Gå til innhold

Familie;Tenker jeg feil?

Gjest Kritisk_51

Anbefalte innlegg

Gjest Kritisk_51

Hvor mye skal man bry seg med andre familiemedlemmer,hvis man føler at de gjør feil? Jeg har en tante i utlandet som adopterte ei jente som har mindre funsjonshemninger pga at mor var narkoman eller alkoholiker.

Bør jeg holde kjeft om at hun er adoptert? Hun har passert 16 eller 18 og føler vel at de som er kristne bør holde sannheten høyt?

Er det jeg som tar feil som ser på meg selv som moralens vokter,eller bør alle adopterte få vite sannheten,samme hvor vondt det er?

Vi snakker her om min egen kusine som ble adoptert som 4-5 åring.

Er selv ikke kristen,men har aldri likt folk som ikke vil leve etter egne regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal blande deg inn i saken. Jenta er mest saynsynlig fornøyd med sin mor og far, og det vil kanskje bare forvirre henne om hun plutselig får vite at hun har andre foreldre. Men jeg antar at hvis hun var 4-5 å da hun ble adopter, må hun vel huske noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg

Jeg synes ikke det er på din plass å gjøre noe med dette, det må i tilfelle være å snakke med foreldrene hennes og høre hva dem tenker rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk_51

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal blande deg inn i saken. Jenta er mest saynsynlig fornøyd med sin mor og far, og det vil kanskje bare forvirre henne om hun plutselig får vite at hun har andre foreldre. Men jeg antar at hvis hun var 4-5 å da hun ble adopter, må hun vel huske noe?

Nei hun husker ingenting,og var kanskje yngre.Er jeg for streng i å dømme andres liv og andres moral og religion? Det er kanskje ikke løgn om man ønsker å beskytte de uskyldige?

Liker ikke å bøye regler selv,i allefall regler som handler om andre.Er det bare meg selv som kan bli skadet,tar jeg det ikke så nøye,som å kjøre for fort på veier med lite trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun husker ingenting,og var kanskje yngre.Er jeg for streng i å dømme andres liv og andres moral og religion? Det er kanskje ikke løgn om man ønsker å beskytte de uskyldige?

Liker ikke å bøye regler selv,i allefall regler som handler om andre.Er det bare meg selv som kan bli skadet,tar jeg det ikke så nøye,som å kjøre for fort på veier med lite trafikk.

Det høres ut som du vil "ta" dem bare fordi de er kristne. For alt du vet kan de ha en god grunn til å ikke fortelle datteren sin at hun er adoptert. Tenk deg selv, ville du likt at noen blandet seg inn i dine saker når det gjaldt en såpass stor ting? La denne familien ta sine egne avgjørelser når det kommer til dette. Hvis ikke kan det godt være du ødelegger familieforholdet deres i tillegg. Tror du det blir fint å sitte igjen med den skyldfølelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk_51

Det høres ut som du vil "ta" dem bare fordi de er kristne. For alt du vet kan de ha en god grunn til å ikke fortelle datteren sin at hun er adoptert. Tenk deg selv, ville du likt at noen blandet seg inn i dine saker når det gjaldt en såpass stor ting? La denne familien ta sine egne avgjørelser når det kommer til dette. Hvis ikke kan det godt være du ødelegger familieforholdet deres i tillegg. Tror du det blir fint å sitte igjen med den skyldfølelsen?

Jeg har nok tenk noe av de samme tankene,for denne jenta er nok passert de 20 nå tror jeg og de var i Norge i 2002 eller 2003.

Kankje jeg er for religiøs uten å kjenne kjernen av det å være en "god" kristen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok tenk noe av de samme tankene,for denne jenta er nok passert de 20 nå tror jeg og de var i Norge i 2002 eller 2003.

Kankje jeg er for religiøs uten å kjenne kjernen av det å være en "god" kristen?

Det går an å kombinere sundt bondevett med det å være "en god kristen". ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er du bekymret for den adopterte jentas velbefinnende eller er du bare ute etter å ta foreldrene fordi de ikke lever opp til det du mener burde være deres kristne moral.

Det virker som du har lite kontakt med denne familien og vet fint lite om dem. Du er usikker på jentas alder og hvor gammel hun var da hun ble adoptert.

Sannsynligvis vil du gjøre jenta mer vondt enn godt ved å leke politi og rettsvesen i denne situasjonen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva du skal gjøre, men er det virkelig mulig å holde slik informasjon hemmelig i 2010??

Dette har ingenting med å være kristen eller ikke å gjøre, kristne er ikke noe bedre mennesker enn ikkekristne. Jeg syns du burde fortelle hva du mener om saken, men det er ikke din "jbb" å fortelle dette til sin kusine,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva du skal gjøre, men er det virkelig mulig å holde slik informasjon hemmelig i 2010??

Dette har ingenting med å være kristen eller ikke å gjøre, kristne er ikke noe bedre mennesker enn ikkekristne. Jeg syns du burde fortelle hva du mener om saken, men det er ikke din "jbb" å fortelle dette til sin kusine,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selvfølgelig ikke fortelle jenta at hun er adoptert om foreldrene ikke gjør det. Hvorfor skulle du det? Du vil i hvertfall ikke hjelpe jenta på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med å være kristen eller ikke å gjøre, kristne er ikke noe bedre mennesker enn ikkekristne. Jeg syns du burde fortelle hva du mener om saken, men det er ikke din "jobb" å fortelle dette til sin kusine,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har ingenting med å være kristen eller ikke å gjøre, kristne er ikke noe bedre mennesker enn ikkekristne. Jeg syns du burde fortelle hva du mener om saken, men det er ikke din "jobb" å fortelle dette til sin kusine,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selvfølgelig ikke fortelle jenta at hun er adoptert om foreldrene ikke gjør det. Hvorfor skulle du det?

Du vil i hvertfall ikke hjelpe jenta på den måten. Hvorvidt det er din kusine eller din nabo er irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selvfølgelig ikke fortelle jenta at hun er adoptert om foreldrene ikke gjør det. Hvorfor skulle du det?

Du vil i hvertfall ikke hjelpe jenta på den måten. Hvorvidt det er din kusine eller din nabo er irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne er ikke bedre mennesker enn ikkekristne skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager flere like innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion har lite med saken å gjøre.

Uansett er det i hvertfall ikke en god kristengjerning å blande seg inn i familieforholdene ved å fortelle noe det muligens kan finnes gode grunner til at hun evt. ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...