Gå til innhold

Guttenavn - anyone?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Ser at du liker navn på L.

Ludvig synes jeg er et flott og koselig navn :-)

Nadre navn JEG liker:

Kristian, Øystein, Sigurd, Johannes, Andreas, Erik, Eirik...

Gratulerer med den lille i magen :-))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Anonym 82

6

• Katt-ja

3

• avidi

2

Mest aktive i denne tråden

Ludvig, Lukas, Linus, Leander, Leon, Laurits og Leo er smågutter jeg kjenner med navn på L...

Andre forslag til navn (uten at jeg aner hvilken type navn du liker):

Sivert

Kasper

Isak

Sindre/Sondre

Eirik

Fredrik

Oliver

Nikolai

Simen

Erlend

Et knippe forslag med navn som er "vanlige", men ikke ti på topp alle sammen, ihvertfall! Gratulerer med gutt i magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leander er en av mine favoritter, men ser at det er ført opp allerede. Er ingen i min omgangskrets eller som jeg har kjennskap til som heter det, så tror ikke det er så veldig mye brukt. Andre fine guttenavn (i følge min smak): Edvard, Vebjørn, Erlend, Magnus, Henning, Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Leander er en av mine favoritter, men ser at det er ført opp allerede. Er ingen i min omgangskrets eller som jeg har kjennskap til som heter det, så tror ikke det er så veldig mye brukt. Andre fine guttenavn (i følge min smak): Edvard, Vebjørn, Erlend, Magnus, Henning, Helge.

Tror Leander må være et motenavn, for inntil for to år siden hadde jeg aldri hørt det i Norge (bare i Sverige). Siste året eller to har jeg hørt det på minst 4-5 småbarn (og jeg synes fortsatt navnet er litt pussig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest velg og vrak

Elias er veldig pent, men veldig vanlig nå til dags...

Spørs om du vil ha et motenavn - og risikere at det er 3-4 i samme klasse med samme navn :D

eller om du vil ha et litt mer uvanlig navn.

Nå er det mer og mer sjeldent at man bruker navn som ble brukt for 20-30 år siden,

vanlige navn som Roger, Fredrik, Ole Johnny, Rolf Kåre, Jan Henrik,

Tom Erik, Svein, Jarle osv....

Men jeg liker - og ser at det er veldig in, med navn fra bestefars og oldefars tid,

Johannes, Lukas, Emil, Sebastian, Johannes osv.

Syns disiplene hadde fine navn, bortsett fra et par tre av dem, ingen vil vel f.eks. kalle ungen for Judas? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Lars! :)

Vi voksne tenker på det som et veldig vanlig navn, men svært få smågutter heter det.

Forøvrig: Gratulerer så mye med frøet - og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Leander må være et motenavn, for inntil for to år siden hadde jeg aldri hørt det i Norge (bare i Sverige). Siste året eller to har jeg hørt det på minst 4-5 småbarn (og jeg synes fortsatt navnet er litt pussig).

Jeg hørte det først gang for 7-8 år siden, da en veninne fortalte at hennes lillebror som hadde dødd som barn hadde hett det. Og hun hadde hadde veldig lyst til å oppkalle sønnen etter han, men var redd foreldrene ville reagere negativt. Det ble til slutt et annet navn. Men jeg syntes den gangen at det hadde en fin klang, og har foreslått det på spørsmål om navn til mine to små barnebarn. Ingen av dem heter det, men nr tre er på vei, og jeg tror personlig det også blir en gutt, så da har jeg en ny sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg liker Thomas og Marius :)

Enig, det er fine navn! :)

Hadde kanskje hatt en Thomas selv, om mannen ikke hadde satt seg på bakbena. Og begge guttene mine har en Thomas i klassen, så kanskje greit vi valgte noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ståle og Martin står øverst på lista her i huset... Tett fulgt av Torleif/Tolleiv, Knut og Kristoffer.

Og et lite ps: Styr unna motenavn. Det er absolutt ikke gøy å være en av fire med samme navn i klassen. Vet alt om den saken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Johannes er så nydelig. :o) Selv om det ikke begynner på L. Linus var mitt førstevalg om nr. 2 ble gutt, men det ble hun altså ikke. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...