Gå til innhold

Hva mener dere?

Gjest Omsorg...eller overomsorg?

Anbefalte innlegg

Gjest Omsorg...eller overomsorg?

Jeg har en voksen sønn som bor hjemme...24 år...

Han bor hjemme fordi han sparer til noe uferdig utdannelse...

Han har jobb...ikke så godt betalt...men han bor gratis hjemme både med kost og losji...

Av og til får han litt "lommepenger"...og noen ganger får han et eller annet klesplagg...

Han har som sagt litt inntekt selv...han kjøper seg av og til hobbyting...

Syns dere han bør kjøpe sine egne sko og klær selv?

Når stopper egentlig omsorgen opp for voksne barn...da mener jeg omsorg i forbindelse med innkjøp av klær...sko...og slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En 24-åring med jobb bør kunne kjøpe sine egne klær for egne penger. Han bor jo også gratis hjemme med fri kost og losji.

Men av og til er det vel bare hyggelig å kunne gi ham en gave i form av noe han trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han bør kjøpe klær og sko selv. (Dere kan jo heller velge å sponse ham litt når han blir fulltidsstudent om dere har anledning til det. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær, sko og annet forbruk bør gå av egen inntekt.

Dere kan heller bidra litt hvis det er en pensumbok han trenger på kort varsel, evt. være med på en BSU-konto

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han bor hjemme og får gratis kost og losji, og i tillegg har en liten jobb, så ville ikke jeg dekket klær eller noe mer for ham.

Han er allerede svært heldig som får bo gratis hjemme synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest til opplysning

Tenkte jeg skulle gjøre deg oppmerksom på at skrivestilen din er meget gjenkjennelig med alle disse tankestrekene, hvis det er slik at det var et poeng for deg å ikke bli gjenkjent. Siden du nå velger å ikke bruke vanlig nick.. Antar du ønsker å være enda mer anonym når du skriver om familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bananflue....eller et annet nick som passer til temaet

Tenkte jeg skulle gjøre deg oppmerksom på at skrivestilen din er meget gjenkjennelig med alle disse tankestrekene, hvis det er slik at det var et poeng for deg å ikke bli gjenkjent. Siden du nå velger å ikke bruke vanlig nick.. Antar du ønsker å være enda mer anonym når du skriver om familie.

''Tenkte jeg skulle gjøre deg oppmerksom på at skrivestilen din er meget gjenkjennelig med alle disse tankestrekene, hvis det er slik at det var et poeng for deg å ikke bli gjenkjent. Siden du nå velger å ikke bruke vanlig nick.. Antar du ønsker å være enda mer anonym når du skriver om familie.''

Noen ganger velger jeg å la nicket mitt stå...og noen ganger velger jeg nick alt ettersom hvilke tema jeg ønsker å ta opp...eller spørre om...

..............er med bestandig...

Anonym er jeg bestandig...med eller uten nick...eller ..........men det har egentlig ikke noe å si om jeg ikke har vært anonym heller...

Angående .... og skrivestil...så har jeg observert at det er flere som har denne måten å skrive på...Men jeg er slik at jeg ikke bryr meg om hverken skrivestil eller nick til andre her inne ...bare innhold.... =)

Ble du fornøyd nå?.... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva han tjener og hva du tjener. Har han mer å rutte med til personlig forbruk enn deg?

Sparer han en vesentlig del av det han tjener?

Hva bidrar han med av arbeidsoppgaver i hjemmet ut over det som bør være en selvfølge som å vaske egne klær, rydde etter måltid han har deltatt i. Gjøre rent i huset. Stå for en del av matlagingen.

I tillegg til disse selvfølgelighetene bør han kunne utføre litt vedlikehold på huset og andre litt større prosjekter for å gjøre rett for maten.

Bor han på gratis hotell med full pensjon og i tillegg får penger, synes jeg kanskje du gjør ham en bjørnetjeneste.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...