Gjest Kaffeslaberaset Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Kaffemaskin med kapsler! DEFINITIVT! Da er du garantert 100% fersk og god kaffe i hver eneste kopp du serverer! Og selvom du må tilberede en og en kopp av gangen, så tar det tross alt bare noen sekunder pr kopp, så tidsbruken er allikevel ubetydelig.. Med kapsler kan du også tilby gjestene flere ulike typer kaffe, så alle kan få noe som passer sin smak. Jeg har to kapselmaskiner. En Nespresso maskin til kaffe og en Dolce Gusto maskin (fra Nescafe,) som i tillegg til ulike typer kaffe også selger kapsler til kakao, kaffe latte, macciato, cappucino etc. Kapsler er nok litt dyrere enn å bruke traktekaffe. ( ca kr 3-3,5 i snitt pr kopp,) Men til gjengjeld er jo svinnet nærmest lik 0.( For ikke å snakke om fordelen ved å at man til enhver tid har tilgang på en perfekt nytraktet kopp kaffe.) Så i hjem hvor det drikkes forholdsvis lite kaffe i det daglige, er nok ikke kostnaden av særlig betydning. Jeg vil nok anbefale deg Dolce Gusto maskinen hvis du vil ha en allsidig maskin. Den er forholdsvis rimelig, og kapsler kan bl.a kjøpes på Rema 1000 butikker. Hvis man er glad i "melkeblandet" kaffe, så er denne et funn! Kan sjekkes ut på www.dolce-gusto.no Dette ble et vanskelig valg! Hadde liksom slått fra meg kaffemaskinen jeg nå, men ser mange fordeler her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356061-trenger-r%C3%A5d-ang-kaffeopplegget-i-heimen/page/6/#findComment-3062870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Kaffemaskin med kapsler! DEFINITIVT! Da er du garantert 100% fersk og god kaffe i hver eneste kopp du serverer! Og selvom du må tilberede en og en kopp av gangen, så tar det tross alt bare noen sekunder pr kopp, så tidsbruken er allikevel ubetydelig.. Med kapsler kan du også tilby gjestene flere ulike typer kaffe, så alle kan få noe som passer sin smak. Jeg har to kapselmaskiner. En Nespresso maskin til kaffe og en Dolce Gusto maskin (fra Nescafe,) som i tillegg til ulike typer kaffe også selger kapsler til kakao, kaffe latte, macciato, cappucino etc. Kapsler er nok litt dyrere enn å bruke traktekaffe. ( ca kr 3-3,5 i snitt pr kopp,) Men til gjengjeld er jo svinnet nærmest lik 0.( For ikke å snakke om fordelen ved å at man til enhver tid har tilgang på en perfekt nytraktet kopp kaffe.) Så i hjem hvor det drikkes forholdsvis lite kaffe i det daglige, er nok ikke kostnaden av særlig betydning. Jeg vil nok anbefale deg Dolce Gusto maskinen hvis du vil ha en allsidig maskin. Den er forholdsvis rimelig, og kapsler kan bl.a kjøpes på Rema 1000 butikker. Hvis man er glad i "melkeblandet" kaffe, så er denne et funn! Kan sjekkes ut på www.dolce-gusto.no ''Så i hjem hvor det drikkes forholdsvis lite kaffe i det daglige, er nok ikke kostnaden av særlig betydning. '' Men i hjem der det ikke drikkes mye kaffe, blir jo "maskinkostnaden" desto større per kopp som tilberedes i maskinens levettid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356061-trenger-r%C3%A5d-ang-kaffeopplegget-i-heimen/page/6/#findComment-3062931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 ''Så i hjem hvor det drikkes forholdsvis lite kaffe i det daglige, er nok ikke kostnaden av særlig betydning. '' Men i hjem der det ikke drikkes mye kaffe, blir jo "maskinkostnaden" desto større per kopp som tilberedes i maskinens levettid. Det har du selvsagt rett i. Men jeg oppfattet det sånn som at den skulle brukes litt av familiemedlemmer også, og ikke bare gjester.. Og siden den også lager kakao, iste osv, så egner den seg jo også for de som ikke drikker kaffe.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/356061-trenger-r%C3%A5d-ang-kaffeopplegget-i-heimen/page/6/#findComment-3064065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.