Gå til innhold

Vanskelig forhold

Gjest apocalypse

Anbefalte innlegg

Gjest apocalypse

Ser at det er flere som etterspør råd når det gjelder et anstrengt forhold mellom mor og datter. Selv har jeg det dessverre også slik. Jeg har nå konkludert med at det beste er at vi foreldre flytter fra hverandre, slik at barna får bestemme hvor de vil bo selv, evt pendle mellom oss. Min mann er ikke enig i at det bør være slik siden vi har et veldig godt forhold, men jeg ser ingen annen utvei. Dette for at ungene skal få mer husro, og få velge hvor og hvem de trives best hos. Trenger vel ikke noens råd, men ønsker bare å dele dette som et tips for andre som sliter med vanskelige forhold til tenåringsbarna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletiden

Det er litt vanskelig og forstå hva du mener. Er du far til tenåringsjenta og mener det er best at du og kona bor hver for dere da din kone og datter har et vanskelig forhold seg i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AtHomeMom

Du mener ikke at et barn skal kunne "bestemme" eller være årsak til at foreldre som har det bra sammen, skal flytte fra hverandre for at det skal bli husfred mellom mor og datter??? Hårreisende etter min mening.

Du skriver ingenting om alder her, men enten ligger det en konflikt her med en underliggende årsak eller det er tenåringsopprør det er snakk om? Uansett, du og din datter må i terapi og få ordnet opp i deres forhold. Aldri i verden om noen andre skulle få være avgjørende om jeg skulle bo sammen med min mann eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AtHomeMom

Du mener ikke at et barn skal kunne "bestemme" eller være årsak til at foreldre som har det bra sammen, skal flytte fra hverandre for at det skal bli husfred mellom mor og datter??? Hårreisende etter min mening.

Du skriver ingenting om alder her, men enten ligger det en konflikt her med en underliggende årsak eller det er tenåringsopprør det er snakk om? Uansett, du og din datter må i terapi og få ordnet opp i deres forhold. Aldri i verden om noen andre skulle få være avgjørende om jeg skulle bo sammen med min mann eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AtHomeMom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AtHomeMom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AtHomeMom

Det er litt vanskelig og forstå hva du mener. Er du far til tenåringsjenta og mener det er best at du og kona bor hver for dere da din kone og datter har et vanskelig forhold seg i mellom?

"Min mann" indikerer vel at dette er en mor som skriver inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et av mine barn ikke orker å være i hus med meg, får barnet selv flytte eller tilpasse seg. Helt uaktuelt og gi et rebelsk barn makt til å bestemme om mor og far skal bo sammen eller ikke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hadde jeg aldri sett på som alternativ.

Skale ett barn som tydeligvis har et problem få ødelegge en hel familie? Hva skal de andre barna gjøre? Pendle de og?

Den "løsningen" som du skisserer, hvis jeg har forstått det rett er helt gale i mine øyne.

Uansett- lykke til med ditt forhold til din datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...