Gjest togli Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Spørs hvor mye snø som kommer Den rodde du fint i land ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hehe, kjenner meg igjen! Den verste perioden var da eldstejenta var i skikkelig fjortismodus og ville skifte bukse eller andre plagg fleire ganger daglig fordi de hadde "utvida seg", ergo ikke var tettsittende nok... I samme periode gadd ho ikke å legge klærne inn i skapet sitt; nyvaska klær lå i en haug på golvet før ho bar dem ned i skittentøykorga med argumenetet "de har blitt støvete". Dette blei det raskt slutt på da ho fikk ansvar for å vaske, henge opp og brette eget tøy ;-) Sånn var dattera mi da hun var fjortis også. Og da spilte eldstemann på 17 fotball tre ganger i uka + kamp i helga og så hadde jeg en treåring. Jeg trodde virkelig jeg skulle bli gal en periode 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg har prøvd å lære 20-åringen min dette i 10 år nå, funker fortsatt ikke. Hennes skitne klær hoper seg opp på badet og vaskerommet og jeg bare bare kjeft hvis jeg ber henne rydde etter seg. Da legger du selvsagt klærne tilbake på rommet hennes, på gulvet... så får hun heller gå naken når hun ikke har flere rene klær å ha på seg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Den rodde du fint i land ;-P ''Den rodde du fint i land ;-P'' Årelang erfaring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Hvem har ansvaret for plenklipping, snømåking, reparasjoner, dekkskift osv? Han 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Hva er hans begrunnelse for at klesvasken er ditt ansvar? Samer må gjøre mest av slike ting 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Hva er hans begrunnelse for at klesvasken er ditt ansvar? Ha ha ha. damer!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 ''Den rodde du fint i land ;-P'' Årelang erfaring ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Sånn var dattera mi da hun var fjortis også. Og da spilte eldstemann på 17 fotball tre ganger i uka + kamp i helga og så hadde jeg en treåring. Jeg trodde virkelig jeg skulle bli gal en periode Oj, for et skrekkscenario!! Men det er utrolig hva man takler i kampens hete, og befriende å kunne le av det i etterkant :-) PS: Skulle ønske jeg hadde plass til en tørketrommel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Samer må gjøre mest av slike ting Jeg ønsker meg en same!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Vi skiller på funksjon, ikke hvem som er målgruppe / "eier". Mannen min lager middag (til alle som skal ha), jeg rydder bort alt etterpå. Jeg tar all klesvask. Men hvis noen må ha et spesielt plagg rent til en bestemt frist, må de si fra på forhånd. Vi har vaskemaskin med timerfunksjon, slik at jeg f.eks. kan lade maskinen om morgenen og stille den inn sånn at vasken er klar til å bli hengt ut (eller tatt i tørketrommel om vinteren) når jeg kommer fra jobb. Det er ikke så mye jobb med vasken, men den må jo tas "hele tiden", ellers hoper det seg opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Oj, for et skrekkscenario!! Men det er utrolig hva man takler i kampens hete, og befriende å kunne le av det i etterkant :-) PS: Skulle ønske jeg hadde plass til en tørketrommel... Jeg hadde tørketrommel, men kunne ikke vaske og tromle på likt for da gikk sikringen... Så en vask med tørk tok tre timer. Og vi hadde tre rom og kjøkken og ikke noe sted å henge tøy. Men alt går, kan egentlig ikke huske at jeg ønsket meg noe større plass heller ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg ønsker meg en same!! Jeg også! *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Da legger du selvsagt klærne tilbake på rommet hennes, på gulvet... så får hun heller gå naken når hun ikke har flere rene klær å ha på seg Et svært godt råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Det virker jo merkelig at han vasker sitt eget tøy og ikke deres?? Noe sier meg at dere har dårlig organisering på klesvasken? Jeg er alene med tre barn og jobber fullt... Klesvask tenker jeg ikke på som slitsomt engang... Hos oss står en liten