Gjest jamme1 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Er det noen som vet hvor tidlig dette kan oppdages/hvor tidlig man bør reagere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hoppsideisi Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Veldig individuelt men tidligst mulig vil jeg si...hvis man tenker at ens barn er utover "vanlige" urolig, ukonsentrert, impulstyrt så ville jeg snakket med fastlegen eller helsestasjonen for en samtale/utredning..det er altfor mange barn som får ødelagt flere år av skolegangen sin fordi alle skal "se det an"....ved bekymring eller mistanke om adhd ville jeg handlet med det samme! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jamme1 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Veldig individuelt men tidligst mulig vil jeg si...hvis man tenker at ens barn er utover "vanlige" urolig, ukonsentrert, impulstyrt så ville jeg snakket med fastlegen eller helsestasjonen for en samtale/utredning..det er altfor mange barn som får ødelagt flere år av skolegangen sin fordi alle skal "se det an"....ved bekymring eller mistanke om adhd ville jeg handlet med det samme! Takk for svar! Jeg er helt med deg på at i skolealder bør man iallefall reagere. Men dette barnet er 2 og et halvt år...det er derfor usikkerheten er der...barn i den alderen har jo litt mark i rompa...men samtidig lurer jeg på om det kan oppdages så tidlig fordi jeg ser noen typiske tegn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Takk for svar! Jeg er helt med deg på at i skolealder bør man iallefall reagere. Men dette barnet er 2 og et halvt år...det er derfor usikkerheten er der...barn i den alderen har jo litt mark i rompa...men samtidig lurer jeg på om det kan oppdages så tidlig fordi jeg ser noen typiske tegn... Jeg ville tatt en prat med de som jobber i barnehagen og hørt hva slags observasjoner de har av barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Takk for svar! Jeg er helt med deg på at i skolealder bør man iallefall reagere. Men dette barnet er 2 og et halvt år...det er derfor usikkerheten er der...barn i den alderen har jo litt mark i rompa...men samtidig lurer jeg på om det kan oppdages så tidlig fordi jeg ser noen typiske tegn... ADHD diagnosen bør ikke stilles før barnet er 5-6 år gammel. Før den tid er det mange andre årsaker til høyt aktivitetsnivå og dårlig konsentrasjonsevne. Likevel er det slik at man hos mange ADHD-barn i ettertid kan si at symptomene var tilstede tidlig, gjerne allerede i spedbarnsalderen eller 1-2 års alder. Når du han en bekymring angående barnets atferd er det en god ide og starte i barnehagen og evt. bli henvist til pp-tjenesten til vurdering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.