Gå til innhold

hva er det for noe med rom-folket?


Gjest Romfolket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 473
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • Angustia

    12

  • hulkert

    11

  • hidi, the scorpion

    10

Feil. Problemet er at ungene ikke får skolegang og utdannelse.

Fordi så lenge storsamfunnet er fiendtlig til dem (som gruppe), så forblir situasjonen slik.

Og da kan du begynne å gjøre noe med DINE fordommer FØR du forlanger at andre skal gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Nordmenn er stort sett høflige og ingen går rundt og sier tyvpakk til dem.''

Les i denne tråden.

En ting er hva folk sier i denne tråden. Noe anner er hvordan folk oppfører seg ute på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men du refererer ikke bare til de som bedriver kriminalitet, men til romfolket''

Til den delen av Romfolket som bedriver kriminalitet. Det er nå en gang Romfolket denne tråden handler om.

Aha, til den delen. Det skrev du ikke før. Du refererte til alle.

Gratulerer. Vi går fremover med museskritt.

Og dine fordommer skinner gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hva folk sier i denne tråden. Noe anner er hvordan folk oppfører seg ute på gata.

Det er jo minst én rom som har skrevet her, etter det jeg husker.

Det vil si at det trolig er 10-50 stykker som har lest, men ikke skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det er individuelt.

Det er ikke heldig (for å si det mildt) at noen blir holdt utenfor skolen, men det er heller ikke OK å fjerne dem fra familien, og "tvangsintegrere" dem.

Jeg er faktisk ikke enig med deg. Der hvor barn holdes vekke fra skolen, bør barnevernet overta og det gjelder ikke bare Romfolket, men oss andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi så lenge storsamfunnet er fiendtlig til dem (som gruppe), så forblir situasjonen slik.

Og da kan du begynne å gjøre noe med DINE fordommer FØR du forlanger at andre skal gjøre noe.

Det er en grunn til at sigøynerne er uglesett. Og det kan de bare gjøre noe med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Fordi så lenge storsamfunnet er fiendtlig til dem (som gruppe), så forblir situasjonen slik.

Og da kan du begynne å gjøre noe med DINE fordommer FØR du forlanger at andre skal gjøre noe.

''Fordi så lenge storsamfunnet er fiendtlig til dem (som gruppe), så forblir situasjonen slik''

Jeg gremmes over uttalelsen din. Les den siste linken Laban la ut og hvor mange penger som er brukt på forskjellige tiltak. Takken er knuste ruter og ødelagte hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke enig med deg. Der hvor barn holdes vekke fra skolen, bør barnevernet overta og det gjelder ikke bare Romfolket, men oss andre også.

Tror du barn som blir fjernet hjemmefra FOR å gå på skole, gjør det bra på skolen?

Det er liksom ikke bare "noen som holder ungene hjemme fra skolen", men gjerne folk som har reist i hundrevis av år.

Uansett, det har da blitt forsøkt utallige ganger, tilsynelatende uten suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at sigøynerne er uglesett. Og det kan de bare gjøre noe med selv.

Nei, det er kun DU som kan gjøre noe med DINE fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fordi så lenge storsamfunnet er fiendtlig til dem (som gruppe), så forblir situasjonen slik''

Jeg gremmes over uttalelsen din. Les den siste linken Laban la ut og hvor mange penger som er brukt på forskjellige tiltak. Takken er knuste ruter og ødelagte hus.

Altså, hvis din kultur er å reise rundt i hundrevis av år, hva skal du da med hus?

Det er jo omtrent like nyttig som en sykkel er for en fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Aha, til den delen. Det skrev du ikke før. Du refererte til alle.

Gratulerer. Vi går fremover med museskritt.

Og dine fordommer skinner gjennom.

''Og dine fordommer skinner gjennom''

Selvsagt, den måtte jo bare komme. Nå håper du sikkert at jeg skal ta igjen med å bruke personangrep, slik at du får klagd litt. Jeg har tidligere forsvart deg en del, men jeg begynner å se et mønster i hvordan disse trådene utvikler seg nå.

