Vienn@ Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Vår lille gutt på 3 år har hele livet hatt trøbbel med magen i mer eller mindre grad. Har funnet ut at han reagerer på melk, så han går på streng diett uten melk. Men ennå klager han over magen, den blir oppblåst, han fjerter sure hele dagen , i perioder vil han ikke spise(lager yndlingsmaten hans som han knapt smaker og han går ned i vekt i disse periodene som komme med jevne mellomrom). Han har for nesten 2 år siden vært til undersøkelse (gastroskopi) for cøliaki men den undersøkelsen viste ikke noe som helst. Han har tatt flere allergitester som heller ikke slår ut (slo ikke ut på melk heller, men allmenntilstanden er blitt betraktelig bedre etter vi kuttet det ut). Når jeg forklarer hvordan poden har det til andre er deres første reaksjon om jeg har testet han for cøliaki, og har blitt fortalt at det ikke alltid viser skikkelig når de er små (at han egentlig var for liten til å ta den undersøkelsen) og at han var inne i en spisenekt periode rett før undersøkelsen og kan ha innvirkning på testen. Så lurer derfor på om det er noen her som har vært borti noe lignende? Har veldig lyst til å få ny gastroskopi av gutten, men om det ikke er noe i det andre forteller meg så vil jeg ikke utsette han for det enda en gang! Håper noen kan hjelpe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nerda Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har du forsøkt å gi glutenfri kost i en periode for å se om det kan hjelpe? Vil tro det er mer skånsomt for han enn å evt. gjennomgå gastroskopi igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hei. Jeg har tatt gastroskopi, men det er for at jeg har refluks. Jeg har tatt det to ganger i narkose og to ganger uten og da fikk jeg beroligende. Hvis han må ta gastroskopi, kan han ikke da få beroligende og spray i halsen i stedenfor narkose? Har du tenkt på refluks? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Ja, jeg tenker også cøliaki! Dersom han er 3 nå, og fikk foretatt undersøkelsen for 2 år siden, var han i så fall bare 1 år, og hadde vel knapt begynt på mat med gluten, så da tipper jeg ikke de ikke så så mye på tarmtottene heller! (Har en voksen gutt som nettopp har fått diagnosen, er derfor selværklært spesialist!) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Webmaste vikar Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hei vienn@ Håper at det går bedre med magen til ungen din nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hei vienn@ Håper at det går bedre med magen til ungen din nå. Hei apelsin Du får ikke lov til å undertegne med Webmaster når du skriver her på doktoronline. Kun de som jobber som webmastere for doktoronline, har lov til det. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.