Gå til innhold

kakao på termos

linko

Anbefalte innlegg

Sender dere med kakao på termos når barna har uteskole / turdag osv?? Jeg synes termosene stinker selv om jeg vasker dem like etter at de har kommet heim når det har vært kakao på termosen. Til de største ungene er problemet løst, de får med poser med kakao som de må blande med varmt vann selv. Men nå har 2-åringen begynt med turdag i barnehagen og barnehagen har gitt beskjed om at dersom de skal ha med kakao må pulveret være rørt ut i termosen, da de ikke har mulighet til å hjelpe alle barna med dette. Jeg har nettopp kjøpt ny termos (dyr, av merke thermos på jernia), og synes termosen lukter surt etter EN gang med kakao. Det ble varm saft på termosen denne uka, men synes jo at han burde få med kakao innimellom. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker kakao og kaffethermoser med oppvaskmiddel for oppvaskmaskin. Tar en teskje oppi sammen med varmt vann, rister godt, lar stå med korken på en stund, rister igjen og skyller veldig godt. Lukten går bort, men jeg satser helst på varm saft- mye enklere! (På en del korker må man demontere alle delene for å få det rent.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har aldri fått noe annet enn varm saft på termos, nettopp pga. det problemet du nevner... Hva slags termos har dere? Er det bare korken som stinker? I så fall kan du kanskjes skru den fra hverandre og legge delene i lunket zalovann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt barn som har vært på tur minst 1 gang i uka i barnehage siden 2002. De har hatt med kakao på termos hver gang, bortsett fra når det har vært som varmest på sommeren. Har enda til gode å kjenne sur lukt fra termosen...

Konklusjon: Jeg forstår ikke spørsmålet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barn som har vært på tur minst 1 gang i uka i barnehage siden 2002. De har hatt med kakao på termos hver gang, bortsett fra når det har vært som varmest på sommeren. Har enda til gode å kjenne sur lukt fra termosen...

Konklusjon: Jeg forstår ikke spørsmålet :)

Da har du vel trolig ikke trykkekork?? Her hjelper det ikke å vaske nøye. Hele korken må demonteres (det vil jo alltid sitte igjen kakaorester inni om man ikke gjør dette) og det er litt av et styr ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel trolig ikke trykkekork?? Her hjelper det ikke å vaske nøye. Hele korken må demonteres (det vil jo alltid sitte igjen kakaorester inni om man ikke gjør dette) og det er litt av et styr ja :-)

Joda, vi har hatt noen termoser med trykkork også, selv om jeg ikke liker de termosene.

Kanskje det er luktesansen min det er noe galt med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min måte

Jeg syns det er verre med kaffe på termos, det stinker det!

Men uansett.

Til å rengjøre termoser syns jeg krystallsoda er ideelt.

Altså krystall soda, ikke kausisk soda :D

De selger det i bokser med et pulver i, jeg kjøpte min på meny.

Fyll på med varmt vann, druss pulver i, rist, la virke litt,

skyll godt.

Da forsvinner fett og skit og den blir god som ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min måte

Men uansett.

skyll godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest min måte da

Men uansett.

skyll godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Posekakao gjør at termosen lukter alldeles forferdelig. Smaker ikke godt heller.. Kok ordentlig kakao, så blir det ikke sånn, Tar ikke så innmari lang tid heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Posekakao gjør at termosen lukter alldeles forferdelig. Smaker ikke godt heller.. Kok ordentlig kakao, så blir det ikke sånn, Tar ikke så innmari lang tid heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...