Gjest må være anonym nå Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jentungen har ørebetennelse. Sprukket trommehinne, væske renner ut på det ene øret, fortsatt smerter i det andre. Jeg mener (etter flere tilfeller av ørebetennelse på barna), at det er unødvendig å dra til legen. De gir ikke antibiotika, de ser bare inni øret. Ungen er 5 år, og har ikke feber, og har heller ikke dårlig allmentilstand. Jeg gir stikkpille (fikk i natt), og nesedråper/spray. Også bestiller vi time hos legen om ca 5 uker, for å sjekke om ørene er ok, at trommehinnene er grodd. Enig, eller uenig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg er helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Uenig! Jenta mi har alltid fått antibiotika ved mellomørebetennelse, og det har tatt knekken på infeksjon og smerter på relativt kort tid. Syns ikke du bør utsette ungen for mer vondt enn nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Uenig! Jenta mi har alltid fått antibiotika ved mellomørebetennelse, og det har tatt knekken på infeksjon og smerter på relativt kort tid. Syns ikke du bør utsette ungen for mer vondt enn nødvendig. Det kommer an på legen. Min forrige var ganske slepphendt med antibiotika og nå er jeg altså et resultat av det. Men ørebetennelse går over like fort med nesedråper og smertestillende enten man bruker abx eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Det kommer an på legen. Min forrige var ganske slepphendt med antibiotika og nå er jeg altså et resultat av det. Men ørebetennelse går over like fort med nesedråper og smertestillende enten man bruker abx eller ikke. Det er ikke min erfaring. Vi fikk en gang en type ab som ikke virket skikkelig, den tok symptomene der og da men så snart kuren var over blusset betennelsen opp igjen. Med riktig type antibiotika ble hun kvitt infeksjonen. Men nå har jeg hatt et såkalt ørebarn, så det er mulig man er mindre restriktiv med antibiotikabehandling til disse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Forresten: Husk i alle fall at ungen bør kontrolleres av lege etter 6-8 uker, med tanke på hvorvidt trommehinnen gror som den skal, og at hørselen er tilbake til normalen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg ville ringt og hørt med legen sånn for å være helt sikker. Jeg pleier å gjøre det når jeg er usikker, og da slapper jeg bedre av med mine egne konklusjoner, hvis legen er enig. God bedring i allefall ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Det er ikke min erfaring. Vi fikk en gang en type ab som ikke virket skikkelig, den tok symptomene der og da men så snart kuren var over blusset betennelsen opp igjen. Med riktig type antibiotika ble hun kvitt infeksjonen. Men nå har jeg hatt et såkalt ørebarn, så det er mulig man er mindre restriktiv med antibiotikabehandling til disse. Men det tror jeg de er. Minstemann har hatt noen få ganger bare da han var liten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Når trommehinna er sprukket, går smertene over ganske kjapt. Ikke være kjip med paraceten i mellomtida. For et par år sida, mente fastlegen vår at ungen skulle ha antibiotika når trommehinna sprakk. Dette har de visst gått bort fra nå, men er nøye på dette med etterkontroller. Ring legekontoret for sikkerhets skyld og hør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Uenig! Jenta mi har alltid fått antibiotika ved mellomørebetennelse, og det har tatt knekken på infeksjon og smerter på relativt kort tid. Syns ikke du bør utsette ungen for mer vondt enn nødvendig. Når trommehinnen har sprukket, er det verste over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Enig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Når trommehinnen har sprukket, er det verste over. Joda, men ungen har jo et øre til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.