Gå til innhold

Omgangssyke - hvor lenge?

Gjest Tatjana

Anbefalte innlegg

Gjest Tatjana

Tenåringen har nå hatt omgangssyke siden onsdag. Hvor lenge kan man ha det, før det blir slik at man evt bør kontakte lege? H*n drikker litt, så får i seg væske, men når h*n prøver å spise noe kommer det rett opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Omgangssyke kan sitte i en stund, og i ditt tilfelle fra onsdag frem til i dag, er ikke uvanlig. Selv blir jeg oftest hardt rammet når det slår til, med oppkast over flere dager. Så lenge man får i seg litt væske imellom slagene er det ikke livstruende og man behøver heller ikke kontakte lege. Er man usikker, tar man en telefon og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Omgangssyke kan sitte i en stund, og i ditt tilfelle fra onsdag frem til i dag, er ikke uvanlig. Selv blir jeg oftest hardt rammet når det slår til, med oppkast over flere dager. Så lenge man får i seg litt væske imellom slagene er det ikke livstruende og man behøver heller ikke kontakte lege. Er man usikker, tar man en telefon og spør.

Takk for svar. Jeg pleier vanligvis ikke å være SÅ hysterisk, men h*n kaster opp så ofte, og det er fredag. Og her på bygda betyr det at det er umulig å ringe legekontoret, med mindre det er øyeblikkelig hjelp. Og må vi på legevakta i helga, vel, da har vi 70-80 km kjøring...

Men nå skal jeg senke skuldrene litt.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg pleier vanligvis ikke å være SÅ hysterisk, men h*n kaster opp så ofte, og det er fredag. Og her på bygda betyr det at det er umulig å ringe legekontoret, med mindre det er øyeblikkelig hjelp. Og må vi på legevakta i helga, vel, da har vi 70-80 km kjøring...

Men nå skal jeg senke skuldrene litt.

;-)

Hvor ofte kaster han opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Hvor ofte kaster han opp?

Tidene varierer litt, men hittil i dag har det vært en fem-seks ganger. Løp på badet med en gang jeg vekket h*n i dag, så gikk det bra helt til jeg fikk overtalt h*n til å prøve en halv skive loff - da ble det to-tre runder til. Og etter det nok en gang.

Men nå har vi spist lunsj, og det er vel et kvarter siden, og maten sitter fremdeles så nå kjenner jeg at jeg slapper av litt :-).

Fikk også høre at de (tenåringen+venner) hadde vært på XX pizzarestaurant tidligere i uka, og en av vennenes mor sier at det er mange som begynner å kaste opp etter å ha vært der.

Uansett, nå virker det som det går litt bedre.

*håpefull*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...