Gå til innhold

Sommerferietips?!

iselin

Anbefalte innlegg

Vi ønsker å planlegge sommerferien tidlig, og ønsker å høre andres tips! Vi har 2 jenter som til sommeren er 7 og 10år. Tidligere har vi feriert i Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike og Spania, som regel har vi bestilt hotell eller leid hus selv, og ordnet reisen utenom. Til sommeren vurderer vi middelhavscruise, men er usikre på om det passer for unger i den alderen, og hvilke cruisebåter som er best for barn..Noen som har erfaringer med cruiseferie med barn? Vi er også åpne for alle andre gode forslag til en spennende sommerferie, er det f.eks. noen som har prøvd å byttelåne hus med familier i utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært på cruice, men jeg snakket nettopp med ei som hadde vært på Middelhavscruice med barn som var litt større enn dine. Hun sa at neste cruice ville hun reise uten barn. hun syntes det egnet seg bedre til voksenferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen naboer av oss var på cruise i middelhavet i fjor, da sønnen deres var 10 år.

Det var nok gøy, men litt ensformig... De har sagt at de ikke kommer til å gjøre det igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestillt sommerferie til Florida og "Disney-pakka". Vi skal bo en uke i Orlando og farta rundt i en uke. Vi har ei jente på 9 1/2 - tror det blir helt topp! Hun gleder seg sykt til å bade med delfiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd orntlig cruise selv, men har venner som anbefaler det. Hvis barna er litt selvstendige kan de ha det kjempegøy med de andre barna ombord. 7 og 10 er vel store nok til å gå en del på egenhånd.

Vi var t/r med Kielfergen i sommer- barna kaller det cruise. Nedover var jeg litt tilbakeholdende med å slippe barna ut av syne. I tillegg var det drittvær og bølger så jeg og 11 åringen ble sjøsyke lenge før Ferder fyr. På returen var det fantastisk vær, barna på 6, 8 og 11 fikk litt penger hver, de handlet litt, var på show osv. Vi satt på soldekk med en bok. Barna var innom oss innimellom. Det gikk kjempefint, de storkoste seg, vi storkoste oss. En uke på den måten hadde vært helt greit. PS. Våre barn er veldig flinke til å passe på hverandre og er til å stole på med beskjeder som gies osv.

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...