Gå til innhold

Kan Krompen, kan vi... prinsippene mine faller

to-barns-mamman

Anbefalte innlegg

to-barns-mamman

Jeg har alltid ment at ungene ikke skal tas ut av skolen for å reise på ferie - men nå skal vi også gjøre det! Tur til Egypt er bestilt, og jeg gleder meg enormt:-)) Og har faktisk nesten ikke dårlig samvittighet for å la et av mine prinsipper fare......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rakk du å ta prinsippdiskusjonen (med deg selv), søke skolen om fri, få positivt svar og bestille tur i løpet av tiden som har gått siden kronprinsparet slapp nyheten?

I så fall er det imponerende. Mange skoler bruker mye lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 100% republikaner

Bare en kommentar: jeg skjønner ikke hvorfor folk mener at kronprinsfamilien er en helt vanlig barnefamilie - dette er en illusjon. Den familien består av 1 stk. kommende konge og 2 stk. kommende dronninger, dermed er det intet vanlig med dem.

Jeg har lite til overs for de kongelige. Og jeg synes ingenting om at barn blir tatt ut av skolen for å dra på ferie. Men selv jeg skjønner at mine prinsipper gjelder for folk flest - og at (kommende) statsoverhoder lever et helt annet liv med helt andre behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Bare en kommentar: jeg skjønner ikke hvorfor folk mener at kronprinsfamilien er en helt vanlig barnefamilie - dette er en illusjon. Den familien består av 1 stk. kommende konge og 2 stk. kommende dronninger, dermed er det intet vanlig med dem.

Jeg har lite til overs for de kongelige. Og jeg synes ingenting om at barn blir tatt ut av skolen for å dra på ferie. Men selv jeg skjønner at mine prinsipper gjelder for folk flest - og at (kommende) statsoverhoder lever et helt annet liv med helt andre behov.

At kronprinsfamilien har større behov for å ta to mnd. vinterferie for å reise på opplevelsesferie, har jeg ingen tro på. Jeg tror ikke noe på at de har noen særlig hardere hverdag enn folk flest. De har en del andre typer forpliktelser, men de har også en del andre fordeler. Hjelpeapparat og stor del av kontroll på egen arbeidshverdag, er to innlyseden eksempler.

Men at de har større MULIGHET til å ta andre valg enn folk flest, er naturligvis hevet over enhver tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to-barns-mamman

Rakk du å ta prinsippdiskusjonen (med deg selv), søke skolen om fri, få positivt svar og bestille tur i løpet av tiden som har gått siden kronprinsparet slapp nyheten?

I så fall er det imponerende. Mange skoler bruker mye lengre tid.

Selvfølgelig har jeg ikke det..... der tok du meg på logistikken:-)

Jeg tenkte bare jeg kunne bruke siste nytt for alt det er verdt :-)

Turen er bestilt, og fri fra skole er i boks fra før ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kronprinsfamilien har større behov for å ta to mnd. vinterferie for å reise på opplevelsesferie, har jeg ingen tro på. Jeg tror ikke noe på at de har noen særlig hardere hverdag enn folk flest. De har en del andre typer forpliktelser, men de har også en del andre fordeler. Hjelpeapparat og stor del av kontroll på egen arbeidshverdag, er to innlyseden eksempler.

Men at de har større MULIGHET til å ta andre valg enn folk flest, er naturligvis hevet over enhver tvil.

Jeg vil tro at det å reise bort noen måneder som privatfolk på steder der folk ikke aner hvem de norske kongelige er, må være kjekt når man vanligvis blir gjenkjent og er offentlige personer uansett hvor man beveger seg utenfor husets fire vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 100% republikaner

''At kronprinsfamilien har større behov for å ta to mnd. vinterferie for å reise på opplevelsesferie, har jeg ingen tro på. '' Det mener heller ikke jeg! Men jeg bare sier at de er ikke som folk flest, uansett hvor folkelige vi mener at de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg unner krompen og krompinnen en ferietur hvor de skal være "bare" familie til en forandring. Det jeg kanskje reagerer litt på er lengden. To og en halv mnd er forholdsvis lang ferie. Litt annerledes enn vanlige folks 14 dager til Thailand. Allikevel har jeg ingen problemer med å forstå behovet for å komme seg litt vekk, og lade batteriene. De har et vanvittig program gjennom året, og gjør en god jobb som representanter for Norge, og Kongehuset. Og til forskjell fra vanlige folks er det vel ikke så stor tvil om ungene får igjen skoleplassen etter ferien. De er jo tross alt kongelige. Og det er jo ingen som nekter andre å reise på ferie heller, i månedsvis, hvis barna får opplæring i henhold til læreplanen mens de er borte. Og jeg regner med at kronprinsparet tar seg av opplæringen mend de er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andre mister skoleplassen

Må si at jeg unner krompen og krompinnen en ferietur hvor de skal være "bare" familie til en forandring. Det jeg kanskje reagerer litt på er lengden. To og en halv mnd er forholdsvis lang ferie. Litt annerledes enn vanlige folks 14 dager til Thailand. Allikevel har jeg ingen problemer med å forstå behovet for å komme seg litt vekk, og lade batteriene. De har et vanvittig program gjennom året, og gjør en god jobb som representanter for Norge, og Kongehuset. Og til forskjell fra vanlige folks er det vel ikke så stor tvil om ungene får igjen skoleplassen etter ferien. De er jo tross alt kongelige. Og det er jo ingen som nekter andre å reise på ferie heller, i månedsvis, hvis barna får opplæring i henhold til læreplanen mens de er borte. Og jeg regner med at kronprinsparet tar seg av opplæringen mend de er borte.

Jo, i dag er det slik at man ikke får fri mer enn 10 dager i året, og hvis man tar ut barna fra skolen mer enn dette, mister man skoleplassen. På et lite sted gjør ikke dette så mye, man får tilbake skoleplassen når man kommer tilbake, men feks i Oslo, med fulle skoler, vil mange erfare at hvis de gjør dette, kommer barna tilbake til en annen klasse, i verste fall til en annen skole.

At man selv underviser barna har ikke noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...