bråk som til en viss grad går ut over de andre? Jeg er i tvil om jeg skal si noe.... Foreldrene til det ene barnet kjenner jeg veldig godt, foreldrene til det andre barnet kjenner jeg litt. Til spørsmålet ditt: Ja, jeg synes foreldre skal snakke med barna i etterkant av en lik episode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når en selv er leder for andres barn i en organisert aktivitet, skal en si fra til foreldrene dersom ett eller to barn peker seg ut og lager mye støy/bråk som til en viss grad går ut over de andre? Jeg er i tvil om jeg skal si noe.... Foreldrene til det ene barnet kjenner jeg veldig godt, foreldrene til det andre barnet kjenner jeg litt. Til spørsmålet ditt: Ja, jeg synes foreldre skal snakke med barna i etterkant av en lik episode. Jeg ville virkelig satt pris på å få vite det dersom mine barn lagde bråk eller på andre måter forstyrret aktiviteter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når en selv er leder for andres barn i en organisert aktivitet, skal en si fra til foreldrene dersom ett eller to barn peker seg ut og lager mye støy/bråk som til en viss grad går ut over de andre? Jeg er i tvil om jeg skal si noe.... Foreldrene til det ene barnet kjenner jeg veldig godt, foreldrene til det andre barnet kjenner jeg litt. Til spørsmålet ditt: Ja, jeg synes foreldre skal snakke med barna i etterkant av en lik episode. OM det er en engangsforeteelse snakker jeg bare med barna. Gjentar det seg får de advarsler som sier at neste gang snakker jeg med foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg ville virkelig satt pris på å få vite det dersom mine barn lagde bråk eller på andre måter forstyrret aktiviteter. Ja, jeg ville jo også det. Men han som bråkte mest, var "ny" i denne gruppa, og det er jo dumt dersom han ikke har lyst til å komme igjen hvis jeg sier noe til foreldrene, og foreldrene snakker med ham.... Han andre er trofast uansett, og jeg kjenner ham godt. Ble faktisk overrasket over at han inntok den rollen han gjorde, men fjasing og tulling og dilling med mobilen mye av tiden... Men hvis jeg sier i fra til hans foreldre, blir det litt feil å ikke si noe til det andre foreldreparet (siden han jeg ikek kjenner så godt bråkte mest). De er 12 år disse her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 OM det er en engangsforeteelse snakker jeg bare med barna. Gjentar det seg får de advarsler som sier at neste gang snakker jeg med foreldrene. Ja, det var kanskje et godt råd. Jeg treffer denne gjengen igjen, så da kan jeg kanskje være enda tydeligere på regler i forkant (f.eks. at ikke de har lov til å dille med mobilen) og si i fra til foreldrene dersom bråket gjentar seg. Takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Ja, jeg ville jo også det. Men han som bråkte mest, var "ny" i denne gruppa, og det er jo dumt dersom han ikke har lyst til å komme igjen hvis jeg sier noe til foreldrene, og foreldrene snakker med ham.... Han andre er trofast uansett, og jeg kjenner ham godt. Ble faktisk overrasket over at han inntok den rollen han gjorde, men fjasing og tulling og dilling med mobilen mye av tiden... Men hvis jeg sier i fra til hans foreldre, blir det litt feil å ikke si noe til det andre foreldreparet (siden han jeg ikek kjenner så godt bråkte mest). De er 12 år disse her. Mobildilling er jo greit å bli kvitt. Har "plutselig" blitt ny eier av både mobiler og iPod'er jeg ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når en selv er leder for andres barn i en organisert aktivitet, skal en si fra til foreldrene dersom ett eller to barn peker seg ut og lager mye støy/bråk som til en viss grad går ut over de andre? Jeg er i tvil om jeg skal si noe.... Foreldrene til det ene barnet kjenner jeg veldig godt, foreldrene til det andre barnet kjenner jeg litt. Til spørsmålet ditt: Ja, jeg synes foreldre skal snakke med barna i etterkant av en lik episode. Jeg hadde likt å fått det fortalt, så kunne jeg ha snakket med gutten min. Til hovedspm, såklart snakker jeg med han i etterkant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Ja, jeg ville jo også det. Men han som bråkte mest, var "ny" i denne gruppa, og det er jo dumt dersom han ikke har lyst til å komme igjen hvis jeg sier noe til foreldrene, og foreldrene snakker med ham.... Han andre er trofast uansett, og jeg kjenner ham godt. Ble faktisk overrasket over at han inntok den rollen han gjorde, men fjasing og tulling og dilling med mobilen mye av tiden... Men hvis jeg sier i fra til hans foreldre, blir det litt feil å ikke si noe til det andre foreldreparet (siden han jeg ikek kjenner så godt bråkte mest). De er 12 år disse her. Det er vel ikke verre enn at du snakker til ungene, først og fremst. Klart og tydelig. Og dersom det ikke fungerer, og bråket gjentar seg, tar du det opp med foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det er vel ikke verre enn at du snakker til ungene, først og fremst. Klart og tydelig. Og dersom det ikke fungerer, og bråket gjentar seg, tar du det opp med foreldrene. Ja, det høres klart og greit ut. Jeg sprakk litt på slutten i mot han ene av dem (hevte stemmen min litt mer enn det en kanskje bør gjøre mot andres barn) - ble litt flau etterpp. Jeg spurte gutten min om han syntes jeg hadde vært streng mot denne gutten, men han skjønte ikke hva jeg snakket om, hadde ikke oppfattet meg som streng ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Selvsagt skal en snakke med barna i etterkant! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.