Gå til innhold

VANSKELIG å legge..

ArabianStar

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Oj. han sover jo faktisk mer enn min vesle knert på akkurat 10 mnd!

Han sover 19 - 7 ( med mange våkenperioder på natta) + sover 1 1/2 t på formiddagen. Faren syns at vi skal kutte ettermiddagslur (han håper på bedre netter), så det har vi gjort. Pleide å sove max 3o minutt fra 15-15.30, jeg tror bestemt at han trenger den luren enda. Syns han sover vel lite til å være såpass liten enda..

Det er vel slik at søvn avler søvn ??

Denne skulle kanskje ikke til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ArabianStar

14

• Persille1365381127

7

• jubalong70

3

• Rith

3

Persille1365381127

Oj. han sover jo faktisk mer enn min vesle knert på akkurat 10 mnd!

Han sover 19 - 7 ( med mange våkenperioder på natta) + sover 1 1/2 t på formiddagen. Faren syns at vi skal kutte ettermiddagslur (han håper på bedre netter), så det har vi gjort. Pleide å sove max 3o minutt fra 15-15.30, jeg tror bestemt at han trenger den luren enda. Syns han sover vel lite til å være såpass liten enda..

Det er vel slik at søvn avler søvn ??

Utover at dette ikke skulle til meg; det er ikke vanlig å slutte med dagsoving før barna nærmer seg tre år.

I barnhagen sover alle barna fra 30 min til to timer nesten helt til de går over til stor avdeling.

De yngste (inntil to år) sover normalt i 1,5 til 2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har ikke lest hele tråden, men siden dette henger så tett sammen med barnehagen tenker jeg det er ett av to: han sliter litt med tryggheten de dagene han er i barnehagen, trenger mer tid med deg eller mer bekreftelse. Jeg ville ikke vært så opptatt av regler og å være streng, men av å trygge han. Synes heller ikke 3 mnd er så lang tid i denne sammenheng. Den andre tingen er dagsovingen. Hvis dette er lenger/på andre tider enn hjemme, ville jeg snakket med barnehagen om det og prøvd om kortere/tidligere soving der hjelper. Et alternativ er også å levere han tidligere og hente han tidligere, da får han mer tid sammen med deg på ettermiddagen og får kanskje lada opp "mamma-batteriet" tilstrekkelig til å sovne raskt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...