Fordommer og rasister er egenskaper du tilegger folk i håp om å hisse dem opp og vippe dem av pinnen.

Etterpå koser du deg over at folk går til personangrep slik at du kan føle du har vunnet diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Fordi så lenge storsamfunnet er fiendtlig til dem (som gruppe), så forblir situasjonen slik''

Jeg gremmes over uttalelsen din. Les den siste linken Laban la ut og hvor mange penger som er brukt på forskjellige tiltak. Takken er knuste ruter og ødelagte hus.

Man har de såkalte sigøynerhusene på Skullerud friskt i minne.

Nå har noe lignende skjedd i Romania. Romania ga sigøynere en splitter ny landsby i erstatning etter flom. De likte seg ikke der, så de tok med seg alt av verdi og stakk av.

''Sigøynerne som fikk de kommunale boligene ville ikke bo der. Nå etterforskes de for å ha plyndret husa for alt av verdi.

–Tyveri er dagligdags .Jeg tror 30 prosent av dem er er under etterforskning. Deres yrke er åpenbart, sier Ion Lucian Zlotu, rågiver i Gra Vail kommune i Romania.

Tilliten er tynnslitt. ''

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/romfolket-flyttet-fra-ny-landsby-3312327.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis din kultur er å reise rundt i hundrevis av år, hva skal du da med hus?

Det er jo omtrent like nyttig som en sykkel er for en fisk.

Og derfor er det helt greit å rasere husene?

Det er godt gjort at du ikke engang klarer å ta avstand fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og dine fordommer skinner gjennom''

Selvsagt, den måtte jo bare komme. Nå håper du sikkert at jeg skal ta igjen med å bruke personangrep, slik at du får klagd litt. Jeg har tidligere forsvart deg en del, men jeg begynner å se et mønster i hvordan disse trådene utvikler seg nå.

Fordommer og rasister er egenskaper du tilegger folk i håp om å hisse dem opp og vippe dem av pinnen.

Etterpå koser du deg over at folk går til personangrep slik at du kan føle du har vunnet diskusjonen.

Nei, jeg skriver om fordommer når folk tillegger egenskaper til hele folkegrupper - for eksempel ved å kalle dem tyvpakk (les opp og ned i tråden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Altså, hvis din kultur er å reise rundt i hundrevis av år, hva skal du da med hus?

Det er jo omtrent like nyttig som en sykkel er for en fisk.

''Altså, hvis din kultur er å reise rundt i hundrevis av år, hva skal du da med hus?''

Så da kan de likegodt knuse og ødelegge husene, sier du?

Vel, da nytter det jo ikke forsøke mer. Da må de jo bare bo på gata da eller skogen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har de såkalte sigøynerhusene på Skullerud friskt i minne.

Nå har noe lignende skjedd i Romania. Romania ga sigøynere en splitter ny landsby i erstatning etter flom. De likte seg ikke der, så de tok med seg alt av verdi og stakk av.

''Sigøynerne som fikk de kommunale boligene ville ikke bo der. Nå etterforskes de for å ha plyndret husa for alt av verdi.

–Tyveri er dagligdags .Jeg tror 30 prosent av dem er er under etterforskning. Deres yrke er åpenbart, sier Ion Lucian Zlotu, rågiver i Gra Vail kommune i Romania.

Tilliten er tynnslitt. ''

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/romfolket-flyttet-fra-ny-landsby-3312327.html

...eh... romfolket er gjerne reisende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Tvert i mot.

Det jeg mener bør være "vår kultur" er nettopp at man behandler mennesker som individer. Sagt på en annen måte, Menneskerettighetene.

''Det jeg mener bør være "vår kultur" er nettopp at man behandler mennesker som individer''

Så du fornekter at mennesker har forskjelillige kulturelle bakgrunnner?

Alle i verden er født i en eller annen kulturisk sammenheng, om noen av de menneskene ikke ønsker å bli forbundet med sitt fødested. så må det respekteres.

Jeg tror at du vil at alle skal føle seg norske, fordi de har norsk pass, jeg tror at de fleste mennesker ønsker seg tilbake til _sin_ kultur og land.

Og jeg skjønner dem godt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...