Gjest vil pynte vesla Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hun er veldig sta og bestemt og veldig hårsår! Også får hun så lett floker i håret sitt, våkner om morgenen med skikkelig Tina Turner vs Ronja Røverdatter hår bake. Håret har blitt litt langt nå, så vil jo gjerne sette det opp... Ikke får jeg klippe det, hun hater saksa og tror jeg vil ødelegge håret. Og ikke får jeg børste det pga hun er så hårsår. Sprayer på med balsamspray, men det er en kamp hver gang. Og å sette opp håret i hestehale kan jeg bare drømme om. Har dere noen tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alegre Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 http://www.bobbys.no/index.php?artikkelID=3902&ledd1=41&ledd2=352 Denne børsten er fantastisk. Løp og kjøp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Har bare et godt råd til deg, men det vil du sikkert ikke ha. Var borti det samme med jenta mi. Håret bak sto ut som en kjempetull av sammenfiltret hår. Det endte med at jeg klippet håret hennes kort, og det hjalp. Det nye håret som vokste ut var glatt og fint, og ikke porøst og sprøtt som det tynne babyhåret som var der og bare filtret seg sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Har bare et godt råd til deg, men det vil du sikkert ikke ha. Var borti det samme med jenta mi. Håret bak sto ut som en kjempetull av sammenfiltret hår. Det endte med at jeg klippet håret hennes kort, og det hjalp. Det nye håret som vokste ut var glatt og fint, og ikke porøst og sprøtt som det tynne babyhåret som var der og bare filtret seg sammen. Hadde det bare gått an å klippe henne da, hun hater saksa Vet ikke om d funker å gå til frisør heller hmmmmm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Har bare et godt råd til deg, men det vil du sikkert ikke ha. Var borti det samme med jenta mi. Håret bak sto ut som en kjempetull av sammenfiltret hår. Det endte med at jeg klippet håret hennes kort, og det hjalp. Det nye håret som vokste ut var glatt og fint, og ikke porøst og sprøtt som det tynne babyhåret som var der og bare filtret seg sammen. Men om det vil hjelpe da, jeg har selv tynt fint hår som lett floker seg, jeg og ser ut som Tina Turner om morgenen, bare at jeg godt kan børste håret mitt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Balsamspray gjør vondt verre, så styr unna den! Da blir håret seigt og klistrer seg sammen så det blir enda verre neste gang. Klipp henne kort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Du bruker balsam når du vasker håret hennes? Hvis ja, så er hun nok ikke "moden" nok til å ha langt hår. Det må børstes om settes opp iblant, sånn er det bare. Jenta mi har fått ganske langt hår nå, men det kan ikke bare henge ned, da kommer hun hjem med hårtustene fulle av leverpostei, yoghurt og maling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hun er ikke gammel nok til å kunne velge selv. Hvis hun ikke takler hårbørsten, så må hun klippes. Bestill time hos frisør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hvis jeg selv har veldig flokete hår, synes jeg den beste måten å gre ut dette på er å bruke en afrokam mens jeg fortsatt har balsam i håret. balsamen skylles forsiktig ut uten å buste til, og så klappe håret forsiktig tørt uten å frottere vilt. Men har du en 2,5-åring som er villig til å samarbeide såpass under hårvask? Høres ut som om klipping er det eneste som hjelper. Det samme skjedde md meg da jeg var barn - etter mye hyl og skrik falt "englehåret" for saksen, og jeg fikk kort Tjorven-sveis ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hun er ikke gammel nok til å kunne velge selv. Hvis hun ikke takler hårbørsten, så må hun klippes. Bestill time hos frisør. men er redd det blir bomtur pga hun er så redd sakser slik at frisøren ikke får klippet henne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hun er ikke gammel nok til å kunne velge selv. Hvis hun ikke takler hårbørsten, så må hun klippes. Bestill time hos frisør. Nå synes jeg du var litt slem med frisøren ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Har bare et godt råd til deg, men det vil du sikkert ikke ha. Var borti det samme med jenta mi. Håret bak sto ut som en kjempetull av sammenfiltret hår. Det endte med at jeg klippet håret hennes kort, og det hjalp. Det nye håret som vokste ut var glatt og fint, og ikke porøst og sprøtt som det tynne babyhåret som var der og bare filtret seg sammen. Hun er to og et halvt år! Hvem bestemmer hos dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Har bare et godt råd til deg, men det vil du sikkert ikke ha. Var borti det samme med jenta mi. Håret bak sto ut som en kjempetull av sammenfiltret hår. Det endte med at jeg klippet håret hennes kort, og det hjalp. Det nye håret som vokste ut var glatt og fint, og ikke porøst og sprøtt som det tynne babyhåret som var der og bare filtret seg sammen. Ups, innlegget nedenfor havnet feil (som du antakelig forstod) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Klippe håret!? Hun er to og et halvt år og kan selvfølgelig ikke stelle håret selv ennå. Hvem bestemmer hos dere - du eller hun? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Vel, vil hun ikke børstes må hun klippes. Enkelt og greit. Det har jeg sagt til mine helt fra de var bittesmå. Jeg har ikke måttet skamfere dem hittil, men det har vært litt hyl og skrik i blant ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Nå synes jeg du var litt slem med frisøren ;-) *knegg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 men er redd det blir bomtur pga hun er så redd sakser slik at frisøren ikke får klippet henne Noen frisører har stoler som ser ut som lekebiler og/eller visning av tegnefilm under klippingen. Forhør deg litt med venner/foreldre i barnehagen om hvem som er de mest barnevennlige frisørene. Eventuelt kan du kanskje klippe selv mens hun sitter ved bordet og pusler med noe som holder henne opptatt? En bekjent klippet sønnen sin mens han sov! he he... heldigvis hadde gutten krøller - da synes skjevklipping mindre. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 men er redd det blir bomtur pga hun er så redd sakser slik at frisøren ikke får klippet henne Jeg vil tro at ved å snakke skikkelig med henne noen ganger på forhånd, og ved å gå til en erfaren frisør, så får de gjort nok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Nå synes jeg du var litt slem med frisøren ;-) He, he 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Du får ikke børste og du får ikke klippe... Dette bestemmer DU, ikke 2-åringen! Dropp balsamsprayen, det hjelper der og da, men gjør det verre på sikt... Enten tar du kampen om børsting, eller så klipper du håret hennes.... Og JA, jeg har ei jente på 5 med temperament, så jeg vet hvordan det er å krangle om hår... Poenget er at JEG bestemmer - og det skjønner en 2-åring godt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.