Gå til innhold

Trenger råd ang. kaffeopplegget i heimen.

Anbefalte innlegg

Gjest Kaffeslaberaset

Ønsker å tilby noe annet enn pulverkaffe når jeg har besøk.

Er det noen som har synspunkter eller erfaringer å komme med når det gjelder kaffetrakter kontra presskanne?

Hva med kaffemaskin som bruker kapsler? Blir det dyrt i lengden? Kanskje ha en kaffemaskin OG en presskanne?

Vannkoker har jeg....

Takker for tips!

Fortsetter under...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

13

• morsan

12

• Persille1365381127

8

• Dorthe

5

Gjest Kaffeslaberaset

Presskanne høres lurest ut, og gjør ikke noe dypt innhugg i lommeboken :)

Men blir det like bra kaffe i presskanne som i en kaffetrakter? Fordelen med presskanne er at den kan "settes vekk" i et skap el.l. En kaffetrakter står framme og tar plass.

Vannkokeren får jeg brukt hvis jeg kjøper en presskanne, den kan også "settes vekk".

Men blir det like bra kaffe i presskanne som i en kaffetrakter? Fordelen med presskanne er at den kan "settes vekk" i et skap el.l. En kaffetrakter står framme og tar plass.

Vannkokeren får jeg brukt hvis jeg kjøper en presskanne, den kan også "settes vekk".

Presskanne er bedre, og er også litt mer "seremoni".

Med vennlig hilsen

Gjest ikke signatur i dag

Det går fint an å trakte kaffe direkte oppi en termokanne. Da trenger du bare filterholder, kaffefilter og traktekaffe og alt kan settes bort i et skap.

Annonse

Hvorfor er det bedre med presskanne? Jeg har aldri prøvd, så jeg må spørre om "alt".... :-)

Hei,

Det er litt mer "svung" over å ta ut en presskanne på bordet, hvor man kan se og lukte kaffen mens man venter på at den skal bli ferdig, for så å bevege den ned, fremfor å få ut to kommer ferdig standardkaffe fra en traktemaskin som alle har.

Litt mer rituale og "spesielt" med en presskanne.

Med vennlig hilsen

Gjest kjeldsberg

Moccamaster kaffetrakter vurderes veldig. Hvorfor synes du ikke noe om presskanne? Den kan man vel kun lage vanlig svart kaffe i forresten?

Jeg har aldri opplevd å få skikkelig god kaffe på presskanne. Dessuten er det et strev med kaffegruten etterpå.

Annonse

Jeg synes presskaffe er godt.

Gjest Kaffeslaberaset

Hei,

Det er litt mer "svung" over å ta ut en presskanne på bordet, hvor man kan se og lukte kaffen mens man venter på at den skal bli ferdig, for så å bevege den ned, fremfor å få ut to kommer ferdig standardkaffe fra en traktemaskin som alle har.

Litt mer rituale og "spesielt" med en presskanne.

Med vennlig hilsen

Den ser jeg, men det er ikke bare "ferdig standardkaffe" man kan få ut fra en kaffetrakter.

Gjest Kaffeslaberaset

Det er slik vi lager kaffe i campingvognen, og sådan gjorde vi det også før det ble oppfunnet kaffemaskiner.

Ja, skjønner det, men da kan jeg jo nesten bare holde meg til pulverkaffe føler jeg. Jeg ønsket et alternativ til pulverkaffe nå, og da blir den metoden du skisserer litt vel "camping-aktig". :-)))

Gjest ikke signatur i dag

Ja, skjønner det, men da kan jeg jo nesten bare holde meg til pulverkaffe føler jeg. Jeg ønsket et alternativ til pulverkaffe nå, og da blir den metoden du skisserer litt vel "camping-aktig". :-)))

Det er en bedre metode og gir bedre kaffe enn å lage kaffe på billige kaffetraktere, de varmer ikke opp vannet skikkelig, og dermed blir det heller ikke riktig smak på kaffen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...