Gjest trøtt mor Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Vi har ei jente på 3 år som våkner en del om natta. Hun kan ha flere netter der hun sover fra hun legger seg til hun vekkes/står opp men innimellom kommer det netter der hun kan f. eks. kan våkne i to-tiden og ikke sovner igjen før etter tre timer men så sover til hun må opp. I løpet av de tre timene er det litt grining, så må hun tisse, så roper hun, så synger hun litt, så ler hun litt osv. Vi går inn til henne, sier at det er natt og at hun må sove, følger henne evt på do hvis hun må det, utover det får hun ikke oppmerksomhet. Har prøvd å både ligge inne hos henne og ta henne inn til oss, men sovner ikke for det. Er ikke redd, ikke syk utover at det ikke er usannsynlig at hun har astma (skal til utredning) men det virker ikke som hun har problemer med pusten på natta. Disse nettene blir et problem for både henne og oss andre. Hun blir trøtt på dagen i tillegg til at det må være slitsomt for henne å være våken så lenge på natta, det hender at storesøster våkner av alt som foregår. Jeg har problemer med å sovne selv, for jeg ligger våken og venter på neste gang hun gråter. Av og til har hun flere slike netter i slengen... Er det noen som har hatt det tilsvarende og har gode tips til hvordan få henne til å sovne igjen når hun våkner om natta? Virker nemlig som om når hun våkner er løpet kjørt... Hun sover ikke på dagtid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vizzvazz Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har en 2 1/2 åring som har begynt litt med det samme. Hun er stort sett grei og sover hele natta, men kan være vanskelig å få til å legge seg til å sovne før kl 21. Men greit nok det... så nå har hun av og til fått netter der hun våkner i 2-3 tiden og vil se tv, eller ha kjeks eller spise, vil ha drikke osv. Jeg tror det beste er å ikke gi etter. Pass på at ungen spiser nok til kvelds så de ikke våkner sultne. Ha minst mulig lys på rommet og gi minst mulig oppmerksomhet når hun våkner, bare ikke gi dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 ''Vi går inn til henne, sier at det er natt og at hun må sove, følger henne evt på do hvis hun må det, utover det får hun ikke oppmerksomhet. Har prøvd å både ligge inne hos henne og ta henne inn til oss'' Høres ut som hun får en del oppmerksomhet... ;-)) Kanskje sette på litt lav musikk på rommet hennes når hun ligger våken? Sikkert mange som er uenig, men det kan distrahere tankene så hun ikke gråter, hvertfall. Vår eldste har hele livet sovnet sent og våknet tidlig, og han responderte bra da vi forsøkte å sette på musikk. Ønsker dere uansett lykke til, det er grusomt ikke å få sove. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.