Gå til innhold

Pianobøker for nybegynnere

Lisabeth

Anbefalte innlegg

12-åringen vil lære å spille piano. Vi står på venteliste for pianotimer, men det kan fort ta lang tid før det er hennes tur. Er det noen som kan anbefale en god nybegynnerbok, slik at hun kan starte opp litt på egenhånd? Hun har ganske god notekunnkap fra før (spiller annet instrument), men er helt fersk på piano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Da min 12-åring endelig, etter mange års venting, fikk plass hos kulturskolens pianolærer, startet de med dette heftet: "Vi spiller piano 1" av Carl-Bertil Agnestig.

Hun raste fort igjennom heftet for å få med seg noen basale ferdigheter (hadde spilt et annet instrument før dette) og etterpå gikk hun ganske så fort over til mer avanserte pianostykker.

Jeg vet ikke om det er noe spesielt med akkurat dette heftet, ser ut som et helt vanlig nybegynner-notehefte.

Finnes sikkert flere av det slaget i en musikkforretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Agnestig (?) "Vi spiller piano" - fungerte godt for meg den gangen.

Mellomste hos oss startet med timer i høst, og bruker boka: "Den kjenner jeg". Den virker veldig bra. Det er gjenkjennelige melodier som gjør innøvingen lettere for de nye. Ikke så veldig mye teknikk, men det kommer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den kjenner jeg" har gutten min også brukt :-)

Fungerer bra når en forstår poenget med notene. Skal en begynnte helt på skratsj, så er Agnestig sin røde fremdeles den som brukes på kulturskolen for nybegynnere.

Veldig morsomt, den er ikke forandret på 30 år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til alle som har svart!

Nå har jeg ide til en bok eller kanskje to å begynne med. I helga skal vi kjøpe digitalt piano, så er det bare å håpe at hun synes det er like moro når hun kommer i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...