Gå til innhold

Kalendergaver.. Forslag?

Gjest Vinterdugg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tatjana

Hårstrikker, spenner, sminke, blyanter, viskelær, farger, tusjer. Det går jo an å kjøpe en litt stor pakke og dele opp til flere dager. Fargebøker, tegneblokker.

Puslespill- del opp bitene og på julaften er bildet ferdig (men da må du være omhyggelig og sørge for at de bitene som kommer i en pakke lar seg legge sammen).

Lapper med aktiviteter dere skal gjøre har vært en slager her i huset.

Nyttige ting som de uansett ville fått, eks ullsokker, strømpebukser, votter.

Godteri (dukker for alle råtne tomater og egg som kastes etter meg nå ;-)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne 10-kroners flaxlodd - er det griseflax de heter?

Ellers forekommer det meg enklere å finne dilldall til jenter enn til gutter;-) Som f eks hårspenner, klistremerker, viskelær, lebepomade. smykker etc

Ellers kanskje slikt som såpebobler, blyanter/penner/tusjer, nøkkelring, dyrefigurer, sjongleringsballer, klinkekuler, minipakker med skumbad, kaleidoskop, små pakker med "lag egen julepynt", aktivitetsgaver som f eks pepperkakebaking, billetter til kino eller teater, perlesett, julehefte, etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Sånne 10-kroners flaxlodd - er det griseflax de heter?

Ellers forekommer det meg enklere å finne dilldall til jenter enn til gutter;-) Som f eks hårspenner, klistremerker, viskelær, lebepomade. smykker etc

Ellers kanskje slikt som såpebobler, blyanter/penner/tusjer, nøkkelring, dyrefigurer, sjongleringsballer, klinkekuler, minipakker med skumbad, kaleidoskop, små pakker med "lag egen julepynt", aktivitetsgaver som f eks pepperkakebaking, billetter til kino eller teater, perlesett, julehefte, etc

Hehe, tenkte på deg da jeg så tråden, du vil se jeg har sendt deg en forespørsel i en gammel tråd om samme tema.

Fikk mange fine tips fra deg for et par år siden vedr. "rare" nettsteder for å bestille artige smågaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenkte på deg da jeg så tråden, du vil se jeg har sendt deg en forespørsel i en gammel tråd om samme tema.

Fikk mange fine tips fra deg for et par år siden vedr. "rare" nettsteder for å bestille artige smågaver.

Men i år er jeg er rådvill enn noensinne! Han har blitt så utrolig "stor"! Riktignok var han ikke opptatt av tradisjonelle leker i fjor heller, men han var ikke så redd for å være barnslig...;-)

Kan ikke ha 24 dager med hårvoks og kule t-skjorter fra Swag heller...;-)

Ser for meg bare griseflax-lodd og godis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.pakkekalender.dk/

Dette stedet sier at de også sender til utlandet. Har ikke sjekket stedet så nøye - mulig det er slik at de bare har ferdige løsninger med 24 pakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pakker inn følgende (en del som kanskje ikke er passende for dine barn):

- Tegnesaker/skolesaker (kjøper en pakke som deles opp i flere pakker), malepensler, sketsjebok.

- Småting som indikerer hva vi skal gjøre den dagen; muffinsformer, pepperkakeformer, utstyr til julekortlaging osv.

- Leker og annet kjøpt på tilbud igjennom året.

- Klistremerker.

- Sokker, truser, t-skjorter og annet de trenger uansett.

- Godteri hver lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Dette stedet sier at de også sender til utlandet. Har ikke sjekket stedet så nøye - mulig det er slik at de bare har ferdige løsninger med 24 pakker?

Dette ser jo nesten for godt ut til å være sant - svarer det til forventningene!

http://www.pakkekalender.dk/product.php?id=503

Føler jo jeg "jukser" litt når jeg ikke velger gaver selv og strever med innpakkingen (for jeg forutsetter at jeg får gavene ferdigpakket!?). Men... *SSS*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo nesten for godt ut til å være sant - svarer det til forventningene!

