Gjest Fryktelig bekymret mor Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har en 6åring som har litt plager og jeg er så fortvilet. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger. H*n tisser på natten og må derfor ha bleie, h*n har problemer med avføringen og har til tider veldig hard mage. Det er ofte bæsjespor i trusen og det går ofte galt. H*n er redd når h*n skal sove og er mørkredd. H*n er også ganske beskjeden og har vanskelig med å få nære venner. H*n er ofte alene i barnehagen og er den som ofte får et nei hvis h*n spør om å få leke med noen. H*n er nærtagen og har lett for å gråte. Alt dette henger sikkert sammen men jeg vet ikke hvordan jeg skal løse det lenger. Jeg blir så trist og bekymret av dette at jeg ikke klarer å tenke på noe annet. Er det noen som kjenner seg igjen eller som kan komme med noen gode råd? Jeg gruer meg til h*n begynner på skolen neste år og lurer på hvordan det skal gå hvis ting ikke endrer seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hva sier barnehagen? Kanskje PPT kan kobles inn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg hadde snakket med ped.leder i barnehagen. De har vært borti alle slags problemer og har gode kontakter i PPT. Nattevæting er ikke uvanlig for en 5-6-åring. De aller fleste blir tørre når kroppen er moden for det, hvis det tar mye lenger tid enn vanlig finnes det både hjelpemidler og medisiner. Hard mage kan du kanskje fikse ved å endre kostholdet litt? Hvis ikke kan sånt tas opp med fastlegen. Det finnes hjelp å få! Min datter som nå er 3.klassing hadde også endel problemer med å "komme inn" i det sosiale miljøet i bhg, men det rettet seg helt etter at hun begynte på skolen. Der er det fastere rammer og min unge stortrives med det. -så, jeg hadde tatt kontakt med fastlege og barnehage hvis det var min unge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marama Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Tror det kan være lurt å få ham utredet både hos lege og manuellterapeut. Kanskje han har kiss/kidd? Jeg ville også ha testet ham for matvarer, da spesielt med tanke på melk og gluten, om han har peptider i urinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Søk hjelp! Som de andre har nevnt så er ppt en god plass å starte. For oss så var det barnehagen som henviste til ppt. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mullify Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 BUP er nok det riktige her, ikke ppt. Det høres ut som en engstelig gutt, det kan dere få hjelp med 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.