Gå til innhold

Skinnpose i vogna til nyfødt nå?

Spirello

Anbefalte innlegg

Er lenge siden jeg hadde nyfødt baby i hus, og det var i juli mnd. Og snart har jeg det igjen :o) Tenkte å bruke skinnposen i vogna nå, med "vanlige" klær på babyen, og evt. et helseteppe lett over.. Eller er det bedre med sauseskinn og dundyne nå før kulda setter inn? Er jo så opp og ned i tempraturen, men en nyfødt trenger vel litt hjelp til å holde på kroppsvarmen? Hm..

Bruker man strømpebukser på nyfødt? *klør seg i hodet* de er jo så godt pakka inn.. Har kjøpt strømpebukser, men de var beregna til kjolebruk egentlig.. Mye rart en skal lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungene mine er født i oktober, desember og januar. Jeg syntes det var veldig kjekt med strømpebukser på dem. De sitter godt på, og det blir ingen glipper (har body på også).

Min erfaring er at de små lett fryser, så en skinnpose er nok godt for en liten nyfødt en nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukser må nyfødte ha ja, eller stilongs uten fot. Brukte bare stilongs i mange uker på min da han var nyfødt i desember. Denne brukte han hjemme og når han lå i vogna, av typen uten fot (og i ull) Disse var litt vide og behagelige, og samtidig gode og varme. Prøvde også bomullslongs med fot på, men de la vi fort vekk. Føttene hans føltes litt fuktige i disse og ble klamme mot huden. Med ull på beina og føttene var han alltid myk, tørr og passe varm da han ble skiftet på.

Skinnpose tror jeg også er helt greitt nå. Bare pass på at du ikke kler på for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...