trollemor;o) Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det er fryktelig lett at ungene blir siitende foran PC og Playstation litt for lenge om ettermiddagene. Tiden går og de er jo ikke til noe "bry" når de sitter der.... Vi lar de slettes ikke sitte helde dagen/ettermiddagen. De gjør lekser og er med venner. Men har dere forslag til morsomme/kreative aktiviteter vi kan holde på med hjemme? Guttene er 8 og 12 år. Vi har nabbi, men det fenger ikke lenger. Noe enkelt og morsomt og fint vi kan lage og gi bort til jul feks? Før likte eldstemann å tegne,men nå er det nesten helt slutt på det. har ikkje kjøpt nye tegnesaker på leenge. Vi kjøper nesten aldri slike aktivitetssaker. Er det vanlig å kjøpe mye rart som ungene kan holde på med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 7-åringen min elsker de såkalte adjektivfortellingene, men jeg legger til substantiv og verb også. På den måten lærer de i tillegg mye Yatzy er en slager her for øyeblikket. Brettspill er også gøy 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Monopol er slager i heimen her akkurat nå. Kjekt for oss alle ) Sånn lagegreier har jeg lite peiling på. Eller, det hender vi lager trolldeig da, det kan bli fine og artige figurer av, men jeg må innrømme at det guttungen lager selv er som oftes sammen med bestemor i nabohuset *rødme* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 7-åringen min elsker de såkalte adjektivfortellingene, men jeg legger til substantiv og verb også. På den måten lærer de i tillegg mye Yatzy er en slager her for øyeblikket. Brettspill er også gøy Adjektivfortellinger var poppis her i fjor, skikkelig moro! Yatsi og 10 000 har også vært in, det skal jeg jammen meg ta frem igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ang tegning: vi har kjøpt inn et par DVD'er med Øisteins Blyant. Ungene setter på filmen, klar med pauseknappen, og tegner sammen med Øistein. Særlig 11-åringen er blitt kjempeflink til å tegne etter noen runder med den dvd'en. (kommer ikke helt unna tv her da men) Vi har også en bok som den samme Øistein har skrevet. Baking er jo morsomt? Kanskje du kan lære ungene å bake rullekake eller langpannekake? Finnes masse kokebøker for barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Mitt eldste barn var medlem i Hobbyklubben en stund, og det fenget veldig. Nå heter den visst Creative Kids. Der får du materialpakker med alt du trenger for å lage ting, oppskrift følger med. Og det er variert og mye artig, selv om noe selvfølgelig ikke er like gøy som andre ting. Hjemmeside: http://creativekidz.nu/ Ellers er brettspill en stor slager her i heimen, som flere andre har nevnt. Og høytlesing. De elsker å være med på baking og matlaging. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ang tegning: vi har kjøpt inn et par DVD'er med Øisteins Blyant. Ungene setter på filmen, klar med pauseknappen, og tegner sammen med Øistein. Særlig 11-åringen er blitt kjempeflink til å tegne etter noen runder med den dvd'en. (kommer ikke helt unna tv her da men) Vi har også en bok som den samme Øistein har skrevet. Baking er jo morsomt? Kanskje du kan lære ungene å bake rullekake eller langpannekake? Finnes masse kokebøker for barn. Øisteins Blyant er en kjempesuksess her også! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vici Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Her er gutta 6 og 8. Øysteins tegneblyant er pop her også, men vi har kun en tegnebok! (noterer dvd til julegave!!!!) Geomag (magneter) er populære her. De bygger flotte bygg/figurer og kan sitte lenge. Sånn plate med spiker og små plankebiter (kjøpes i sett feks på sprell). Bitene er formet som figurer. Her sitter de på kjøkkenbordet og hamrer flotte bilder! Sjakk, legospill og diverse andre spill er populære her. Vi har mange dominobrikker og de lager kjempelange baner med disse. Klinkekulebane er kjekt å bygge! (alveslottet tror jeg de kom fra) Her har vi kjøpt ordentlig keybord til dem, selv om de ikke kan spille på det. Men de bruker mange timer på å lage melodier, finne rare lyder osv. Tenker at de skal få gå på kurs når de blir litt større. Baking; boller og kaker osv. Kanskje lære dem å lage enkle middagsretter! Julegaver vi har laget tidligere med dem: kjøp hvite kopper på ikea og kjøp malepenner på hobbybutikk. Skriv navn feks Morfar på koppen og la ungene male/tegne på denne. Herdes i stekeovnen og kan vaskes i oppvaskemaskinen. - Kjøp hvite fliser i en flisebutikk. Fest på sånn møbelknotter under og la ungene male på disse (herdes i stekeovnen). Flotte som gryteunderlag! -kubbelys og så kjøpte vi "lysmaling" i hobbybutikken. denne tegnet de med på lysene og så tørket den. Ble kjempeflott (ungene var ganske små). Kjekk gave å gi til tanter og onkler som nok ikke synes det er kjekt å samle på ting fra andre sine unger. Disse lysene kunne de brenne opp! Kalendere som kjøpes med blankt område øverst. Utstyr ungene med bilder, saks, lim, klister, farger osv så kan de dekorerer de 12 sidene i hver kalender. Flotte gaver til besteforeldre, til å ha selv på jobbe osv. Her jobbet de timevis med dette! Lage ønskeliste til jul!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1288245105' post='4461155] Monopol er slager i heimen her akkurat nå. Kjekt for oss alle ) Sånn lagegreier har jeg lite peiling på. Eller, det hender vi lager trolldeig da, det kan bli fine og artige figurer av, men jeg må innrømme at det guttungen lager selv er som oftes sammen med bestemor i nabohuset *rødme* Jeg har lett etter monopol, men finner det ikke i noen butikker. Hvor selges det? Jeg tror dette er midt i blinken for guttene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har lett etter monopol, men finner det ikke i noen butikker. Hvor selges det? Jeg tror dette er midt i blinken for guttene. http://www.brettspill.no/sok.aspx?tekst=monopol Vi har ett gammelt, men han ønsker seg til jul. Jeg så at Ringobutikken her hadde. BR leker hadde akkurat en kampanje på monopolspill, så der får du nok tak. (jeg bor så langt unna at det ikke var aktuelt for meg) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har lett etter monopol, men finner det ikke i noen butikker. Hvor selges det? Jeg tror dette er midt i blinken for guttene. Det selges i stort sett alle lekebutikker, samt de fleste bokhandler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.