Gjest FruH Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Frøknas høyeste ønske til bursdagen er en mobiltelefon, merke Samsung Wave. Og vi har sjekket priser og abbonement. Vi må opp i 1500 kr for tlf + 75 kr mnd i 12 mnd. I tillegg kommer bruken. Til nå har hun hatt 200 pr mnd (såkalt Superkontroll) men det går ikke her. Dette er det billigste alternativet for denne tlf. Veier for og imot, og blir ikke helt enig med meg selv, om jeg skal bruke så mye penger. Hun blir 13, og hennes nåværende tlf er en tre år gammel sak som hun har overtatt fra pappan etter at hennes forrige tlf sa takk for seg for ett år siden. Ikke pga uforsiktig bruk fra hennes side, men andre årsaker. Innspill? Ville dere brukt så mye penger på en mobil til en 13 åring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det avhenger jo både av 13-åringen (er slikt viktig for henne, og er hun ansvarsfull), og din økonomi. Kanskje det kan være en bursdags/julepresang? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Tror ikke jeg ville kjøpt telefon med binding til en trettenåring. Om telefonen mot formodning skulle bli borte, må dere fortsette å betale abonnementet på grunn av bindingen. Og jeg er ikke enig i at mobiltelefoner generelt er dyre i innkjøp, selv om jeg jo skjønner at det blir en dyr gave totalt sett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Min 13-åring valgte å bruke bursdagspenger mm på kjøp av ny mobiltelefon i sommer, og den kostet 1500 kroner. Da hadde han hatt sin forrige i 3,5 år, og den var ikke utslitt eller ødelagt, men jeg skjønner at en tenåring kan ha andre ønsker enn en 9-åring :-) Hvis han ikke hadde brukt egne penger på det i sommer, ville jeg absolutt ha vurdert å bruke det selv som julegave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alomo Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Ja det ville jeg gjort om dette var noe jeg så nyttig og min 13-åring var ansvarsfull i forhold til bruk og å ta vare på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Tror jeg ville ha motivert henne til å velge en mobil til lavere pris. Det er jo alltid noen gode telefoner som selges svært billig knyttet opp mot et fornuftig abb. for ungdom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.