Gå til innhold

hva er det for noe med rom-folket?


Gjest Romfolket

Anbefalte innlegg

Gjest romfolket

Ja, hvis malen er at staten bare skal støtte dem som kan bidra, eller har bidratt, med inntektsgivende arbeid, kunne vi ikke brukt penger på f eks voksne utviklingshemmede personer på institusjoner heller. De tilbringer jo ikke samfunnet noen verdi som er målbar i _penger_, utover sysselsetting av pleiere, så kanskje vi heller burde sette dem ut i skogen?

De har ikke muligheten til å gi noe tilbake til samfunnet, slik vi tenker det. Men på den andre siden så er de ikke kriminelle og lager faenskap heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 473
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • Angustia

    12

  • hulkert

    11

  • hidi, the scorpion

    10

Gjest romfolket

''Hvor mye penger har ikke blitt kastet bort på signøyere som selv ikke er interessert i å bidra med noe selv?''

Tidligere "prosjekter" fra storsamfunnet har inkludert konsentrasjonsleire og tvangssterilisering.

Syne du de har grunn til å føle at de skylder storsamfunnet noe?

''Synes du de har grunn til å føle at de skylder storsamfunnet noe?

''

Innebærer det kriminalitet og skattesnylteri. Og hvorfor har ikke jødene fulgt samme stilen? Du setter jo likhetstegn mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at der var en sak for en tid siden hvor det var en sigøynermor som hevdet at hennes voksne sønn var autist og utviklingshemmet. Flere eksperter så på gutten/mannen og han fikk innvilget uførestrygd og diverse trygdeytelser.

Men så ble mannen tatt i en fartskontroll og resten av historien kan en jo tenke seg. Det er også sigøynere som har diktet opp en del unger som de har fått barnetrygd for.

Enten så har saksbehandlerne vært inkompetente eller naive, eller så er de gode skuespillere. Kanskje teaterskolen er det rette integreringstiltaket?

''Kanskje teaterskolen er det rette integreringstiltaket?''

Virker ikke som det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke muligheten til å gi noe tilbake til samfunnet, slik vi tenker det. Men på den andre siden så er de ikke kriminelle og lager faenskap heller.

Nå generaliserer du, igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker at der var en sak for en tid siden hvor det var en sigøynermor som hevdet at hennes voksne sønn var autist og utviklingshemmet. Flere eksperter så på gutten/mannen og han fikk innvilget uførestrygd og diverse trygdeytelser.

Men så ble mannen tatt i en fartskontroll og resten av historien kan en jo tenke seg. Det er også sigøynere som har diktet opp en del unger som de har fått barnetrygd for.

Enten så har saksbehandlerne vært inkompetente eller naive, eller så er de gode skuespillere. Kanskje teaterskolen er det rette integreringstiltaket?

''Enten så har saksbehandlerne vært inkompetente eller naive, eller så er de gode skuespillere. Kanskje teaterskolen er det rette integreringstiltaket?''

Vel, her klarer du det kunststykket å generalisere over to grupper i samme setning...

Det sagt, syns jeg debatten er viktig. Pr i dag er det mange utfordringer mht Rom-folk i Norge, både for "dem" og "staten".

Jeg håper at økt fokus kan bidra til at forskere, politikere, pedagoger, hvermansen, Rom-folk osv kan samarbeide om en best mulig situasjon for alle parter. (Oj, nå uttrykte jeg meg som en tåketalende politiker, føler jeg :-( , men står inne for det likevel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at der var en sak for en tid siden hvor det var en sigøynermor som hevdet at hennes voksne sønn var autist og utviklingshemmet. Flere eksperter så på gutten/mannen og han fikk innvilget uførestrygd og diverse trygdeytelser.

Men så ble mannen tatt i en fartskontroll og resten av historien kan en jo tenke seg. Det er også sigøynere som har diktet opp en del unger som de har fått barnetrygd for.

Enten så har saksbehandlerne vært inkompetente eller naive, eller så er de gode skuespillere. Kanskje teaterskolen er det rette integreringstiltaket?

Og dette er forskjellig fra hvis det var en "etnisk nordmann" hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På samme måte som andre''

Men det medfører jo at de er nødt til å ta seg jobb og får å få jobb må de gå på skole.

Så du har ikke hørt om spesielle skoler for samer som flytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Synes du de har grunn til å føle at de skylder storsamfunnet noe?

''

Innebærer det kriminalitet og skattesnylteri. Og hvorfor har ikke jødene fulgt samme stilen? Du setter jo likhetstegn mellom dem.

Nei, jeg setter ikke likhetstegn mellom dem og jødene. Jeg setter likhetstegn (eller "lignende") mellom det de ble UTSATT for.

Og når folk i etterkant forsøker å fremstille saken som at "de er kriminelle" (etter at "vi" sendte 500000 av dem (og 6000000 jøder) til konsentrasjonsleire) så blir det bare latterlig.

Det er få kriminelle handlinger utført i Europa i nyere tid på linje med konsentrasjonsleirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig opptatt av ros og anerkjennelse?

''Er du veldig opptatt av ros og anerkjennelse?''

Opptatthet av ros og anerkjennelse, i komibinasjon med sårbarhet for kritikk, er vel rent generelt et tegn på et dårlig selvbilde. Og da snakker jeg rent generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle Frp-velgere, inkluert undertegnende, er dumme?

Det er gruppering basert på HANDLING, ikke folkegruppetilhørighet.

Akkurat som for folk som melder seg inn i et hvilket som helst politisk parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Er du veldig opptatt av ros og anerkjennelse?''

Opptatthet av ros og anerkjennelse, i komibinasjon med sårbarhet for kritikk, er vel rent generelt et tegn på et dårlig selvbilde. Og da snakker jeg rent generelt.

Hei,

Enig, men et sikrere tegn er vanligvis å rakke ned på "de andre" av uskyldige grupper, enten "de andre" er homofile, kvinner, jøder, svarte, osv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest romfolket

Nei, jeg setter ikke likhetstegn mellom dem og jødene. Jeg setter likhetstegn (eller "lignende") mellom det de ble UTSATT for.

Og når folk i etterkant forsøker å fremstille saken som at "de er kriminelle" (etter at "vi" sendte 500000 av dem (og 6000000 jøder) til konsentrasjonsleire) så blir det bare latterlig.

Det er få kriminelle handlinger utført i Europa i nyere tid på linje med konsentrasjonsleirene.

''Det er få kriminelle handlinger utført i Europa i nyere tid på linje med konsentrasjonsleirene.

''

Så hvis vi bare sammenlikner med konsentrasjonsleirene så er ikke andre kriminelle handlinger så gærent? Nei, da er vel fanger flest i fengsel for småforbrytelser vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Så du har ikke hørt om spesielle skoler for samer som flytter?

''Så du har ikke hørt om spesielle skoler for samer som flytter?''

Så romfolket går på spesielle skoler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gruppering basert på HANDLING, ikke folkegruppetilhørighet.

Akkurat som for folk som melder seg inn i et hvilket som helst politisk parti.

Så alle Frp-velgere, inkludert undertegnende, er dumme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så du har ikke hørt om spesielle skoler for samer som flytter?''

Så romfolket går på spesielle skoler?

De går vel ikke på skole i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...