Lisabeth Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 12-åringen vil lære å spille piano. Vi står på venteliste for pianotimer, men det kan fort ta lang tid før det er hennes tur. Er det noen som kan anbefale en god nybegynnerbok, slik at hun kan starte opp litt på egenhånd? Hun har ganske god notekunnkap fra før (spiller annet instrument), men er helt fersk på piano. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hei Da min 12-åring endelig, etter mange års venting, fikk plass hos kulturskolens pianolærer, startet de med dette heftet: "Vi spiller piano 1" av Carl-Bertil Agnestig. Hun raste fort igjennom heftet for å få med seg noen basale ferdigheter (hadde spilt et annet instrument før dette) og etterpå gikk hun ganske så fort over til mer avanserte pianostykker. Jeg vet ikke om det er noe spesielt med akkurat dette heftet, ser ut som et helt vanlig nybegynner-notehefte. Finnes sikkert flere av det slaget i en musikkforretning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg brukte Agnestig (?) "Vi spiller piano" - fungerte godt for meg den gangen. Mellomste hos oss startet med timer i høst, og bruker boka: "Den kjenner jeg". Den virker veldig bra. Det er gjenkjennelige melodier som gjør innøvingen lettere for de nye. Ikke så veldig mye teknikk, men det kommer etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 "Den kjenner jeg" har gutten min også brukt :-) Fungerer bra når en forstår poenget med notene. Skal en begynnte helt på skratsj, så er Agnestig sin røde fremdeles den som brukes på kulturskolen for nybegynnere. Veldig morsomt, den er ikke forandret på 30 år :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 På kulturskolen hos oss bruker flere av pianolærerne Bastien sine pianobøker, i tillegg til før nevnte "Den kjenner jeg" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 til alle som har svart! Nå har jeg ide til en bok eller kanskje to å begynne med. I helga skal vi kjøpe digitalt piano, så er det bare å håpe at hun synes det er like moro når hun kommer i gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.