Gå til innhold

hva er det for noe med rom-folket?


Gjest Romfolket

Anbefalte innlegg

Hei,

Enig, men et sikrere tegn er vanligvis å rakke ned på "de andre" av uskyldige grupper, enten "de andre" er homofile, kvinner, jøder, svarte, osv osv osv.

Enig med deg, Sør. Det er et så ufattelig trist menneskesyn som kommer til uttrykk på dol, veldig ofte. Og jeg irritererer meg og gremmes. Jeg liker holdningene dine/meningene dine, bare så det er sagt. Men den evige krigen her inne om forskjellige grupper av mennesker, den kan jeg styre meg for. Den sier mye om oss nordmenn og den tiden vi lever i.

Du skal ha takk for at du aldri gir opp, men jeg tror dessverre at det meste er "perler for svin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 473
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • Angustia

    12

  • hulkert

    11

  • hidi, the scorpion

    10

''Er du veldig opptatt av ros og anerkjennelse?''

Opptatthet av ros og anerkjennelse, i komibinasjon med sårbarhet for kritikk, er vel rent generelt et tegn på et dårlig selvbilde. Og da snakker jeg rent generelt.

Ja, det vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

De går vel ikke på skole i det hele tatt?

Jeg trodde ikke det, men det kan se ut til at det gjør det iflg. Sør.

Jeg visste ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, Sør. Det er et så ufattelig trist menneskesyn som kommer til uttrykk på dol, veldig ofte. Og jeg irritererer meg og gremmes. Jeg liker holdningene dine/meningene dine, bare så det er sagt. Men den evige krigen her inne om forskjellige grupper av mennesker, den kan jeg styre meg for. Den sier mye om oss nordmenn og den tiden vi lever i.

Du skal ha takk for at du aldri gir opp, men jeg tror dessverre at det meste er "perler for svin".

''Det er et så ufattelig trist menneskesyn som kommer til uttrykk på dol, veldig ofte. ''

Ikke sammenlignet med vgd.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle Frp-velgere, inkludert undertegnende, er dumme?

Det har jeg ikke påstått.

Derimot har andre her lagt ut en link om en NRK-undersøkelse.

(Og godt mulig jeg har lagt den ut når noen har etterlyst den.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er et så ufattelig trist menneskesyn som kommer til uttrykk på dol, veldig ofte. ''

Ikke sammenlignet med vgd.no.

Nei, du sier noe:-) Det blir for trist til og delta i for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke påstått.

Derimot har andre her lagt ut en link om en NRK-undersøkelse.

(Og godt mulig jeg har lagt den ut når noen har etterlyst den.)

Men det er jo på gruppenivå, ikke individnivå. Det finnes sikkert Mensa-medlemmer som stemmer Frp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hei,

Enig, men et sikrere tegn er vanligvis å rakke ned på "de andre" av uskyldige grupper, enten "de andre" er homofile, kvinner, jøder, svarte, osv osv osv.

''Enig, men et sikrere tegn er vanligvis å rakke ned på "de andre" av uskyldige grupper, enten "de andre" er homofile, kvinner, jøder, svarte, osv osv osv''

Du glemte i farten å ta med katteelskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men det er jo på gruppenivå, ikke individnivå. Det finnes sikkert Mensa-medlemmer som stemmer Frp.

Det tror jeg overhodet ikke! Det finnes ikke mange intelligente folk i Frp, og intelligens trekkes mot intelligens;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Enig, men et sikrere tegn er vanligvis å rakke ned på "de andre" av uskyldige grupper, enten "de andre" er homofile, kvinner, jøder, svarte, osv osv osv''

Du glemte i farten å ta med katteelskere.

''Du glemte i farten å ta med katteelskere.''

:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Enig, men et sikrere tegn er vanligvis å rakke ned på "de andre" av uskyldige grupper, enten "de andre" er homofile, kvinner, jøder, svarte, osv osv osv''

Du glemte i farten å ta med katteelskere.

''Du glemte i farten å ta med katteelskere.''

Neida, de kommer under osv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er få kriminelle handlinger utført i Europa i nyere tid på linje med konsentrasjonsleirene.

''

Så hvis vi bare sammenlikner med konsentrasjonsleirene så er ikke andre kriminelle handlinger så gærent? Nei, da er vel fanger flest i fengsel for småforbrytelser vil jeg tro.

Poenget her er ikke å "sammenligne", men å påpeke at denne fremstillingen av "romfolket som kriminelle" og "storsamfunnet som de snille" er heller tvilsomt hvis man ikke er helt historieløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo på gruppenivå, ikke individnivå. Det finnes sikkert Mensa-medlemmer som stemmer Frp.

Ja, når man snakker om GJENNOMSNITTS-IQen i en gruppe så ...eh... snakker man om gjennomsnittet.

Og husk ca 50% av gruppen er DUMMERE enn gjennomsnittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikeplikt

Poenget her er ikke å "sammenligne", men å påpeke at denne fremstillingen av "romfolket som kriminelle" og "storsamfunnet som de snille" er heller tvilsomt hvis man ikke er helt historieløs.

Ta deg en joint og slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest det, men jeg skjønner ikke hva du mener.

At hvis man har "flyttbare skoler" for samer så burde man kanskje forsøke det samme for romfolket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

At hvis man har "flyttbare skoler" for samer så burde man kanskje forsøke det samme for romfolket?

Nå er jo både egne skoler for sigøynere og vanlig skole forsøkt, så jo kanskje det ville være verd å forsøke.

Men tror du vil være enkelt å få med seg lærere på reisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...