kurv på badegulvet hver kveld. Ungene (6, 10 og 13) vet at alt av skittent tøy skal oppi denne kurven.. Neste morgen bærer en av oss den ned til vaskerommet og sorterer det i en kurvhylle med fire kurver - en for mørkt tøy 40 ¤, en for hvitt tøy 40 ¤, en for 60 ¤ og en for lyst tøy 40 ¤ (og i et hjørne i den ene kurven ligger ulltøy ;-)) På denne måten er det bare å putte innholdet i den fulle kurven inn i vaskemaskinen.... legge sammen klær er ikke spesielt moro, men jeg gjør det ofte foran tv'n eller på kjøkkenbenken når ungene spiser kveldsmat.. da prater vi sammen og har det koselig samtidig som jeg legger sammen klærne De sammenlagte klærne legges i en haug for hvert barn (oppi en stor balje) og jeg bærer balja opp på loftet... om morgenen må barna ta sin kleshaug og legge på riktig plass i klesskapet. Tar litt tid å innarbeide rutinene, men du vil ha mye igjen for det etterhvert Jeg har sikkert sagt det før, men jeg er så imponert over de rutinene dine! Jeg tror jeg ønsker meg deg til jul. Så hadde vi fått litt orden i heimen ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Ha ha ha. damer!! Hvis _det_ er begrunnelsen hans, og han ikke samtidig er den som tar mest av utvendig vedlikehold, bilvask ol - så synes jeg han ligger tynt an... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Hvis _det_ er begrunnelsen hans, og han ikke samtidig er den som tar mest av utvendig vedlikehold, bilvask ol - så synes jeg han ligger tynt an... Jo det er absolutt han som tar mest utvendig; gress, snø og bilfiksing 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Om dere ikke klarer å få ting til å fungere, så må dere sette dere ned sammen og lage et nytt system. Flere reagerer på at han vasker sitt eget tøy, mens du vasker til dere andre. Hvorfor kan ikke han sette på en maskin med alles tøy? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til med jobben. Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg går først utifra at dere jobber 100 prosent begge to. Jeg har smålest litt nedover her og der og har oppfattet at han tar alt det tunge arbeidet utenfor huset , med plen, snø, husmaling? og ordne alt med bilene? Dette gjøres ikke hver dag nei, men det er litt av en jobb å gjøre når det trenges. Har du lyst til å overta dette ansvaret? Det går jo ann å bytte rollene vet du.. Det virker som du har en mann som faktisk gjør en god del jobben med hus og hjem. Og hvis det bare står på kolisjonskurs med klesvasken så er det jo plutselig et lite problem i mine øyne. Hos oss så skal alle i huset legge skitne klær i skittentøyskurvene som står både på soverom til ungene og på badet. Med andre ord, alle i familien finner en kurv i nærheten av seg..Jeg vasker tøy fordi det er greit at en tar ansvaret og fordeler mørkt og lyst tøy og håndklær i forskjellige bunker og på sine forskjellige vaskeprogram. (mannen min har prøvd seg på vaske tøy, men siden han ofte glemte å sjekke lommer for rusk, så gikk det litt gale med maskinvasken kan du si..) og jeg synes ikke det er så tung jobb, annet en veldig kjedelig da. Når tøyet er tørt, så henter jeg inn ungene, 7 og 12 år som får beskjed om å brette og fordele tøyet til hver person i huset. Deretter skal de legge dette på plass i hyller og skap. Dette får de ukepenger for og er godt fornøyde. Vips så er plutselig ikke jobben med vasking av klær så innmari vanskelig å få tid til alikevel.. Og du må jo selvsagt passe på at du ikke kjøper klær som må strykes!! Det er ris til egen bak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har prøvd å lære 20-åringen min dette i 10 år nå, funker fortsatt ikke. Hennes skitne klær hoper seg opp på badet og vaskerommet og jeg bare bare kjeft hvis jeg ber henne rydde etter seg. Men hallo! Da vasker du vel ikke tøyet hennes heller?? Jeg hadde lett båret tøyet og lagt det i en haug på gulvet rett innenfor døren til rommet hennes. På et eller annet tidspunkt går hun tom for rent tøy, da må hun vaske Hvis hun vil at du skal vaske, så må klærne befinne seg i den kurven som er stoppestedet før vaskemaskinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.