Gå til innhold

"Jeg er så glad i deg"

Gjest Elextra

Anbefalte innlegg

;-)

Min yngste spiste en kakemann og sa: "Slike kaker er det jeg elsker mest i hele verden". Så tok han en liten pause før det kom "Nei, jeg bare tuller, det er jo deg det, mor".

Det varmet! Særlig fordi han tre minutter tidligere hadde sagt til meg: "Du er så mye borte du, at du like gjerne kunne vært død."

Haha - veien til mannens hjerte, osv.

"Så mye borte at du kunne vært død" - de vet hvilke knapper de skal trykke på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig godt svar :)

Min 5-åring kom med følgende da jeg kom inn til ham i kveld.

Jeg hadde vært på kveldsvakt, men fikk dra tidlig hjem. Han hadde lagt seg, men var fremdeles våken. Jeg sier: "Jeg har tenkt på deg i kveld". Han svarer: "Jeg har tenkt på deg...og Jack Sparrow."

Ja, ja...

'' "Jeg har tenkt på deg...og Jack Sparrow." ''

Hehe,- synes du skal være kjempefornøyd med å bli nevnt i samme åndedrag som selveste Jack Sparrow :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' "Jeg har tenkt på deg...og Jack Sparrow." ''

Hehe,- synes du skal være kjempefornøyd med å bli nevnt i samme åndedrag som selveste Jack Sparrow :)

Det er jeg så absolutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen får det. Min egen lille, store frøken på snart tretten er veldig lei alt kliss, kosesnakk og lignende. Bruker vi kosenavn nekter hun å svare. Så i sommer var hun en uke borte og jeg sluttet sms med; glad i deg, jenta mi. Fikk sms tilbake, glad i deg jeg også; og jeg var kjempelykkelig. Da hun kom hjem sa jeg takk for sms , syns det var koselig å høre. Hvilken sms da? Jo, den du fikk på leiren. Å ja, den ja. Jeg ba XXX om å svare på den for jeg hadde litt dårlig tid akkurat da! Snakk om nedtur. Men regner vel med at hun er "litt" glad i meg likevel, iallefall sånn innimellom. For tiden er jeg mest dum og treig, skjønner ingenting, og aner ingenting om hvordan det er å være TENåring. Akk ja.

''For tiden er jeg mest dum og treig, skjønner ingenting, og aner ingenting om hvordan det er å være TENåring. Akk ja.''

Minner meg om den gangen eldstejenta var 14 år og blei sammen med en gutt på 18 år. Vi hadde noen diskusjoner rundt dette, særlig i forbindelse med grensesetting / regler, kan du si...

I en diskusjon uttalte ho i fullt alvor og med stor indignasjon: "Men mamma, du vet da ingenting om kjærlighet!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

;-)

Min yngste spiste en kakemann og sa: "Slike kaker er det jeg elsker mest i hele verden". Så tok han en liten pause før det kom "Nei, jeg bare tuller, det er jo deg det, mor".

Det varmet! Særlig fordi han tre minutter tidligere hadde sagt til meg: "Du er så mye borte du, at du like gjerne kunne vært død."

:)

Vi får nyte at vi er verdens beste mammaer så lenge vi kan - det varer neppe evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Vi får nyte at vi er verdens beste mammaer så lenge vi kan - det varer neppe evig.

Akk, nei. Nå for tiden stønner poden oppgitt hvis jeg sier noe sånt til ham, eller tar på ham. Jeg satser på at det går over i 20-års alderen eller noe sånt. Trist underveis, da,- men jeg tror nå det mest er en kul attitude.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Akk, nei. Nå for tiden stønner poden oppgitt hvis jeg sier noe sånt til ham, eller tar på ham. Jeg satser på at det går over i 20-års alderen eller noe sånt. Trist underveis, da,- men jeg tror nå det mest er en kul attitude.

Da var jeg var 16 år syntes jeg dypt inne i meg at foreldrene mine var antikvariske, dikterende og generelt lite forståelsesfulle og jeg hadde flyttet et annet sted på dagen om jeg hadde råd og anledning.

Trøstet nå? ;)

Ovennevnte varte faktisk omtrent til jeg omsider flyttet hjemmefra, tror jeg. Det store spørsmålet er om jeg klarer å ikke bli like "håpløs" selv. Skal i hvertfall forsøke å lytte og kommunisere bedre enn jeg synes mine foreldre gjorde den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg var 16 år syntes jeg dypt inne i meg at foreldrene mine var antikvariske, dikterende og generelt lite forståelsesfulle og jeg hadde flyttet et annet sted på dagen om jeg hadde råd og anledning.

Trøstet nå? ;)

Ovennevnte varte faktisk omtrent til jeg omsider flyttet hjemmefra, tror jeg. Det store spørsmålet er om jeg klarer å ikke bli like "håpløs" selv. Skal i hvertfall forsøke å lytte og kommunisere bedre enn jeg synes mine foreldre gjorde den tiden.

Jeg tror egentlig ikke det stikker så dypt i poden... Men det er en viss overgang fra en kosete guttunge til de "onde" blikkene som av og til sendes. Ikke er jeg kjip med ham heller,- snarere alt for snill. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - veien til mannens hjerte, osv.

"Så mye borte at du kunne vært død" - de vet hvilke knapper de skal trykke på! :-)

Ja, jeg var glad jeg hadde med de kakene :-)

Heldigvis har jeg ikke så stor tilbøyelighet til dårlig samvittighet, så jeg tok det forholdsvis rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...