Føler jo jeg "jukser" litt når jeg ikke velger gaver selv og strever med innpakkingen (for jeg forutsetter at jeg får gavene ferdigpakket!?). Men... *SSS*

Jøss! Dette så jo helt strålende ut! Jeg har feiget ut fra pakkekalenderkjøret, og rasket med meg to Littlest Pet Shop-kalendre fra lekebutikken i forrige uke. Men neste år skal nok dette testes ja :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de pakkene ser jo veldig fine ut. Men jeg så at de tar 230 kroner for å sende til Norge! *grøss* Og så kommer fortollingsgebyr og moms på toppen, så blir det jo en ganske dyr affære... Så da blir det fort 1400-1500 kroner for deg med to barn.

Men det er jo ikke gratis å kjøpe småtterier i butikker i Norge heller, og det tar tid, så da får du vurdere om det er verdt det .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid opplevelser, det synes jeg er så flott! Kveldsmat ute, eventyrstund i badekaret, kino, tur på pizzarestaurant, lommelykttur på kvelden, grilling ute i hagen, snøballkrig, kveldstur, en god historie osv osv...gaveverksted, pepperkakebaking, marsipanlaging, julekortverksted, svømmehallbesøk, rebusløp/quis ute.......god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg sier alltid opplevelser, det synes jeg er så flott! Kveldsmat ute, eventyrstund i badekaret, kino, tur på pizzarestaurant, lommelykttur på kvelden, grilling ute i hagen, snøballkrig, kveldstur, en god historie osv osv...gaveverksted, pepperkakebaking, marsipanlaging, julekortverksted, svømmehallbesøk, rebusløp/quis ute.......god jul!

Høres fantastisk ut, men opplevelser hver eneste dag hele desember, i tillegg til alt annet som skjer av juleavslutninger, handling m.m.? Blir utslitt ved tanken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er min 14-åring überkul, ellers burde denne vært anbefalt til 10-max 12. Jeg mener tryllesæt, magiske kugler, fingerskateboard, pirat-notesbog, limstigt etc... ;-)

http://www.pakkekalender.dk/product.php?id=504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er min 14-åring überkul, ellers burde denne vært anbefalt til 10-max 12. Jeg mener tryllesæt, magiske kugler, fingerskateboard, pirat-notesbog, limstigt etc... ;-)

http://www.pakkekalender.dk/product.php?id=504

Jeg synes heller ikke den pakka der var ssærlig passende for min 13-åring, men akkurat fingerskateboard synes han er litt stas :-) Men det er sikkert fordi han skater sent og tidlig, og så fikler han med fingerskateboardet når han ikke er ut og står det det store;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fantastisk ut, men opplevelser hver eneste dag hele desember, i tillegg til alt annet som skjer av juleavslutninger, handling m.m.? Blir utslitt ved tanken! ;)

Behøver ikke være hver dag men noen dager hver uke. resten av dagene får ungene småtterier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de noe som de trenger,noe morsomt, litt dill og kanskje billetter eller lignende

En dag er det ny tannkost, sokker, truser,ol er standard. litt pynteting til jentene, julepynt lillejulaften, kanskje en julefilm ( da ligger det en rebus i kalenderen som de må løse for å finne den), noen ganger biletter til kino eller juleforestilling, skolesaker eller ting til å lage julekort av (scrapbookting, glitterlim etc).

Mye er ting de likevel skulle ha hatt, men det er morsommere på denne måten. Veit jeg at de skal i selskap, ligger det kanskje nye strømpebukser i kalenderen den dagen. Til jentene litt pyntedill, gutten får lego (biler da han var yngre). Jeg styrer unna godterier, unntatt julaften da de får en sjokoladenisse,

Ho på 14 kom her en dag og sa hun ikke var vokst i fra kalenderen enda, så der blir det litt sminkesaker, øredobber, undertøy, skolesaker, scrapbookting ol. Kanskje en liten pengesum også,,, og så skal hun få en frisørtime før skoleballet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...