Gå til innhold

hva er det for noe med rom-folket?


Gjest Romfolket

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Romfolket har INGEN plikt til å "integreres". Vi bor i et demokrati, og ikke et kommunistisk diktatur.

De er ikke "onde" eller "vanskelige" eller "dumme" bare fordi de ikke vil bli som deg.

Altså, de river ikke deg ut av huset, og forlanger du skal reise med dem.

''Romfolket har INGEN plikt til å "integreres". Vi bor i et demokrati, og ikke et kommunistisk diktatur''

Men er de pliktig til å forsørge seg selv, hvis de ikke lider av sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 473
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • Angustia

    12

  • hulkert

    11

  • hidi, the scorpion

    10

''Romfolket har INGEN plikt til å "integreres". Vi bor i et demokrati, og ikke et kommunistisk diktatur''

Men er de pliktig til å forsørge seg selv, hvis de ikke lider av sykdom?

På samme måte som andre. Det er nok av "etniske nordmenn" som er uføretrygdet pga. alkoholisme, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor mye penger har ikke blitt kastet bort på signøyere som selv ikke er interessert i å bidra med noe selv?''

Tidligere "prosjekter" fra storsamfunnet har inkludert konsentrasjonsleire og tvangssterilisering.

Syne du de har grunn til å føle at de skylder storsamfunnet noe?

JC, du skjønner veldig godt hva jeg sikter til. Krigen og nazismer har vi lagt bak oss. For lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er 70 år siden krigen nå, så det kan du la ligge. Eller bærer du nag til tyskerne ennu?''

Jeg bærer ikke nag til noen folkegruppe.

Men nei, det er åpenbart at når storsamfunnet har mishandlet en gruppe så ekstremt, så er ikke 70 år lang tid.

Jødene ble behandlet like ille, om ikke verre, og de har nå klart å komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JC, du skjønner veldig godt hva jeg sikter til. Krigen og nazismer har vi lagt bak oss. For lengst.

Ja, DU har, men det betyr ikke at ofrene og deres slektninger har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jødene ble behandlet like ille, om ikke verre, og de har nå klart å komme videre.

Etter å ha fått sitt eget land, og er verdensmestre i å motta u-hjelp, etter det jeg husker.

Foreslår du at vi skal overføre like mye til romfolket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, DU har, men det betyr ikke at ofrene og deres slektninger har.

Tror man at det hjelper å bære nag et par hundre år til får man gjerne gjøre det for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått sitt eget land, og er verdensmestre i å motta u-hjelp, etter det jeg husker.

Foreslår du at vi skal overføre like mye til romfolket?

Nu er det bare en liten del av jødene som bor i Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu er det bare en liten del av jødene som bor i Israel.

Ja, og hva angår resten så var en god del av dem ressurssterke før 2. VK.

Igjen avslører du jo bare dine egne holdninger - folks verdi regnes ikke utifra om de er rike eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror man at det hjelper å bære nag et par hundre år til får man gjerne gjøre det for min del.

Jeg har ikke sagt et ord om det "hjelper".

Jeg har påpekt det faktum at, historien tatt i betraktning, så har "storsamfunnet" ikke akkurat behandlet dem på en slik måte at de forventer godhet.

Dine holdninger er gode eksempler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "Romfolket"

Evolution i praksis. Spørsmålet er om du hadde vært der du er i dag dersom du hadde vært 100 % "romenser"?

Så man skal integreres men ikke blande blod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt et ord om det "hjelper".

Jeg har påpekt det faktum at, historien tatt i betraktning, så har "storsamfunnet" ikke akkurat behandlet dem på en slik måte at de forventer godhet.

Dine holdninger er gode eksempler på det.

Du devaluerer alle som kommer i nærheten av deg, og setter din person høyere og edlere en andre, men du ser det ikke selv. Det syns jeg er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du devaluerer alle som kommer i nærheten av deg, og setter din person høyere og edlere en andre, men du ser det ikke selv. Det syns jeg er rart.

Takk! ;-)

Kan vi ikke holde slike personlige betraktninger om hverandre på kjøleskapsdøren hjemme?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

På samme måte som andre. Det er nok av "etniske nordmenn" som er uføretrygdet pga. alkoholisme, osv.

''På samme måte som andre''

Men det medfører jo at de er nødt til å ta seg jobb og får å få jobb må de gå på skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ;-)

Kan vi ikke holde slike personlige betraktninger om hverandre på kjøleskapsdøren hjemme?

Med vennlig hilsen

Jeg tar det kun online. Du vil få en regning i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest romfolket

Hvor mye penger har ikke blitt kastet bort på signøyere som selv ikke er interessert i å bidra med noe selv?

''De 500 sigøynerne i Norge lever stort sett på trygd og offentlige stønader. Angivelig er ingen av dem i fast jobb. Kapital anslår de årlige utgiftene til uføretrygd og sosiale stønader til 60 millioner kroner. Sigøynerne presser leger og psykiatere for å få erklæringer om alvorlige psykiske lidelser.

Fra 1970-tallet til 1991 ble det brukt 800 millioner kroner på et sigøynerprosjekt i Oslo, som blant annet omfattet gratis boliger, som ble totalt ramponert.''

http://www.na24.no/arkiv/politikk/article1167838.ece

''Det arrangeres ekteskap for mindreårige. Jentene er så unge som 12-13 år. Kvinnemishandling er utbredt. De får barn før de har nådd seksuell lavalder. Det skjer uten at helsevesenet slår alarm, angivelig av frykt for at de i stedet vil begynne å føde hjemme.

Ekteskapene blir ikke offisielt registrert. Derfor får de støtte som enslig mor. Ektefellene får hver sin billige kommunale leilighet, og leier ut den ene. De er ofte involvert i kriminalitet, spesielt bedrageri.

Barna går i liten grad i skole, og blir innvilget lange permisjoner som bryter med retningslinjene. Få sigøynere kan lese og skrive.''

Husker at der var en sak for en tid siden hvor det var en sigøynermor som hevdet at hennes voksne sønn var autist og utviklingshemmet. Flere eksperter så på gutten/mannen og han fikk innvilget uførestrygd og diverse trygdeytelser.

Men så ble mannen tatt i en fartskontroll og resten av historien kan en jo tenke seg. Det er også sigøynere som har diktet opp en del unger som de har fått barnetrygd for.

Enten så har saksbehandlerne vært inkompetente eller naive, eller så er de gode skuespillere. Kanskje teaterskolen er det rette integreringstiltaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...