Gjest Skolemamma Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hvor flinke er dere til å stille opp på aktiviteter i bhg og skole som er lagt til utenfor åpningstid, eks. helger? Tenker ikke på sommer- og juleavslutninger, men andre former for aktiviteter. Er det greit at skole og bhg "krever" dere også på fritida? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Du tenker på vår- og høsttur og sånt? Vi kommer hvis vi ikke er dobbeltbooket. Det snakkes ofte om slike turer o.l. etterpå, så barna har ønsket å være med. Om det er "greit" eller ikke kommer jo an på ambisjonsnivået - jeg har jo lest her at noen legger opp til at hele gruppa omtrent skal være en stor familie, og det blir i meste laget. I vår barnehage og våre skoleklasser har det vært overkommelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skolemamma Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Du tenker på vår- og høsttur og sånt? Vi kommer hvis vi ikke er dobbeltbooket. Det snakkes ofte om slike turer o.l. etterpå, så barna har ønsket å være med. Om det er "greit" eller ikke kommer jo an på ambisjonsnivået - jeg har jo lest her at noen legger opp til at hele gruppa omtrent skal være en stor familie, og det blir i meste laget. I vår barnehage og våre skoleklasser har det vært overkommelig. Ja, turer, eller aktiviteter som foregår på skolen eller i barnehagen. De ansatte MÅ jo komme, så det er kanskje litt dårlig gjort å utebli bare fordi man ikke har lyst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Ja, turer, eller aktiviteter som foregår på skolen eller i barnehagen. De ansatte MÅ jo komme, så det er kanskje litt dårlig gjort å utebli bare fordi man ikke har lyst? Pleier de ansatte å delta? Jeg tenkte på aktiviteter som foreldrene drar igang. Jeg er ikke vant til at lærerne / barnehagepersonalet er med, bortsett fra overnattingsturer, men da er det en veldig sjelden gang som en del av opplegget. Jeg hadde nok følt det litt mer obligatorisk dersom det var barnehagen eller skolen som sto bak. Men jeg er altså ikke vant til at det skjer ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Vi er brukere av privat barnehage, og da inngår det dugnad. Dette deltar vi selvfølgelig på. Skolen har arrangement på 17. mai som krever at foreldrene til 3.klassingene stiller opp - det gjør vi selvfølgelig. Det har vært dugnad på skolen i forkant av 17. mai, dette har jeg ikke kunnet prioritere de 2 gangene det har vært mens vi har hatt elever der (6 år). Ellers er det innimellom sosiale arrangement i regi av foreldre. Dette har vi vært med på noen ganger, men ikke alltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 I mine barns klasser er det lagt opp til 3 aktiviteter pr. skoleår, slik som spillekveld, akedag, reflekskveld, måneskinnstur osv. Vi er stort sett alltid med, men det er av helt frivillig karakter. I forbindelse med 17. mai-feiring har man foreldreplikter de 3 første skoleårene, men dette er jo ikke direkte et skolearrangement, her er det FAU som står bak. Og vi deltar selvfølgelig på de dugnadene som er. Ellers vet jeg ikke om det er så mye mer, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skolemamma Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Pleier de ansatte å delta? Jeg tenkte på aktiviteter som foreldrene drar igang. Jeg er ikke vant til at lærerne / barnehagepersonalet er med, bortsett fra overnattingsturer, men da er det en veldig sjelden gang som en del av opplegget. Jeg hadde nok følt det litt mer obligatorisk dersom det var barnehagen eller skolen som sto bak. Men jeg er altså ikke vant til at det skjer ofte. Ja, det er en gang i blant arrangementer som bhg står bak, og der foreldrene bidrar med forskjellig og altså møter som "deltakere". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skolemamma Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 I mine barns klasser er det lagt opp til 3 aktiviteter pr. skoleår, slik som spillekveld, akedag, reflekskveld, måneskinnstur osv. Vi er stort sett alltid med, men det er av helt frivillig karakter. I forbindelse med 17. mai-feiring har man foreldreplikter de 3 første skoleårene, men dette er jo ikke direkte et skolearrangement, her er det FAU som står bak. Og vi deltar selvfølgelig på de dugnadene som er. Ellers vet jeg ikke om det er så mye mer, jeg. Dugnad blir noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skolemamma Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Vi er brukere av privat barnehage, og da inngår det dugnad. Dette deltar vi selvfølgelig på. Skolen har arrangement på 17. mai som krever at foreldrene til 3.klassingene stiller opp - det gjør vi selvfølgelig. Det har vært dugnad på skolen i forkant av 17. mai, dette har jeg ikke kunnet prioritere de 2 gangene det har vært mens vi har hatt elever der (6 år). Ellers er det innimellom sosiale arrangement i regi av foreldre. Dette har vi vært med på noen ganger, men ikke alltid. Ok, tenkte ikke på dugnad, men type "sosialt samvær". I helga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Dugnad blir noe annet. Har ikke opplevd å ha noe av arrangementskarakter fra skolesiden på helg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Ja, turer, eller aktiviteter som foregår på skolen eller i barnehagen. De ansatte MÅ jo komme, så det er kanskje litt dårlig gjort å utebli bare fordi man ikke har lyst? ''Ja, turer, eller aktiviteter som foregår på skolen eller i barnehagen. De ansatte MÅ jo komme'' Hos oss er slike arrangementer i regi av foreldre. Ansatte i skole elle barnehage er ikke med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Ok, tenkte ikke på dugnad, men type "sosialt samvær". I helga. Barnehagen vår har basar 1 ettermiddag i året. Da stiller vi opp. Inntekten går til et fadderbarn barnehagen har. I tillegg kan de arrangeres juletrefest osv. Da stiller vi opp så sant vi kan. Vi hadde 20-års jubileum en lørdag i høst. Det kræsjet med en bursdag i familien, så vi gjorde bare en "appearance". Så i det store og hele så dukker vi nok opp, så sant det ikke er umulig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barneskoleforelder Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 På vår barneskole er der forskudt skoledag et par gange i året. Det er da altid i sammenheng med grunnskolens uke. Da inviteres foreldre til å komme på skolen - i perioden kl. 12 - kl. 18/20, og eleverne må da være tilstede i det tidsrum. Lærene er da på job i tilsvarende periode. Ofte har eleverne en form for forestilling, optreden eller noe som de viser frem. - Offisielt er det frivillig å delta for foreldrene, men siden elevene må være med er det vanskelig å ikke stille. Er litt splittet i hva jeg syns om oplegget, men det er et forsøk på å tilgodeser de foreldre som har bunnet arbeidstid og ellers ikke kan stille på grunnskolens uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 På alt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.